Gå til innhold

Overreagerer jeg?


Timseh

Anbefalte innlegg

Jeg har jo vært i en ulykke som gjør at jeg sitter mye hjemme og er mye inne. Går på krykker og bruker derfor rundt 1 time ned til der hvor bybanen går ifra for å komme meg til sentrum, og på veien er det mye trapper så da får jeg grådig vondt i låret som jeg brakk, så jeg er veldig avhengig av at noen kjører meg frem og tilbake f.eks til sentrum eller til venninner dersom jeg skal være med noen.

Er mye deprimert og trist for at jeg er så mye alene og kjeder meg...

I dag så var det kjempefint vær i Bergen. Jeg satt inne som vanlig også ringer kjæresten min meg nå og forteller at han har vært på kafe med 2 av mine bestevenninner og deretter funnet på noen aktiviteter med de. Kjæresten min har bil og kunne kommet og hentet meg! Han så de tilfeldigvis (sa han) og derfor har de vært med hverandre i flere timer? Dessuten kjenner jeg flere som har bil (bl.a min bror og min mor som vil at jeg skal være sosial og derfor kjører de meg steder dersom jeg vil) og det vet alle 3 veldig godt! Ingen av de har ringt til meg en gang og spurt om jeg ville treffe de. Hvordan hadde du tenkt hvis din kjæreste var med dine to bestevenner (de har aldri vært med hverandre før med mindre jeg har vært med) uten å kontakte deg? Kjæresten min skal så klart få være med hvem han vil, men når han vet hvor mye jeg griner for at jeg kun sitter alene hjemme så synes jeg dette var dårlig...

Er det graviditetshormonene mine som snakker? Er jeg helt på trynet? Overreagerer jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mynona83

OI, gravid og brekt lår - det hørtes ikke ut som en ønskelig situasjon.

Jeg hadde nok reagert som deg, men jeg har jo gjort det samme som kjærsten din jeg og. Truffet noen bekjente, slått meg sammen med de og funnet på noe gøy, og glemt en plan jeg egentlig hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona: Hehe, brakk nok litt mer enn låret, men det er det som er relevant for det jeg skrev. Er virkelig ikke en ønskedrøm, nei ;) Glemte du en viktig plan? Er vondt å vite at mine bestevenner og kjæresten min har "glemt" meg. Ikke en gang tenkt på å ringe til meg... Har konfrontert kjæresten med det og hun ene venninnen min, men hun siste orker jeg ikke å konfrontere for hun er ganske så dominerende og jeg orker ikke å høre på skrik og skrål i flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..stakkar! Jeg skjønner deg veldig godt, om jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg og synes det var dritkjipt!! :tristbla: har du fortalt ham at du syntes det var drit å sitte hjemme mens han var ute og hadde det kjekt og du egentlig kunne vært med? Han vet jo at du ville vært med om du visste om det..

Også må jeg bare gi deg en stor :klemmer: og si at jeg håper at du blir bedre fort, og at kjæresten forstår deg når du forteller ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg er veldig dårlig gjort, det hadde ikke kostet ham mange kaloriene å si i fra til deg, synes han var veldig ubetenksom.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han trengte tid for seg selv og derfor ikke ville ringe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes da utrolig sært ut!? Hva slags venninner er det? Jeg hadde blitt fly forbanna på alle tre. Greit nok at de kan møte på hverandre tilfeldig, men å ikke tenke på å ringe deg på mange timer når du sitter hjemme og er syk, det er bare jævli dårlig gjort. Ble litt satt ut jeg. Hva sier kjæresten din til sitt forsvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok reagert på det ja, men ville nok ikke klikka på han når han kom hjem (ikke det at du gjorde det heller). Jeg ville bare spurt om han i det heletatt tenkte på om jeg var hjemme alene og kjeda vettet av meg. Og tynt samvittigheten hans med det så han hvertfall ikke hadde glemt det igjen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han bare slått av en liten prat med de hadde det ikke vært noen stor greie, men når han var med de i flere timer syns jeg det var dårlig gjort av de å ikke invitere deg. Må jo være fryktelig stusselig å ikke kunne dra steder når man vil. Hva sa de da du konfronterte de med dette? Jeg hadde nok blitt ganske skuffet om jeg hadde vært i dine sko.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Mynona: Hehe, brakk nok litt mer enn låret, men det er det som er relevant for det jeg skrev. Er virkelig ikke en ønskedrøm, nei ;) Glemte du en viktig plan? Er vondt å vite at mine bestevenner og kjæresten min har "glemt" meg. Ikke en gang tenkt på å ringe til meg... Har konfrontert kjæresten med det og hun ene venninnen min, men hun siste orker jeg ikke å konfrontere for hun er ganske så dominerende og jeg orker ikke å høre på skrik og skrål i flere timer.

Uff, det hørtes voldsomt ut, håper du er på bedringens vei, og at du ikke får varige mèn, og ikke minst at svangerskapet ikke blir veldig problematisk..

Nei, var forsåvidt ikke livsviktig, men hadde en plan med en venninne. Så møtte jeg noen andre som jeg ikke har sett på lenge, og ble stående å skravle og så gikk tiden og da var venninnen desverre glemt. Fikk skikkelig dårlig samvittighet da, og ringte å beklaget så fort jeg kom på det.

Det kan jo hende samboern din ikke ville plage deg? Vet ikke. Men du får si fra at neste gang noe lignene skulle skje igjen, så må ha ringe deg, så du kan ordne deg transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han trengte tid for seg selv og derfor ikke ville ringe deg?

