Gå til innhold

Usikkerhet


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest KateW

Steinar når du skriver, DU og siterer en bruker, så er det personlig. På samme måte som du tidligere har omtalt meg som billig, sexfikert osv, ved å skrive DU og sitere meg. Du har også skrevet at dersom et forhold tar slutt, så var det ikke perfekt. Dette gjentar du i det evindelige, selv om flere av oss har mistet partnere.

Du SKYLDER empati og innlevelsesevne i andres følelser, og eier ikke selvinnsikt, jeg syns alvorlig synd på deg, rett og slett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil sitere noe Steinar svarte meg: "Hvis du kunne velge annerledes, hadde du gjort det". Det var diverse smileys etterpå.

Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg hadde skrevet i mitt innlegg, men at jeg hadde mange barn, arbeidet og tjente penger selv og ikke lå min mann til byrde. Jeg ble enke i relativt ung alder, 36 år, og hadde 5 barn. Alle med en smule empati må vel forstå at det er vanskelig på mange måter.

Når dette ble avfeiet med det flåsete svaret Steinar ga, ble jeg både opprørt og sint. Det får virkelig være måte på ufølsomhet.

Dette var ett av innleggene som utpekte seg i denne tråden ja, og som ikke Steinar ser ut til å forstå at faktisk er nedlatende!

Som regel er jeg relativt nøytral her. Jeg kan ikke huske all bakgrunnsinformasjon om alle brukere og ta hensyn til dette i alle svar.

Som regel kommenter jeg altså utifra hvordan en problemstilling ser ut ifra mitt ståsted.

Det kan godt hende du prøver å være relativt nøytral her inne, men tro meg, flere av oss oppfatter deg ikke akkurat som det.

Det er ikke snakk om å huske bakgrunnsinnformasjon om alle brukere, men det ER snakk om å ha en normal grad av høflighet og dermed ikke krenke folk. At du ikke skjønner at du gjør det, men flere her forteller deg at du faktisk gjør det, burde vel egentlig tilsi at du burde gå litt i deg selv, men jeg vet at det neppe skjer, for "du er jo så nøytral og mener alt du sier". .. Som om det å mene det du sier gjør saken noe bedre?

Du svarer utifra ditt ståsted, og kun det!

DU ville vært en blodigle på en partner med penger, dermed legger du denne egenskapen over på alle andre og tror faktisk på selv at alle andre ville gjort det samme.

DU eier ikke stolthet nok til å jobbe for deg selv hvis du hadde sluppet, dermed legger du denne egenskapen over på alle andre.

Vel, la meg si det slik, det er endel av oss som er stolte over vår evne og vilje til å være selvstendige, til ikke å henge som ett slips på en annen fordi man ikke selv GIDDER å gjøre noe! Om man ikke må.

For noen av oss kalles det selvstendighet, eller stolthet over å ta ansvar for seg selv og sitt uten at andre skal jobbe for det.

For de av oss med en moral som tilsier at vi faktisk skal være uavhengige når det kommer til penger og muligheter, så er det latterlig å få slengt i trynet "du ville gjort det annerledes om du kunne!!" Hva pokker vet du om hva andre kunne og ville gjort? Slutt å trøkk dine dårlige egenskaper nedover hodet på alle rundt deg, for det er ikke spesiellt gode egenskaper du tillegger alle rundt deg, spesiellt kvinner.

At du selv ville levd slik, deg om det!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forsøk Aline, men jeg er redd ikke noe går inn desverre.

:ler: nei, jeg forventer det ikke heller, trengte bare å få det ut.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

:ler: nei, jeg forventer det ikke heller, trengte bare å få det ut.. :ler:

Hva er det vi damer, "den harde kjerne" av oss, har forsøkt på alle måter i nærmere to år? Steinar lar seg ikke påvirke, kjører bare på med sitt. Jeg fatter ikke hvorfor han i det hele tatt spør om synspunkter og råd. Ikke å begripe at han krenker og fornærmer mange, tyder også på manglende forståelse for folks oppfatning av ham. Han sier han forholder seg nøytral, jeg ville brukt andre ord. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Hva er det vi damer, "den harde kjerne" av oss, har forsøkt på alle måter i nærmere to år? Steinar lar seg ikke påvirke, kjører bare på med sitt. Jeg fatter ikke hvorfor han i det hele tatt spør om synspunkter og råd. Ikke å begripe at han krenker og fornærmer mange, tyder også på manglende forståelse for folks oppfatning av ham. Han sier han forholder seg nøytral, jeg ville brukt andre ord. :frustrert:

Nøytral betyr ikke det samme for alle, noen har egne tolkninger av hva ord betyr.

