Gå til innhold

Ravens lune vrede

Raven Emerald

Anbefalte innlegg

Reine poeten denne niesen jeg har.

Greit å bade babyen og vaske badet samtidig da. To fluer i en smekk liksom. :)

Gleder meg veldig til å se lille Murloc igjen, selv om jeg mistenker at hun ikke er så liten lenger neste gang jeg ser henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reine poeten denne niesen jeg har.

Greit å bade babyen og vaske badet samtidig da. To fluer i en smekk liksom. :)

Gleder meg veldig til å se lille Murloc igjen, selv om jeg mistenker at hun ikke er så liten lenger neste gang jeg ser henne.

Synes hun er ganske lita enda, jeg. Selv om jeg synes hun er blitt lovlig stor.

:fnise:

Når kommer du på besøk? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun er ganske lita enda, jeg. Selv om jeg synes hun er blitt lovlig stor.

:fnise:

Når kommer du på besøk? =P

Så fort jeg får råd tenker jeg. Men blir nok ikke før etter eksamen, så håper jeg kommer meg nedover en tur i sommer. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Innom å hilser på :goodbye:

:velkommen:

Alltid hyggelig med en solstråle på besøk. =)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Murloc har sådd tenner, nå venter vi bare på at de skal spire. Men hun er iallefall blitt veldig flink til å pusse dem, selv om de altså foreløbig er fullstendig fraværende. :fnise:

Og så åler hun seg rundtomkring, inhalerer grøten, snur seg fra rygg til mage (motsatt kun om hun er opptatt med annet enn å ikke ramle over. Hun viser at hun er stor, hun gjemmer seg med kluten sin, prøver å sette seg opp, og nekter å spise gulrot og potetmos. Hun vil ikke sove alene på dagtid, helst i fang. Og Drømmehagen er visstnok det ypperste av underholdning. Mammaen er derimot dypt uenig. =P

Fine lille snuppelura mi. :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Oppdatering:

Søte lille har nå gått til anskaffelse av to tenner hun bruker til å angripe med. Hun åler seg frem i høy hastighet, for å rekke frem til ulovlighetene før hun blir fersket. I pausene prøver hun å krabbe, hun skjønner iallefall prinsippet. Hun setter seg opp selv, og hun liker å sitte oppreist, særlig i vogna. Hun imponerer dem rundt seg med en voldsom tålmodighet; det skal en god del til før hun blir grinete.

Hun spiser fast føde til alle dag-måltider, og drikker fornøyd av tutkopp. Vann er visst veldig stas. Ellers får hun flaske om natten. Hun liker det meste, bortsett fra fisk, det kommer opp igjen om hun får "for mye", så det må jobbes litt med.

Hun er rett og slett bare en fornøyelse. Lille, fine skatten min...

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Tann nr. 3 er ute, og tann nr. 4 er nesten der. Hun skjærer tenner nå, og det eeeer så fælt å høre på!

Hun spiser stort sett alt hun får. Vi lar henne smake litt på det meste, selv om vi selvsagt ikke lar henne få spise alt. Vi ønsker at hun skal være vant til at ting smaker forskjellig. Foreløbig synes hun visst at alt bare er kjempegodt. Naaaam, sier hun, etter hver skje.

Hun kan ta pent i hånden (si goddag), vise hvor stor hun er, prøver å reise seg ved møbler, deler sutten sin med meg, og ellers har hun sluttet å åle seg, hun bare krabber. Og så prøver hun å stikke av når jeg sier "nå kommer mamma og tar deg!". Det er kjempestas. Hun prøver å spise brødmat selv, men det blir bare gris foreløbig. Hun skal få leke med skje og grøt nåt jeg kommer hjem fra Norge neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vokser aaaalt for fort! Men er veldig glad vi var der når hun krabbet første gangen, og når hun lærte å ta pent i hånden =D

Gleder meg til å se dere igjen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Tror lilleville har dyrket flere tenner, synes jeg så antydningen til to til. Det vil si at nr. 7 og 8 er på vei frem. Hun kravler som om hun skulle fått betalt for det, klatrer på alt, står og henger ved salongbordet (har ikke sluppet seg enda) eventuelt tar seg små spaserturer rundt det. Jager katten, prøver å klatre i trappen, peker på alt, svarer på hva kua sier med "mfffffh", sier "puh" til pusen, sier pappa og mamma, og vinker hemningsløst. Hun hopper når vi spør om hun kan danse, rister på hele overkroppen om vi tar henne i hånden og sier goddag til henne (hun skal jo riste hånden, må vite), og så har hun begynt å finne ut av pinsettgrepet.

