Gå til innhold

Redd jeg blir en dårlig mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke redd for at jeg ikke har nok kjærlighet å gi. Men jeg er redd for at enkelte vil se ned på meg fordi at jeg antakelelig kommer til å bli en "lat" mor. Istede for å ta med barna på skigåing/skikjøring, ut på skogsturer, sykkelturer o.l så kommer jeg antakelig til å la de leke en del hjemme i hagen, når de er store nok til det selvsagt. De kan leke i hagen mens jeg pusler med blomsterbed, leser litt bok og mannen holder på med sitt ute. Vi kommer nok til å grille i hagen og kanskje ha picnic Og de kommer nok til å leke inne, mens jeg lager litt mat, kaker, strikker, broderer og er noe inne på PC. Og vi kommer til å besøke noen. Selvsagt skal vi ta de med på turer innimellom, men det blir på langt nær hver helg. Kanskje en helg i måneden. Her jeg bor så er det mange superforeldre, og jeg er redd jeg vil bli sett på som lat :( Jeg er ikke noe friluftsmennekse i den forstand som mange andre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke redd for at jeg ikke har nok kjærlighet å gi. Men jeg er redd for at enkelte vil se ned på meg fordi at jeg antakelelig kommer til å bli en "lat" mor. Istede for å ta med barna på skigåing/skikjøring, ut på skogsturer, sykkelturer o.l så kommer jeg antakelig til å la de leke en del hjemme i hagen, når de er store nok til det selvsagt. De kan leke i hagen mens jeg pusler med blomsterbed, leser litt bok og mannen holder på med sitt ute. Vi kommer nok til å grille i hagen og kanskje ha picnic Og de kommer nok til å leke inne, mens jeg lager litt mat, kaker, strikker, broderer og er noe inne på PC. Og vi kommer til å besøke noen. Selvsagt skal vi ta de med på turer innimellom, men det blir på langt nær hver helg. Kanskje en helg i måneden. Her jeg bor så er det mange superforeldre, og jeg er redd jeg vil bli sett på som lat :( Jeg er ikke noe friluftsmennekse i den forstand som mange andre er.

Du er som du er uansett. Noen er sporty, andre ikke. Man gjør d man synes er bra utifra sine forutsetninger og interesser. Dette kommer helt sikkert til å gå kjempe bra. Ikke sammenligne deg m alle andre foreldre, d blir håpløst i lengden. Gjør ditt beste du, d er godt nok:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer etterhvert. Du vil nok se at det er bedre å slite ut ungene en dag i fjellet slik at det de får ut all energien, enn at de skal leke pent i hagen. Det blir ofte bare slossing av det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe friluftsmennekse i den forstand som mange andre er.

Man behøver vel ikke å være et friluftsmenneske for å ta med sine barn ut på sykkelturer, gåturer, sopptur, blomsterplukking, bærplukking, introdusere de for lett jogging og annet når de blir eldre, osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje noko friluftsmenneske, tek ungane med på litt turar innimellom, i alle fall om våren/sumaren, men turar som krev meir utstyr osv er ikkje noko for meg. Me er alle ulike - ein er ikkje ein dårleg forelder fordi ein ikkje har med ungane på ein eller anna tur kvar helg. Ungane har godt av å leike litt for seg sjølv og, ikkje berre vere med påå arrangerte aktivitetar. Heile barndommen til dagens ungar er jo allereie veldig organisert (mtp bhg og skule), så om det bli meir roleg heime, så gjer nok ikkje det noko skade ;) (så lenge dei ikkje sit inne og glaner på TV/spelar dataspel heile dagen sjølvsagt).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike mennesker har ulike ting å tilføre de små. Jeg har tatt de med på mange turer i skogen, men ski har det blitt dårlig med. Jeg nektet å lese tegneserier, men leste høyt utallige bøker.

Jeg har tro på at skal du gjøre noe positivt i sammen med unger så må du faktisk finne en glede i det selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig blir du en god mor! Man må ikke på død og liv fyke rundt på turer og slikt hele tiden. I Norge må man liksom være så sporty, men alt blir hva du gjør det til. Dere kommer jo til å dra på turer av og til, det holder. Alle er ikke sporty anlagt, slik er det bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver vel ikke å være et friluftsmenneske for å ta med sine barn ut på sykkelturer, gåturer, sopptur, blomsterplukking, bærplukking, introdusere de for lett jogging og annet når de blir eldre, osv.?

Det er jo det som er friluftsmenneske, da. Jeg kommer ikke til å dra ut på verken sopp- eller bærplukking, plukke blomster (jeg synes ville blomster skal få være i fred), skiturer og lignende. Jeg er bymenneske, og datteren min kommer til å få nok av friluftsliv sammen med besteforeldrene. Derimot kommer jeg nok til å ta henne med på gåtur og på lekeplass (som vi gjør allerede) og sykle litt. Jeg kommer ikke til å "lære henne å jogge", unger trenger ikke å jogge, det er voksne det. Jeg jogger selv i blant, hun blir med hvis hun vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er som du er uansett. Noen er sporty, andre ikke. Man gjør d man synes er bra utifra sine forutsetninger og interesser. Dette kommer helt sikkert til å gå kjempe bra. Ikke sammenligne deg m alle andre foreldre, d blir håpløst i lengden. Gjør ditt beste du, d er godt nok:)

Tusen takk for oppmuntrende ord :)

Det kommer etterhvert. Du vil nok se at det er bedre å slite ut ungene en dag i fjellet slik at det de får ut all energien, enn at de skal leke pent i hagen. Det blir ofte bare slossing av det ;)

Hvorfor kan de ikke få ut energien i hagen? De trenger ikke sitte pent i sandkassen hele tiden. De kan ta løpe rundt i hagen også!

Man behøver vel ikke å være et friluftsmenneske for å ta med sine barn ut på sykkelturer, gåturer, sopptur, blomsterplukking, bærplukking, introdusere de for lett jogging og annet når de blir eldre, osv.?

Og hva er din definisjon på friluftsmenneske da? Kommer til å ta de med på gåturer og sykkelturer, men ikke hver bidige helg.

Selvfølgelig blir du en god mor! Man må ikke på død og liv fyke rundt på turer og slikt hele tiden. I Norge må man liksom være så sporty, men alt blir hva du gjør det til. Dere kommer jo til å dra på turer av og til, det holder. Alle er ikke sporty anlagt, slik er det bare.

Der skrev du akkurat hva jeg mente :) For noen så er man liksom ikke noe så lenge man ikke er sporty! Det kom jo også to eksempler på dette i to av svarene over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...