Steinar har fått mye støtte her inne, vi damene både i og utenfor den harde kjerne har vært enige om at damen han har satset livet sitt og pengene sine på ikke er noe å samle på. Vi har prøvd å støtte han i at det nå er på tide å gi faen i henne. Motbør har han fått mest av når han har begynt å så tvil om det vi har skrevet om oss selv, våre erfaringer og våre meninger fordi han ønsker å plassere kvinner generelt inni en og samme boks. Og når noen da blir karakterisert som sexfiksert, eller at hvis vi kunne så hadde vi valgt å bli forsørget framfor å klare oss selv osv.

Kanskje hans tolkning av synspunkt og råd også er annerledes enn for oss andre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinar når du skriver, DU og siterer en bruker, så er det personlig. På samme måte som du tidligere har omtalt meg som billig, sexfikert osv, ved å skrive DU og sitere meg. Du har også skrevet at dersom et forhold tar slutt, så var det ikke perfekt. Dette gjentar du i det evindelige, selv om flere av oss har mistet partnere.

Du SKYLDER empati og innlevelsesevne i andres følelser, og eier ikke selvinnsikt, jeg syns alvorlig synd på deg, rett og slett.

Du er ikke bare billig og sexfrisert, men pinadø varmhjertig også. :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du er ikke bare billig og sexfrisert, men pinadø varmhjertig også. :nigo:

Du kan få sagt du, Kami! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar når du skriver, DU og siterer en bruker, så er det personlig. På samme måte som du tidligere har omtalt meg som billig, sexfikert osv, ved å skrive DU og sitere meg. Du har også skrevet at dersom et forhold tar slutt, så var det ikke perfekt. Dette gjentar du i det evindelige, selv om flere av oss har mistet partnere.

Du SKYLDER empati og innlevelsesevne i andres følelser, og eier ikke selvinnsikt, jeg syns alvorlig synd på deg, rett og slett.

Det er selvfølgelig veldig beklagelig når noen mister sin partner.

Og jeg kan godt forstå at man da kan se tilbake og tenke at det var perfekt.

Jeg personlig har imidlertid et syn på (alle) saker og ting der ingenting er perfekt. Kanskje med unntak for i helt korte perioder.

Når du da skriver at noe må være perfekt for deg, så må du nesten bare regne med at mange vil tenke at du er kravstor og urealistisk altså.

Det er mye mulig at du bruker ord som perfekt slik de engelsktalende gjerne bruker overdrevne ord og uttrykk som fantastic, great eller perfect. Men vi har ikke kommet helt dithen i det norske språket (ennå). Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer utifra ditt ståsted, og kun det!

DU ville vært en blodigle på en partner med penger, dermed legger du denne egenskapen over på alle andre og tror faktisk på selv at alle andre ville gjort det samme.

DU eier ikke stolthet nok til å jobbe for deg selv hvis du hadde sluppet, dermed legger du denne egenskapen over på alle andre.

Jeg jobber og ligger ingen til last. Bank-i-bordet!

Men kunne jeg valgt om dama skulle hatt god eller dårlig økonomi, så er det ingen tvil om hva jeg hadde valgt.

Dessverre har jeg visst ikke det valget hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det vi damer, "den harde kjerne" av oss, har forsøkt på alle måter i nærmere to år? Steinar lar seg ikke påvirke, kjører bare på med sitt. Jeg fatter ikke hvorfor han i det hele tatt spør om synspunkter og råd. Ikke å begripe at han krenker og fornærmer mange, tyder også på manglende forståelse for folks oppfatning av ham. Han sier han forholder seg nøytral, jeg ville brukt andre ord. :frustrert:

Det er (kan være) interessant med andres synspunkter og synsvinkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytral betyr ikke det samme for alle, noen har egne tolkninger av hva ord betyr.

Steinar har fått mye støtte her inne, vi damene både i og utenfor den harde kjerne har vært enige om at damen han har satset livet sitt og pengene sine på ikke er noe å samle på. Vi har prøvd å støtte han i at det nå er på tide å gi faen i henne. Motbør har han fått mest av når han har begynt å så tvil om det vi har skrevet om oss selv, våre erfaringer og våre meninger fordi han ønsker å plassere kvinner generelt inni en og samme boks. Og når noen da blir karakterisert som sexfiksert, eller at hvis vi kunne så hadde vi valgt å bli forsørget framfor å klare oss selv osv.

