Gjest Gjest_kvinne_* Skrevet 13. august 2009 #281 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg har fulgt denne tråden litt nå, og det er nesten skremmende hva dere tenker, både kvinner og menn. Men jeg tror det sier endel mer om dere som leser og skriver på dette forumet, enn den generelle Norsk oppfatningen. det hadde vært meget nyttig for dere som roper høyest om feminister, mannsgriser og andre tåpligheter, omdere hadde satt dere litt mer inn i sakene. Blitt kjent med noen flere, ikke bare lese Vg og se på TV. Jeg er selv 36 år, og blir definert av andre som en attraktiv, kjekk mann, som jobber i Telecom og gjør det bra. at jeg har valgt meg en kjæreste fra asia er det mange grunner til, og vi møter sjelden slike fordommer som her. heldigvis, og kanskje fordi dere er en gjeng Ottar og bygdeorginaler hele gjengen. Eller at man får en annen opplevelse og inntrykk når man ser sånne som oss sammen.... jeg bare lurer, og synes dere burdte bedrive tiden med noe mer produkttivt. lykke til videre, husk å ta av skylappene av og til, og løft blikket. Må ikke henge deg opp i de mest negative innslagene her, få med deg de andre også for det er noen av dem her også. Ta av skylappene og ikke døm alle på KG ut fra hva noen mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 17. august 2009 #282 Del Skrevet 17. august 2009 For meg virker det som at de mennene som skaffer seg thai-dame, ikke helt kjenner de "koder" som kreves for å bli sammen med en norsk jente. Dette har du til en viss grad helt rett i. Og for å si det rett ut, det er en befrielse å slippe den kodeknekkinga. Virkelig... Dette sier jeg ikke fordi jeg nødvendigvis er en enkel framtoning, for jeg har da hatt flere rene norske forhold opp gjennom årene og sågar vært gift. Men ærlig talt, "koder som kreves"...?? Synes du ikke det er noe som skurrer i det du sier, at det eksisterer et kodeopplegg for å få lov å bli sammen med kvinnene i ENS EGET LAND, og det i en vanskelighetsgrad som får oss menn til å rømme til andre sida av jorda??? Jeg skjønner i grunn ikke hvorfor det skal være nødvendig å gjøre ting så forbanna vanskelig. Koder, krav, likestillingshysteri, alle disse tingene har dessverre gått så langt nå at vi menn orker ikke være med på det lengre. Simpelthen... Selv hadde jeg vært singel i 7 år før jeg traff min nåværende thailandske kone. I løpet av de 7 årene var jeg i innledende runder med sikkert 12-15 norske kvinner, men måtte gang på gang innse at matchen var fullstendig håpløs. Når dette skjer SÅ vannvittig mange ganger, er det da rart man mister all tro, lit og tiltrekning til norske kvinner? Jeg er ikke bitter, og har heller ingen problemer med å omgås norske kvinner i det daglige, men jeg ser eksempler på hva kvinnekamp og likestillingshysteri gjør med flere av mine venners forhold omtrent daglig, og jeg ser også at flere av kompisene mine møter den ene nedturen etter den andre etter å ha holdt på i årevis, og det sier litt om hvilken retning utviklingen er på vei... Vi som velger thailandsk gjør det rett og slett fordi thailandske damer utstråler menneskelighet, og de er ikke utstyrt med kodetastatur.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 17. august 2009 #283 Del Skrevet 17. august 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 21. august 2009 #284 Del Skrevet 21. august 2009 Dette har du til en viss grad helt rett i. Og for å si det rett ut, det er en befrielse å slippe den kodeknekkinga. Virkelig... Dette sier jeg ikke fordi jeg nødvendigvis er en enkel framtoning, for jeg har da hatt flere rene norske forhold opp gjennom årene og sågar vært gift. Men ærlig talt, "koder som kreves"...?? Synes du ikke det er noe som skurrer i det du sier, at det eksisterer et kodeopplegg for å få lov å bli sammen med kvinnene i ENS EGET LAND, og det i en vanskelighetsgrad som får oss menn til å rømme til andre sida av jorda??? Jeg skjønner i grunn ikke hvorfor det skal være nødvendig å gjøre ting så forbanna vanskelig. Koder, krav, likestillingshysteri, alle disse tingene har dessverre gått så langt nå at vi menn orker ikke være med på det lengre. Simpelthen... Selv hadde jeg vært singel i 7 år før jeg traff min nåværende thailandske kone. I løpet av de 7 årene var jeg i innledende runder med sikkert 12-15 norske kvinner, men måtte gang på gang innse at matchen var fullstendig