Gå til innhold

Usikkerhet

Steinar40

Anbefalte innlegg

I motsetning til deg, har jeg vært i fungerende parforhold. Jeg har alltid arbeidet og har ikke kostet min mann en rød øre. Jeg har endog forsørget partner i perioder... Men jeg er kanskje det ENE unntaket?

Ja, jeg er nok redd for det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Boliglån, billån, hyttelån, båtlån, faste utgifter, ferieturer, klær, dilldall, kosmetikk ... get the picture? ;)

Dette har aldri vært min virkelighet. Det skulle nå forresten bare mangle at mannen ikke er med på å dele faste utgifter og ferieturer. Og hvor kommer alt dette andre fra? Innbiller du deg at man plutselig må kjøpe hytte, båt osv. og at mannen skal betale for typiske kvinneting?

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kunne du valgt noe annet så hadde du helt garantert gjort det ;):ler:

Hva er dette for noe vås å si? Du fornærmer og gjør narr av meg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du valgt noe annet så hadde du helt garantert gjort det ;):ler:

Spre bena og fått betalt, mener du? Du er så frekk og krenkende at det er kvalmt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Belladonna og Kate er ikke de eneste.

Jeg har forsørget meg selv i alle år som gift, og i perioder tjente jeg tom mer enn mannen (for en vederstyggelighet).

Vi delte selvfølgelig alle "driftsutgifter" og ingen av oss hverken snyltet på den andre, eller så på vårt bidrag som betaling for sex.

Jeg tror vel egentlig denne måten er mer vanlig enn Steinar sitt alternativ.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Håpløs

I gamle dager var det ofte sånn at kvinnen gikk hjemme og passet hus og barn. Når mannen da jobbet og forsørget familien var ikke det som betaling for sex, men en fordeling av arbeidsoppgaver utenfor og innenfor hjemmet. Noen måtte jo ta seg av barna og noen måtte sørge for at husleie og mat ble betalt, sex har altså ingenting med denne fordelingen å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg merker jeg begynner å synes synd på kjæresten min, for han må være grundig lurt. Vi eier nemlig like mye, tjener like mye og vi bor pr i dag i hans hjem der jeg betaler husleie for meg og matpenger - han lager mat i ukedagene, jeg i helgene og vi deler på husarbeidet. Han har jo ikke en jævla unnskyldning til å kreve sex av meg han, stakkars mann :overrasket:

En helt annen sak er at det blir mer enn en tanke hyklersk når du hevder det er ok å være utro og hensynsløs så lenge begge parter er seriøse, når du samtidig hevder at det ikke er mulig å vite at noen er seriøse før man har bodd med dem..... :smoke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei suzy, jeg gikk kanskje litt langt i mine grunnløse beskyldinger,- det skal ikke gjenta seg og det beklager jeg. Jeg ble vel kanskje litt ivrig og er en fyr som skriver før jeg tenker. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har aldri vært min virkelighet. Det skulle nå forresten bare mangle at mannen ikke er med på å dele faste utgifter og ferieturer. Og hvor kommer alt dette andre fra? Innbiller du deg at man plutselig må kjøpe hytte, båt osv. og at mannen skal betale for typiske kvinneting?

Det er ikke akkurat uvanlig at kvinner står bak kjøp av nye saker og ting. For ikke å snakke om shopping! ;)

Men om kvinner i det store og hele er noe verre enn mannfolk når det gjelder pengeforbruk, det skal jeg la være usagt. Ettersom jeg ikke vet det.

Imidlertid vil det fra mitt ståsted som en mann, være dama som er dyr i drift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spre bena og fått betalt, mener du? Du er så frekk og krenkende at det er kvalmt!

Nei, det var faktisk ikke det jeg mente!

Jeg mente bare at de fleste kvinner heller velger en mann med god økonomi fremfor en med dårlig(ere) økonomi.

Hvis alt annet er likt.

Selvfølgelig blir dette bare teori ettersom 2 individer aldri er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen sak er at det blir mer enn en tanke hyklersk når du hevder det er ok å være utro og hensynsløs så lenge begge parter er seriøse, når du samtidig hevder at det ikke er mulig å vite at noen er seriøse før man har bodd med dem..... :smoke:

Tja, som jeg skrev så FORUTSETTER da dette at begge ER seriøse.