Kanskje hans tolkning av synspunkt og råd også er annerledes enn for oss andre?

Jeg har ikke påstått at kvinner generelt sett ville valgt å bli forsørget. Fordi dette vil innebære avhengighet og dermed risker.

Jeg påstår bare at dere heller ville hatt en mann med god økonomi enn dårlig økonomi, hvis det hadde vært mulig.

At dere allikevel klarer dere selv er selvfølgelig bare en fordel for dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bare billig og sexfrisert, men pinadø varmhjertig også. :nigo:

Ja, det er mye man kan få sagt i spøk :ler:

Jeg burde sikkert også ha lært det, men akk hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber og ligger ingen til last. Bank-i-bordet!

Ja, men du sier selv at dersom du slapp, ville du gjort det!

Ergo, du ville vært en blodigle på en kjæreste dersom du hadde sjansen. DET prøver du å trykke ned på alle kvinner her inne også, bare fordi du er slik selv.

VI har faktisk kommet oss ut av den tiden der det å leve på sin ektefelle var idealet, idag lever ikke størstedelen av kvinner slik. Idag deler mann, også på utgifter. Og ikke ro deg unna, for dette slang du ut utifra settingen "kvinner er så dyre for mannen".

Jeg påstår bare at dere heller ville hatt en mann med god økonomi enn dårlig økonomi, hvis det hadde vært mulig.

At dere allikevel klarer dere selv er selvfølgelig bare en fordel for dere selv.

nei, det er ikke det du sa, du sa direkte til ei som sa hun klarte seg selv og ikke var til noen belastning for sin mann, at hun ville valgt annerledes om hun kunne!! uten at hun hadde sagt noe om sin manns økonomi!!

Så du SIER faktisk ikke at vi ville valgt en med god økonomi, du sier vi ville valgt (og at du også ville det) å ikke vært så selvstendig økonomisk om vi hadde sluppet. Ikke ro deg unna nå, at du har gammeldags levesett og syn er så, men vær nå mann til å stå for de tingene du prøver å trøkke nedover hodet på oss som faktisk har blitt med til 2011 også i levesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

perfekt for meg, er ikke det samme som perfekt for deg.

Jeg snakker norsk og er relaist og fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du sier selv at dersom du slapp, ville du gjort det!

Ergo, du ville vært en blodigle på en kjæreste dersom du hadde sjansen. DET prøver du å trykke ned på alle kvinner her inne også, bare fordi du er slik selv.

VI har faktisk kommet oss ut av den tiden der det å leve på sin ektefelle var idealet, idag lever ikke størstedelen av kvinner slik. Idag deler mann, også på utgifter. Og ikke ro deg unna, for dette slang du ut utifra settingen "kvinner er så dyre for mannen".

nei, det er ikke det du sa, du sa direkte til ei som sa hun klarte seg selv og ikke var til noen belastning for sin mann, at hun ville valgt annerledes om hun kunne!! uten at hun hadde sagt noe om sin manns økonomi!!

Så du SIER faktisk ikke at vi ville valgt en med god økonomi, du sier vi ville valgt (og at du også ville det) å ikke vært så selvstendig økonomisk om vi hadde sluppet. Ikke ro deg unna nå, at du har gammeldags levesett og syn er så, men vær nå mann til å stå for de tingene du prøver å trøkke nedover hodet på oss som faktisk har blitt med til 2011 også i levesett.

Hvor i all verden du har fått alt dette ifra kan bare du selv og gudene vite :klo:

Spesielt dette med at jeg ikke ønsker å jobbe og heller vil være en blodigle på kvinner :klo:

Det er lett å se hvorfor de fleste mannfolk slutter å diskutere med kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

perfekt for meg, er ikke det samme som perfekt for deg.

Ikke umulig.

Og da burde du også klare å innse at det fort blir misforståelser av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det er du som misforstår, kjære deg, og prøver å få alle andre til å ha samme begrepsforståelse som deg selv.

Det er bare du som så langt som sier de vil ta til takke med noe som er bra nok, men ikke perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Kjenner at jeg har blitt paranoid av og lese Steinar sine innlegg og er livredd for at sambo skal vise sånne tendenser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg har blitt paranoid av og lese Steinar sine innlegg og er livredd for at sambo skal vise sånne tendenser :fnise:

Ja, bare pass deg ellers gidder ikke gubben å diskutere med deg lenger! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...