håpløs. Når dette skjer SÅ vannvittig mange ganger, er det da rart man mister all tro, lit og tiltrekning til norske kvinner? Jeg er ikke bitter, og har heller ingen problemer med å omgås norske kvinner i det daglige, men jeg ser eksempler på hva kvinnekamp og likestillingshysteri gjør med flere av mine venners forhold omtrent daglig, og jeg ser også at flere av kompisene mine møter den ene nedturen etter den andre etter å ha holdt på i årevis, og det sier litt om hvilken retning utviklingen er på vei... Vi som velger thailandsk gjør det rett og slett fordi thailandske damer utstråler menneskelighet, og de er ikke utstyrt med kodetastatur.... Ikke gjør det verre enn det er da! Koder: vær trofast ikke driv og flørt med andre/ha flere alternativ på gang hvis du har innledet noe med en ta din del av husarbeidet, forholdsvis etter hvor mye damen/du er hjemme ikke vær konfliktsky, så vi slipper å lure på hva du egentlig mener respekter at dere er to individer med like rettigheter. Det betyr at damen har like rettighetere som deg, men ikke mer heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #285 Del Skrevet 22. august 2009 Hvem vil vel ha en kone som er mer opptatt av å gjøre "karriere" enn å ta seg av mann og hjem? Barn kommer i andre rekke helt til den biologiske klokka plutselig begynner å tikke når hun når 35+. Så er det "jenteturene" til Hellas hvor de driver og har seg med beach boys, også hyler de opp om voldtekt når mannen bare tar det som vises fram. Er det rart norske jenter blir sett på som horer i øst Europa? Takke meg til ordentlige damer østfra. Jeg tror vi kommer til å se mer og mer utenlandske damer i Norge etterhvert som norske menn går lei av selvopptatte norske damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesterday Skrevet 22. august 2009 #286 Del Skrevet 22. august 2009 Denne tråden er litt som en alvorlig bilulykke; det er de mest høylytte som bør tas minst alvorlig... Jo høyere roping og skriking, jo mindre nødvendig er det å bry seg om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nuffen_* Skrevet 3. oktober 2009 #287 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har to bekjente som har vært i Thailand å kjøpt seg kone. Dette gjorde de etter å forgjeves ha prøvd å få seg dame her hjemme i Norge. Utseende, personlighet og væremåten deres fallt ganske enkelt ikke i smak hos norske damer.... -Og det er jeg ikke forundret over! Thaidamer ender opp med de menn som ligger i "restekassa" her hjemme! Og som ingen andre vil ha. Hehehe... Dummeste innlegget så langt. Har vært gift (enkemann nå), og etter å ha hatt et forhold etter dette fant jeg meg en nydelig, søt og deilig kone fra Thailand. Og hun har alltid jobbet hardt i Thailand, ikke bare sittet og vært søt og pen som det sto i et tidligere innlegg. Nei hør nå her, dere gubber og kjærringer, nå er jeg virkelig fornøyd med livet og makkeren. Kunne absolutt ikke tenket meg noen norsk kone igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 4. oktober 2009 #288 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hehehe... Dummeste innlegget så langt. Har vært gift (enkemann nå), og etter å ha hatt et forhold etter dette fant jeg meg en nydelig, søt og deilig kone fra Thailand. Og hun har alltid jobbet hardt i Thailand, ikke bare sittet og vært søt og pen som det sto i et tidligere innlegg. Nei hør nå her, dere gubber og kjærringer, nå er jeg virkelig fornøyd med livet og makkeren. Kunne absolutt ikke tenket meg noen norsk kone igjen. Er så enig så enig... Sjøl har jeg vært singel i 7 år etter at ekteskapet tok slutt, og i løpet av disse årene har jeg sikkert vært i innledningsfase med 10-15 norske damer. Men, hver jævla gang disse har begynt å bli litt husvarme, har deres egentlige "jeg" resultert i at jeg enten har rømt i full fart, eller de har fått klar beskjed om hvor utgangsdøra er... Hadde det enda vært snakk om 3-4 stk, men etter så mange forgjeves forsøk gir man rett og slett opp. Thailandske damer er (stort sett) bare enhver manns drøm... De er empatiske, sympatiske, trofaste, snilleste, morsomste og generelt de mest elskelige skapningene som finnes på denne jord. Guuud hvor mye vesteuropeiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter har å lære av sine sørøstasiatiske medsøstre!! Thailand blir mitt neste og siste bosted i denne verden... Endret 5. oktober 