Hun begynner å bli stor, lille tadpole'n min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Da kan søte lille offisielt gå. Hun stabber rundt her, glad og fornøyd. Klapper i hendene, klatrer på tripp-trappen sin, så den måtte vi snu, så hun ikke får muligheten. Og trappa har vi måttet sikre, for den klatrer hun også i, om hun får sjansen. Tror tann #9 har brutt gjennom, så da er vel den 10. også snart på vei. Hun har funnet ut at hun har hår, så det må jo sjekkes med jevne mellomrom, for det kunne jo hende det er langt nok til at hun kan spise det snart.

Hjelpe meg, så fort det går... Nå er hun snart 1 år..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ett år den 19. Bare et par uker igjen. O_o

Hun er kjempegod, synes iallefall vi. En liten luring. =) Hun har så mye rart for seg, og da ler hun litt sånn "hihihi, jeg fant på noe..!"

I dag ville hun bare ikke ha sokker på, så det endte med at hun kastet dem i sofaen, bak ryggen til pappaen, sånn at han ikke så det. Vi fant dem ikke før han reiste seg for å faktisk lete etter dem. Hele tiden mens vesla satt på gulvet og fniste, og var fullstendig enig i at hun skulle ha dem på. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurte litt på om jeg skulle legge ut en video av henne, men så kom jeg frem til at det på en måte blir litt offentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Da er dagboka offisielt åpnet - igjen. Fortsatt med uinteressante betraktninger fra Ravneredet.

Kyllingen vokser helt utmerket, hun lærer (i overkant) raskt, og kan kjempemye. Yndlingsaktivitetene for tiden er å tegne (helst på bordet) og å nekte mamma å så mye som ta på pappa. Det blir full krig i heimen når jeg vil klemme kjæresten min litt, med krigshyl i kategorien "MIIIIIIN!", og angrep av typen stikke fingre i øyne, og denslags. Ikke pent...

Så ja, vesla er stor jente. Til sin store sorg, er mamma også stor jente. Beklageligvis er det ikke ønskelig når man er på min alder, så da tenker jeg det skal krympes litt. Så det blir mye fokus på det her... Trøsten er at håret mitt er tynt, i alle fall, så aldri så galt...

Så ja, om man liker å lese om hvordan andre piner seg selv, er det bare å henge med. =P

Om man gidder å slenge inn noen trøstende ord om hvor vågal og tapper jeg er, er det veldig velkomment. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagboka offisielt åpnet - igjen. Fortsatt med uinteressante betraktninger fra Ravneredet.

Kyllingen vokser helt utmerket, hun lærer (i overkant) raskt, og kan kjempemye. Yndlingsaktivitetene for tiden er å tegne (helst på bordet) og å nekte mamma å så mye som ta på pappa. Det blir full krig i heimen når jeg vil klemme kjæresten min litt, med krigshyl i kategorien "MIIIIIIN!", og angrep av typen stikke fingre i øyne, og denslags. Ikke pent...

Så ja, vesla er stor jente. Til sin store sorg, er mamma også stor jente. Beklageligvis er det ikke ønskelig når man er på min alder, så da tenker jeg det skal krympes litt. Så det blir mye fokus på det her... Trøsten er at håret mitt er tynt, i alle fall, så aldri så galt...

Så ja, om man liker å lese om hvordan andre piner seg selv, er det bare å henge med. =P

Om man gidder å slenge inn noen trøstende ord om hvor vågal og tapper jeg er, er det veldig velkomment. :fnise:

wiii :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...