Sammen med hennes venninner?

Hadde reagert på samme måte som deg, kjæresten din og bestevennene dine burde invitert deg med. Ville blitt lei meg hvis det var meg, og tatt det opp med kjæresten. Han bør forstå såpass, mener nå jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han trengte tid for seg selv og derfor ikke ville ringe deg?

Vi har ikke vært alene med hverandre på mange måneder...det er alltid noen der. Vi er ca med hverandre 1 gang i uken, av og til sjeldnere for han jobber. Vi bor ikke sammen lenger pga jeg trenger mye hjelp etter ulykken...

Dette hørtes da utrolig sært ut!? Hva slags venninner er det? Jeg hadde blitt fly forbanna på alle tre. Greit nok at de kan møte på hverandre tilfeldig, men å ikke tenke på å ringe deg på mange timer når du sitter hjemme og er syk, det er bare jævli dårlig gjort. Ble litt satt ut jeg. Hva sier kjæresten din til sitt forsvar?

Jeg og synes det var sært og ikke minst frekt gjort. Han sier at jeg kan jo ikke gå en gang og hvordan jeg da skulle klart å være med de, men da sa jo jeg at vi er så sjeldent med hverandre at han ikke vet hvordan min fremgang mtp beina er. Får til og med lov av fysio og gå litt uten krykker... Og han vet at jeg har godt av å komme meg litt ut.

Uff, det hørtes voldsomt ut, håper du er på bedringens vei, og at du ikke får varige mèn, og ikke minst at svangerskapet ikke blir veldig problematisk..

Nei, var forsåvidt ikke livsviktig, men hadde en plan med en venninne. Så møtte jeg noen andre som jeg ikke har sett på lenge, og ble stående å skravle og så gikk tiden og da var venninnen desverre glemt. Fikk skikkelig dårlig samvittighet da, og ringte å beklaget så fort jeg kom på det.

Det kan jo hende samboern din ikke ville plage deg? Vet ikke. Men du får si fra at neste gang noe lignene skulle skje igjen, så må ha ringe deg, så du kan ordne deg transport.

Han vet at han ikke plager meg og han vet hvor mye jeg har lyst til å reise ut og være med venner i blant... Han ringer meg ganske ofte og da spør han hva jeg har gjort den akutelle dagen og jeg svarer alltid det samme: "Vært inne og kjedet meg som vanlig...".

Ble bare helt utrolig skuffet, men trodde jeg overreagerte. Begyte å gråte i sted for jeg ble så lei meg fordi de ikke gadd å ringe meg...

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vært alene med hverandre på mange måneder...det er alltid noen der. Vi er ca med hverandre 1 gang i uken, av og til sjeldnere for han jobber. Vi bor ikke sammen lenger pga jeg trenger mye hjelp etter ulykken...

:hakeslepp::sjokkert: :omg: HÆ!? Er det ikke da han skal være der for deg egentlig??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj.. Det hørtes ikke noe koselig ut :S Jeg mener, om samboeren min ikke ville brukt tid med meg når han ikke var i jobb OG jeg var skadet og gravid, da hadde jeg blitt forbanna.

da ville jeg overreagert om jeg var deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Her var det mye rart vil jeg si. En skikkelig mann ville jo gjort alt for at hans utkprede skal ha det bra. Spesielt etter noe som fremtår som en omfattende og alvorlig ulykke. Du må nok bli mer en nbare sint her, for slik han har behandlet deg er, ut fra dine ord, rett og slett skammelig. Og da snakker vi ikke bare om hans tur med dine venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::sjokkert: :omg: HÆ!? Er det ikke da han skal være der for deg egentlig??

Jo, var det jeg og trodde..Vi var mye med hverandre i begynnelsen etter ulykken, men det var alltid med mine venner eller med sønnen hans. Har jo lyst å være alene med kjærsten min også... :( Han kan ikke ta vare på meg pga jobben sin og jeg klarte ikke å lage mat til meg selv de første ukene så trengte noen som laget mat til meg og han kunne jo ikke akkurat ta fri for jobben for å stelle med meg... Men han var helt annerledes før synes jeg...Og jeg vet at jeg er sur iblant, men har fortalt til han at når jeg går fra å være den mest positive og mest blide jenta folk kjenner til å være deprimert og sutrete fordi jeg ikke en gang klarer å ta på meg sokker eller klær, så blir jeg irritert og lei...

Oj.. Det hørtes ikke noe koselig ut :S Jeg mener, om samboeren min ikke ville brukt tid med meg når han ikke var i jobb OG jeg var skadet og gravid, da hadde jeg blitt forbanna.

da ville jeg overreagert om jeg var deg!

Er akkurat det. Etter jobb så pleier han og sove eller være med sønnen sin. Og så klart det har jeg ingen problemer med i det hele tatt, men i dag når han verken sov eller var med sønnen sin så valgte han å tilbringe fritiden sin med mine venner og ha det kjekt med de? :lete:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dah adde jeg kickflippa han over gjerdet og sagt "hey hey, babyen din er i magen min, og jeg er handicappet, DU HAR BARE Å VISE OMSRÅG OG STØTTE"

Det er tross alt en pappa det er snakk om her, i et forhold er det jo greit med en glipp, men når det er så seriøst så burde han tenke litt lenger enn seg selv.

Altså det er ikke bare det å tenke på seg selv, men omsårgen burde jo vært der fra naturens side?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...