2009 av A. Caron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jenta_* Skrevet 4. oktober 2009 #289 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er så enig så enig... Sjøl har jeg vært singel i 6 år etter at ekteskapet tok slutt, og i løpet av disse årene har jeg sikkert vært i innledningsfase med 10-12 norske damer. Men, hver jævla gang disse har begynt å bli litt husvarme, har deres egentlige "jeg" resultert i at jeg enten har rømt i full fart, eller de har fått klar beskjed om hvor utgangsdøra er... Hadde det enda vært snakk om 3-4 stk, men etter 10-12 forgjeves forsøk gir man rett og slett opp. Thailandske damer er (stort sett) bare enhver manns drøm... De er empatiske, sympatiske, trofaste, snilleste, morsomste og generelt de mest elskelige skapningene som finnes på denne jord. Guuud hvor mye vesteuropeiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter har å lære av sine sørøstasiatiske medsøstre!! Thailand blir mitt neste og siste bosted i denne verden... Snakk om å være fordomsfull! Ikke alle norske damer er sånn som de du beskriver her. Alle mennesker blir jo sammen med dem de synes er pene, kjekke etc og hvis de ikke passer så kan man ikke legge skylden på en hel gruppe! Det er nok heller den TYPEN norske damer du faller for som har vært problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 4. oktober 2009 #290 Del Skrevet 4. oktober 2009 Snakk om å være fordomsfull! Ikke alle norske damer er sånn som de du beskriver her. Alle mennesker blir jo sammen med dem de synes er pene, kjekke etc og hvis de ikke passer så kan man ikke legge skylden på en hel gruppe! Det er nok heller den TYPEN norske damer du faller for som har vært problemet! Kan du ikke lese? Hvor har jeg skrevet "alle"? Det jeg skrev var: Guuud hvor mye vesteuropeiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter har å lære av sine sørøstasiatiske medsøstre!! Men OK, føler du deg truffet skjønner jeg jo din reaksjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 5. oktober 2009 #291 Del Skrevet 5. oktober 2009 Thailand blir mitt neste og siste bosted i denne verden... Velkommen etter, du kommer ikke til å angre. Det var først når jeg og familien bosatte oss i Thailand at jeg forsto hvor forskrudd det norske samfunnet er på vei til å bli. Hysterisk likestillingskamp, kvoteringer, fordommer og gutter som må sitte og pisse. Den norske mannen er en utrydningstruet rase, snart er (vi) dere en gjeng med Jan Thomas hybrider alle mann. Nei, takke meg til et samfunn som lar menn være menn, og kvinner være kvinner uten at panserfeminister og andre skrullinger skriker seg hese av den grunn. Kona har rett når hun sier at Norge er et iskaldt land på flere områder. Makan til fordomsfulle mennesker har hverken hun eller jeg møtt tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 5. oktober 2009 #292 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er nok heller den TYPEN norske damer du faller for som har vært problemet! Støtter dette hundre prosent. Kommer selv fra en konservativ familie med tradisjonelle verdier som jeg vil ta med meg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #293 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kan du ikke lese? Hvor har jeg skrevet "alle"? Det jeg skrev var: Guuud hvor mye vesteuropeiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter har å lære av sine sørøstasiatiske medsøstre!! Men OK, føler du deg truffet skjønner jeg jo din reaksjon... Hva kan jeg lære av mine sørøstasiatiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter da A. Caron? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjøna itje Skrevet 5. oktober 2009 #294 Del Skrevet 5. oktober 2009 Velkommen etter, du kommer ikke til å angre. Det var først når jeg og familien bosatte oss i Thailand at jeg forsto hvor forskrudd det norske samfunnet er på vei til å bli. Hysterisk likestillingskamp, kvoteringer, fordommer og gutter som må sitte og pisse. Den norske mannen er en utrydningstruet rase, snart er (vi) dere en gjeng med Jan Thomas hybrider alle mann. Nei, takke meg til et samfunn som lar menn være menn, og kvinner være kvinner uten at panserfeminister og andre skrullinger skriker seg hese av den grunn. Kona har rett når hun sier at Norge er et iskaldt land på flere områder. Makan til fordomsfulle mennesker har hverken hun eller jeg møtt