Gå til innhold

Få det varmere i stua... Hvordan?


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Gjest Nanette

Har noen der ute noen gode tips til hvordan jeg kan få det varmere i stua her jeg bor?

Jeg har nettopp flytta til nyoppussa sokkelleilighet (huset er gammelt), og gradestokken går aldri over 19 grader her inne. Noe som er langt under trivselstemperatur for meg. Det er veldig gulvkaldt og jeg sitter nå med tre gensere og fryser. Varmeovnen skrudde jeg opp til 25 grader, og det ble da 19,1 grader varmt her inne...

Jeg har prøvd å legge tepper på gulvene, men det trekker overalt her. Tilmed ved de nyskifta vinduene. Har noen der ute noen gode tips på hva jeg kan gjøre for å få leiligheten varmere? Det er et vindfang og gang innenfor, ytterdøra mangler tetningslist og det trekker noe helt forferdelig der. Huseier mente dette går bra, selv om ikke lista er der, fordi det er et vindfang.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det trekker så grusomt så er vel nesten den eneste muligheten å få huseieren til å skjønne at det er billigere i lengden å fikse vinduene og døra enn å fyre for kråka hele året? Men med enkelte er det selvsagt lettere sagt enn gjort :krangle:

I mellomtiden får du finne deg et pledd, tenne masse telys og glede deg til sommeren kommer for fullt :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Ser ut til at jeg må flytte til høsten igjen da, for dette er uholdbart. Det er nettopp skiftet nye vinduer, likevel trekker de. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skal flytte, har selv et urgammelt hus der man kan kjenne vinden når det er storm. Har heldigvis vedfyring i tillegg til strøm. Men ullpledd på veggene og i døråpninger er ingen dum ide, har blitt brukt i staller blant annet med godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen der ute noen gode tips til hvordan jeg kan få det varmere i stua her jeg bor?

Jeg har nettopp flytta til nyoppussa sokkelleilighet (huset er gammelt), og gradestokken går aldri over 19 grader her inne. Noe som er langt under trivselstemperatur for meg. Det er veldig gulvkaldt og jeg sitter nå med tre gensere og fryser. Varmeovnen skrudde jeg opp til 25 grader, og det ble da 19,1 grader varmt her inne...

Jeg har prøvd å legge tepper på gulvene, men det trekker overalt her. Tilmed ved de nyskifta vinduene. Har noen der ute noen gode tips på hva jeg kan gjøre for å få leiligheten varmere? Det er et vindfang og gang innenfor, ytterdøra mangler tetningslist og det trekker noe helt forferdelig der. Huseier mente dette går bra, selv om ikke lista er der, fordi det er et vindfang.

:P

så lenge du ikke eier,så blir mine forslag dyre. varmepumpe osv..det må bli høye strømutgifter for deg....bedre å flytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...