Gå til innhold

Hvordan få babyklær til å se mest mulig nye/pene ut?


Gjest Mamma

Anbefalte innlegg

Noe av det gøyeste med barn er jo disse søte små babyplaggene.Men hvordan vasker dere deres babyklær? Lav tempratur,tørketrommel eller henge dem til tørk? De er jo så fine når de er nye,men ofte blir de mindre fine når de har blitt vasket.

Vil gjerne beholde noen av babyklærne når tuppa vokser ut av dem,og da vil jeg jo at de skal se pene ut.

Så hvordan vasker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ekte husmor fyller ikke vaskemaskinen for full (det krøller klærne). Hun rister de våte plaggene godt før de spres glatt ut og henges uten klyper på tørkestativet. Tørre klær strykes og brettes pent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det gøyeste med barn er jo disse søte små babyplaggene.Men hvordan vasker dere deres babyklær? Lav tempratur,tørketrommel eller henge dem til tørk? De er jo så fine når de er nye,men ofte blir de mindre fine når de har blitt vasket.

Vil gjerne beholde noen av babyklærne når tuppa vokser ut av dem,og da vil jeg jo at de skal se pene ut.

Så hvordan vasker dere?

og ikke bland forskjellige typer. Eks strikkettøy og stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hun blander ikke forskjellige tekstiltyper nei, og dessuten husker hun alltid på å vrenge tøyet, kneppe knapper og lukke glidelås før vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...hun blander ikke forskjellige tekstiltyper nei, og dessuten husker hun alltid på å vrenge tøyet, kneppe knapper og lukke glidelås før vask.

Hvorfor er det så viktig og kneppe knapper?

Vasker en for eksempel strikkede klær la med blonder får en fort nupper i tøyet, fordi stoff fra det andre tøyet fester seg i blondene. Det kan og feste seg om det er ulike tekstiler i samme tøy.

En kan og vaske klær inni vaskeposer og/eller putetrekk med glidelås knapper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at mye av babyklærne som man får kjøpe nå til dags ikke er av særlig god kvalitet, for barna vokser jo så fort utav de, og vi handler jo så mye. Mitt tips til deg er å sortere nøye, lav grad på vaskemaskin på det du kan, vaskeposer og evt. stryking. Riktig vaskepulver.

Her er det tørketrommelen som redder oss fra å drukne i skittentøy så det blir nok en del slitasje ja. Ikke stryker jeg heller, men jeg bruker de andre tipsene jeg skrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som småbarnsmor så har man mer enn nok med å faktisk få vasket klær og få de tørre.

De få plaggene som ser fine ut etter at de vokste til var de plaggene som ble såkalt fintøy og ikke brukt til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at mye av babyklærne som man får kjøpe nå til dags ikke er av særlig god kvalitet, for barna vokser jo så fort utav de, og vi handler jo så mye. Mitt tips til deg er å sortere nøye, lav grad på vaskemaskin på det du kan, vaskeposer og evt. stryking. Riktig vaskepulver.

Her er det tørketrommelen som redder oss fra å drukne i skittentøy så det blir nok en del slitasje ja. Ikke stryker jeg heller, men jeg bruker de andre tipsene jeg skrev

Og vrenge tøyet! Det glemte jeg å skrive. Og så selvfølgelig å unngå tørketrommel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som småbarnsmor så har man mer enn nok med å faktisk få vasket klær og få de tørre.

?? Synes det går super kjapt og vaske jeg..

(retter sagt: Sortere, legge i vaskepose, legge i vaskemaskina, ta ut og henge opp)

Synes ikke det kreves så mye mer og unngå tørktrommel vrenge de før vask sortere de ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...