tidligere. Så uheldige dere har vært da, mine filipinske og thailandske svigerinner og venninner har ikke opplevd det samme som deg og din kone. De har blitt tatt varmt i mot, de jobber og mennene deres deltar like mye i huset og med barna som dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjøna itje Skrevet 5. oktober 2009 #295 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva kan jeg lære av mine sørøstasiatiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter da A. Caron? Jeg tror ikke han kjenner nok asiatiske kvinner, for hadde han gjort det så hadde han sett at de er forskjellige de også. To av mine brødre er gift med damer fra thailand og filippinene, et par fettere har thailandske koner og disse konene har venninner som også er gift med norske menn, venninnene ble de kjent med da de kom hit til landet. Og jentene jobber, de sier fra hvor skapet skal stå når det er nødvendig og jeg ser ingen forskjell på hvordan de er i ekteskapet sitt enn det jeg og mine etniske norske venninner er. Hyggelige damer og vi har det hyggelig sammen. Det finnes utallige varianter av både norske og asiatiske kvinner, akkurat som det finnes mange varianter av norske menn. Det gjelder å finne den man trives sammen med og vil leve livet sitt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 5. oktober 2009 #296 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva kan jeg lære av mine sørøstasiatiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter da A. Caron? Vel, du kan jo begynne med å lære deg å tolke en skriftlig norsk setning riktig. Da vil du skjønne at meningen med denne aktuelle setningen betød at vesteuropeiske likestillingsfikserte, egoistiske, overfladiske, kyniske feministberter har mye å lære av sine sørøstasiatiske MEDSØSTRE=KVINNER. (Skjønt, medsøstre er egentlig et altfor liberalt ord i denne sammenhengen, da disse jo ER virkelige kvinner i motsetning til hybridene man har å gjøre med her til lands...) Men selvsagt, jeg forventet meg såvisst ikke annet fra KVINNEFRONTEN enn et ynkelig forsøk på å vri en enkel klar setning over i deres favør. Prøv noe nytt neste gang... Såh... hva du kan lære av dine sørøstasiatiske MEDSØSTRE=KVINNER? En hel del faktisk: 1: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å overta mannens rolle. 2: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å ta igjen for "alt det fæle" mannen har foretatt seg i tidligere årtusener. 3: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å prøve å overgå mannen på områder som både fysisk og mentalt har vært hans naturlige ansvarsområde i alle tider. 4: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å utlevere alle detaljer om mannen og hans prestasjoner på alle plan til syklubben og venninneflokken, for så å innhente "gode råd" om hvordan forandre ham slik at hun blir fornøyd. 5: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å SKAL ha gjennomslag for ALLE hennes ønsker og mål, når disse er av en art som kun utgjør gevinst for henne og ikke forholdet, verken på kort eller lang sikt. 6: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å forsøke å skape "balanse" og helst flertall i kvinnens favør i utroskaps og knulle-rundt-statistikken. 7: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om kvotering. 8: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å totalt kvitte seg med typisk kvinnelige egenskaper som empati, sympati og omsorg. 9: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om å dumpe en potensiell kjæreste hvis ikke multiorgasmene er et faktum ved første samleie, og/eller penisstørrelsen er OVER normalen. 10: Å skjønne at likestilling IKKE dreier seg om spottende, hovmodige, nedsettende uttalelser som at "vi vil helst være mannen foruten, og barn foretrekker vi å gå til sædbanken for å skaffe oss. Og skulle det være fristende å la seg provosere, er det bare å remje og skrike ivei, det understreker i så fall bare at jeg har truffet et ømt punkt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 5. oktober 2009 #297 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tror ikke han kjenner nok asiatiske kvinner, for hadde han gjort det så hadde han sett at de er forskjellige de også. To av mine brødre er gift med damer fra thailand og filippinene, et par fettere har thailandske koner og disse konene har venninner som også er gift