Gå til innhold

Noen som har prøvd kostholdsrådene fra Melk.no?


Sequax

Anbefalte innlegg

Ja, da er det to måneder siden babyen min kom til verden, og det er på tide å tenke på å redusere matinntaket litt...Det sies at man skal ha ca. 2400 kalorier per dag om man ammer og er normalt aktiv, så nå skal jeg følge melk.no sin dagmeny for kvinner som ønsker en diett på 2000 kcal om dagen.

Målet er vel å omstille meg så jeg kan gå over til 1500 kcal-planen om noen måneder og kvitte meg med babyfettet.

Takk til Lotte28 som tipsa oss her på KG om melk.no sine dagmenyer for en tid tilbake! :jepp:

Noen som har prøvd ut dagplanene fra melk.no, eller er det noen her som kunne tenke seg å bli med på på denne "dietten" etter påske?

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN! :vinke:

Link til dagmenyene:

http://www.melk.no/kosthold-ernaering/sunn-hverdag/ernaering/dagsmenyer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt 1500-menyen med stort hell, mye lettere enn å sitte og regne ut selv! Siden jeg ikke ammer, har jeg ikke noe særlig å bidra med, men jeg vil bare dele en morsomhet med deg!

På dagsmenyen for menn (2000 kcal) står det følgende:

Husk at dersom du legger til noe som ikke står på menyen f.eks en pils, så må du kutte ned på noe annet ellers vil du ikke gå ned i vekt.

På dagsmenyen for kvinner (1500 kcal) står det derimot:

Husk at dersom du legger til noe som ikke står på menyen f.eks en liten sjokolade, så må du kutte ned på noe annet ellers vil du ikke gå ned i vekt.

:fnise:

Endret av chikako
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Lyst til å dele litt erfaringer med oss? Ble du sulten av 1500 kcal-dietten, eller gikk det greit syns du? Hvor lenge brukte du den før du merka at du gikk ned? Gikk du ned ca. 1 kg i uka?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Lyst til å dele litt erfaringer med oss? Ble du sulten av 1500 kcal-dietten, eller gikk det greit syns du? Hvor lenge brukte du den før du merka at du gikk ned? Gikk du ned ca. 1 kg i uka?

:klem:

Jeg syntes det gikk veldig greit. Det er jo ganske hyppige måltider, 4 om dagen + et mellommåltid. Da jeg ble sulten tenkte jeg bare at det uansett ikke var så lenge til neste gang jeg kunne spise :)

Jeg merka ikke noe den første uka, men så raste jeg ned 1 kilo neste. Dietten skal gjøre at man går ned 0,5 kg i uka, og jeg brukte den bare i seks uker, da hadde jeg gått ned tre kilo. Det gikk med andre ord akkurat som det sto at det ville gå i dietten :)

Etter det begynte jeg å trene skikkelig, jeg har vært flink til å "liksom-trene" før. Nå trener jeg til jeg blir skikkelig sliten tre ganger i uka, spiser normalt og har lagt på meg to kilo etter at jeg begynte med det - men kroppen er mye strammere, så det er en forbedring og sikkert mest muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare legge til at jeg ikke føyk opp i vekt igjen med det samme jeg sluttet; jeg brukte dietten i november/desember og gikk i gang med skikkelig trening i starten av januar. Nå veier jeg to kilo mer enn da jeg sluttet, etter over tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...