Men jeg kan altså ikke gjøre noe mer enn å være seriøs selv.

Og viser det seg da at den andre parten ikke var seriøs, så er ikke det min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er ikke akkurat uvanlig at kvinner står bak kjøp av nye saker og ting. For ikke å snakke om shopping! ;)

Men om kvinner i det store og hele er noe verre enn mannfolk når det gjelder pengeforbruk, det skal jeg la være usagt. Ettersom jeg ikke vet det.

Imidlertid vil det fra mitt ståsted som en mann, være dama som er dyr i drift ;)

Du har erfaring med EN kvinne, hun har loppet (og du har hoppet) deg for penger gjennom flere år. På denne bakgrunn generaliserer du ALLE kvinner til å være storforlangende og griske. Jeg har aldri likt shopping, hvis du med det mener kjøp av "dill-dall".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei suzy, jeg gikk kanskje litt langt i mine grunnløse beskyldinger,- det skal ikke gjenta seg og det beklager jeg. Jeg ble vel kanskje litt ivrig og er en fyr som skriver før jeg tenker. =)

Helt i orden - du må kanskje lese før du skriver, så skal du se det går mye bedre neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at begge parter shopper omtrent like mye - men kvinner handler kanskje oftere pynt og klær i 199-499 kronersklassen, mens menn kjøper sykkel til 10.000, golfutstyr, fiskestang osv.

Penger går nå uansett...

Og begge trenger tak over hodet, mat og strøm f.eks...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som jeg skrev så FORUTSETTER da dette at begge ER seriøse.

Men jeg kan altså ikke gjøre noe mer enn å være seriøs selv.

Og viser det seg da at den andre parten ikke var seriøs, så er ikke det min skyld.

Men da forutsetter du noe som er helt umulig å påvise ifølge deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Jeg mente bare at de fleste kvinner heller velger en mann med god økonomi fremfor en med dårlig(ere) økonomi.

Hva vet du om hva "de fleste" kvinner gjør? Hvordan går man frem for å finne ut om en mann har god økonomi? Spør ham direkte om det? Snoker i sakene hans, hvis man får en anledning? Undersøker i diverse registre? Alt dette kanskje før man bestemmer seg om man vil gå videre?

Om en mann skulle være formuende, er det ikke dermed sagt at han er spandabel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da forutsetter du noe som er helt umulig å påvise ifølge deg selv.

Man kan ikke vite det før etterpå, nei.

Og derfor er det alltid en sjanse å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om hva "de fleste" kvinner gjør? Hvordan går man frem for å finne ut om en mann har god økonomi? Spør ham direkte om det? Snoker i sakene hans, hvis man får en anledning? Undersøker i diverse registre? Alt dette kanskje før man bestemmer seg om man vil gå videre?

Slike kvinner finnes. Sannsynligvis flere enn man setter pris på også.

Om en mann skulle være formuende, er det ikke dermed sagt at han er spandabel.

Nei, men det går også an å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns oppriktig synd på deg, Steinar.

Ditt menneskesyn og virkelighetssyn er du helt alene om å ha, og i tillegg setter du det på din høye hest og synser om ting du virkelig ikke har peiling på.

Vi er andre her som har levd, elsket, mistet og opplevd, som vet at vi ikke ville lagt oss ned med hvem som helst, SPESIELT ikke en som var gift, med den forkastelige unnskyldningen at "om jeg bare venter, så blir det nok meg". Feil, det er den største livsløgnen "den andre" har, hvorfor i alle dager skulle det være annerledes med deg? fordi hun kan suge en hageslange tørr? fordi du så stjerner og planeter da du kom? FEIL! Livet er ikke sånn.

Hun har utnyttet deg. Jeg forstår at det er skrekkelig for deg å innrømme dette for deg selv, men slik er nå engang virkeligheten.

I stedet for å innse virkeligheten, gjemmer du deg bak latterlige smileys, dumme ordtak og unnskyldninger, og ikke minst ansvarsfraskrivelser som virkelig suger polvotter.

Det skulle vært en av oss kvinner her inne som sa at vi hadde en elsker, som ikke ville se oss, som kalte oss stygge ting og utnyttet oss på det groveste, men vi regnet med at det kom til å bli oss om vi bare satte foten ned.... Jeg syns jeg ser.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...