med norske menn, venninnene ble de kjent med da de kom hit til landet. Og jentene jobber, de sier fra hvor skapet skal stå når det er nødvendig og jeg ser ingen forskjell på hvordan de er i ekteskapet sitt enn det jeg og mine etniske norske venninner er. Hyggelige damer og vi har det hyggelig sammen. Det finnes utallige varianter av både norske og asiatiske kvinner, akkurat som det finnes mange varianter av norske menn. Det gjelder å finne den man trives sammen med og vil leve livet sitt med. JA "skjøna itje", det finnes forskjellige mennesker overalt, også i sørøstasia. MEN, kvinnene der har ikke på langt nær den prosentandelen panserfeminister blant befolkningen som her i vesteuropa (med Norge på en "god" plassering i toppsjiktet), og det er denne andelen jeg retter mitt innlegg mot, både pga at de er i kraftig frammarsj, og at nok forlengst er nok. Og du har rett i at jeg ikke kjenner så fryktelig mange asiatiske kvinner, det holder lenge med henne jeg nå er i forhold med, pluss hennes søstre og venninner. Men jeg kjenner derimot mange menn som er i samme kategori som meg, og disse bekrefter samtlige mitt syn på dette. Er ikke det litt merkelig om det er som du sier, at forskjellene mellom asiatiske kvinner er likt med her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 5. oktober 2009 #298 Del Skrevet 5. oktober 2009 Så uheldige dere har vært da, mine filipinske og thailandske svigerinner og venninner har ikke opplevd det samme som deg og din kone. De har blitt tatt varmt i mot, de jobber og mennene deres deltar like mye i huset og med barna som dem. Kanskje vi var uheldige, men lifefullt opplevde vi fordommer og stigmatisering her i Norge. Kona fikk noen norske "venninner" etterhvert, og disse skulle redde henne fra den ekle grisen av en mann hun hadde giftet seg med. En mann som holdt henne innesperret på kjøkkenet og forlangte sex til alle tider (?). Da hun forsøkte å fortelle at det slettes ikke var tilfelle, ja da var hun hjernevasket og underkuet. Men de kunne fortelle at hvis hun bare holdt ut i tre år ville hun få oppholdtillatelse og skille seg fra denne taperen. Hun kuttet kontakten tvert med disse såkalte venninnne. Jeg fikk også kommentarer på gaten i Oslo når jeg gikk med familien min, men begeret rant over da min datter ble mobbet fordi hun har norsk far og thailandsk mor. En uke etter flyttet vi til Thailand for alltid. Jeg er nødt til å reise til Norge enkelte ganger på forretninger, men kona har sagt at hun helst ikke vil være med hit lenger, selv ikke på ferie. Jeg skammer meg virkelig på vegne av mine landsmenn til tider, og jeg gruer meg til den dagen da mine to barn spør om hvorfor vi valgte å flytte fra Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #299 Del Skrevet 5. oktober 2009 Huff for noen fordommer dere har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjøna itje Skrevet 6. oktober 2009 #300 Del Skrevet 6. oktober 2009 JA "skjøna itje", det finnes forskjellige mennesker overalt, også i sørøstasia. MEN, kvinnene der har ikke på langt nær den prosentandelen panserfeminister blant befolkningen som her i vesteuropa (med Norge på en "god" plassering i toppsjiktet), og det er denne andelen jeg retter mitt innlegg mot, både pga at de er i kraftig frammarsj, og at nok forlengst er nok. Og du har rett i at jeg ikke kjenner så fryktelig mange asiatiske kvinner, det holder lenge med henne jeg nå er i forhold med, pluss hennes søstre og venninner. Men jeg kjenner derimot mange menn som er i samme kategori som meg, og disse bekrefter samtlige mitt syn på dette. Er ikke det litt merkelig om det er som du sier, at forskjellene mellom asiatiske kvinner er likt med her? Jeg syns vel det er merkelig siden jeg ikke kjenner noen panserfeminister, har bare hørt om dem. Men jeg kjenner feminister både av hankjønn og hokjønn. Akkurat som du så kjenner jeg mange som har samme syn som meg, sånn er det her, alle kjenner noen med samme erfaring og syn som en selv, det er fordi vi vanker i forskjellige kretser gjennom livet og er forskjellige som personer. Det er vel generaliseringer i alle leire, norske kvinner er panserfeminister og undertrykker mennene og er bare kravstore, mens asiatiske damer er så søte og medgjørlige og lite feministiske... mens verden egentlig er litt av alt - full av nyanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå