Gå til innhold

er d vanlig ågå litt opp i vekt i begynnelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å slanke meg, men mister litt av motivasjonen siden vekten går opp og ikke ned.. Jeg går litt tur, ellers så er jeg ganske stille sittende.

Trenger seriøst noen råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er jo hva du spiser i tillegg til litt tur...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kan si noe generelt:

Når du begynner å trene/øke intensiteten i treningen er det svært vanlig å gå litt opp i vekt. (2-3 kg).

Kostholdet har MYE å si på resultatene av treningen, dvs. om du går ned i vekt. Så pass på å spise sunt og variert.

Gå ned i vekt = spise færre kcal enn du forbruker!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjeloper ikke aldri så mye å "gå litt tur" hvis du likevel spiser for mye...... Hvorfor gidder aldri folk å sette seg inn i MATEN de spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her..

Jeg spiser veldig sunt nå.

Frokost et grovt rundstykke med magert pålegg

Grønnsaker

lunsj knekkebrød med magert pålegg

frukt/ grønnsaker

middag mager mat med salat

Kvelds grønnsaker/frukt

drikker vann og et glass brus

Jeg sykkler går 1.5 time

Begynte denne uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest made4u

Det trenger ikke å være ille nei, badevekten kan lyve for deg. Dessuten er ingen vektreduksjon noe som bare peker nedover, vektreduksjonssuksess inkluderer normalt både stagnasjon og også vektoppgang.

Stagnasjon eller oppgang i en startfase skjer gjerne der dem som skal endre livsstil reiser seg fra sofaen og begynner å trene. Kroppen responderer jo på denne forandringen, bl.a. vil muskelvev som er vant med en passiv tilværelse og plutselig aktiviseres være det som påvirker mest. Kroppen utvikler seg nemlig aldri raskere enn i en slik startfase, de første 2-4 mnd vil voldsomme forandringer skje, og da kan badevekten lyve en god del for å si det slik.

Satt på spissen kan man stå på stedet hvil fra dato en til dato to, men kroppslig kan man ha opplevd at kroppen er 5 kilo fettvev mindre som er byttet ut med 5 kilo muskelvev (altså en stor og god forandring tross akkurat samme vekt). Såklart har vedkommendes kropp blitt strammet opp som et resultat av en slik forandring, kroppsholdningen likeså, og personen utstråler mer energi etc.

Så er ikke sikkert det du har gjor er så ille som det du kan ledes til å tro... Nå kan jo ikke jeg love noe sikkert, men dersom du har foretatt forandringer til det bedre så må jo det nødvendigvis ha gjort noe for deg, om så ikke badevekten viser det slik du kanskje hadde forventet enda...

Hvorfor du ikke opplever noen fremgang kan ingen her svare på med så lite informasjon om forandringene. For alt vi vet kan dine forandringer ha blitt til det verre, og derfor denne vektoppgang. Som du skjønner så er man nesten blank for å kunne gjengi noe fornuftig svar, jeg håper dog for din del at du har gjort forandringer til det bedre - da vil dette gi resultater selv om du ikke nødvendigvis ser dem enda.

Så stå på videre du og ha tålmodighet i et langsiktig perspektiv, som sagt kan dine endinger være bedre enn det du tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...