Gå til innhold

Hva skal til for at du føler en mann kan beskytte deg?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg var på en fest i helgen og overhørte en dame si til en annen at en av grunnene til at hun ikke ville date han hun hadde datet lenger var at hun ikke følte at han kunne beskytte henne (fysisk). Nå har det seg slik at jeg kjenner han hun datet og vi er omtrent like store så dette har plaget/irritert meg litt siden da.

Jeg er 176 høy og veier 73 kg. Kroppen min ser vel ca. sånn ut:

http://towleroad.typepad.com/.a/6a00d8341c730253ef0120a56f346c970c-800wi

Jeg er klart sterkere enn gjennomsnittsmannen, men det er mange som er sterkere enn meg. Jeg har imidlertid trent thai boksing (kickboksing hvor du kan bruke albuer og knær i tillegg) i 3 år og brasiliansk jiu jitsu i 2 (bryting). I praksis er jeg derfor i stand til å banke opp også menn som er MYE større enn meg. Når vi får nybegynnere på trening og jeg sparrer (slåss med visse grenser for hva vi kan gjøre og med noe beskyttelse) så spiller det ingen rolle om de veier 30 kg mere enn meg og er mye sterkere enn meg. Bare et beinhardt spark i siden av låret som er ekstremt lett å treffe gjør at en nybegynner som ikke er vant til å ta i mot slag og spark blir ute av stand til å bevege seg. I virkeligheten kunne jeg med letthet ødelat knærne deres med første spark om jeg ville eller brukt slag og albuer mot hodet og de ville vært nede i løpet av sekunder. Så jeg KAN beskytte en dame ovenfor svære menn. Men, det jeg lurer på er om en dame er i sand til å a det inn over seg? Altså at det at hun vet at jeg ikke er redd for å slåss og at jeg vil vinne over de fleste også de som er større enn meg vil gi henne den rygghetsfølelsen hun vil ha eller er det mere bare snakk om at følelsen av en stor mann innstinktivt får henne til å føle at han kan beskytte henne på en måte en av min størrelse ikke kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes nå uansett at du, TS, burde huske at det finnes massevis av kvinner som ikke har dette behovet for å føle seg beskyttet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil føle at mannen kan beskytte meg, men det går mer på den mentale innstillingen enn hvordan kroppen ser ut. Hvis hun trenger en boleape for å føle trygghet har hun problemer i hodet.

Jeg kunne lett følt meg beskyttet av en mann i ditt kaliber.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å ha følelsen av at en mann VIL beskytte meg, men det går virkelig på innstilling, ikke fysiske fortrinn (eller kamptrening, for den saks skyld). Rett og slett at jeg ikke er så interessert i en mann som er veldig pysete.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å ha følelsen av at en mann VIL beskytte meg, men det går virkelig på innstilling, ikke fysiske fortrinn (eller kamptrening, for den saks skyld). Rett og slett at jeg ikke er så interessert i en mann som er veldig pysete.

Veldig enig i dette.

Kjæresten min er to cm høyere enn meg (han er 170 cm), og han er sånn normalt sterk vil jeg tro (selv om "normalt" er vanskelig å definere). Ihvertfall, jeg har ikke noe behov for å bli beskyttet, men ingenting virker mer positivt på meg som når han er omsorgsfull og bryr seg om min velferd, det være seg om jeg er syk eller holder på å bli påkjørt.

Kjæresten min er en som ikke kommer lett ut av fatning foran andre, men den gangen jeg opplevde å nesten bli rygget ned av en bil som plutselig fant det for godt å rygge ut i gangfeltet før vi fikk sukk for oss, fikk kjæresten min til å tenne på alle pluggene. Det vil si, jeg klarte å få ham bort før han fikk gjort så mye, han er overhodet ikke voldelig, men det var tydelig at beskytterinnstinktet kom frem i full blomst. Og det synes jeg er fint, jeg ville forøvrig følt akkurat det samme om jeg hadde vært i hans sko.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå var det vel strengt tatt ikke deg denne dama snakket om, så hvor godt trent du er er irrellevant i hennes sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Jeg skjønner ikke denne huleboer-tendensen. "Han må kunne beskytte meg". Det er strengt tatt ikke noe poeng i å sloss seg fram i denne verden lenger.

Min kjæreste er bare et par-tre cm. høyere enn meg. Han veier mindre enn meg. Men han er fremdeles mannen min og jeg er trygg med han. Men hadde det kommet til et pungt hvor han skulle til å måtte fysisk beskytte meg hadde det vært noe alvorlig galt, da jeg ikke er noe tilhenger av vold på noen måte.

De som VIL skade noen bærer våpen uansett så da har bole-kropp eller kampsport fint lite å si i de aller fleste tilfeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må det vare en mann. Alt under 85 kilo muskler er helt uaktuellt å være sammen med. kunne aldri vært sammen med en pingle som ikke fikk meg til å føle meg trygg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde det lå i kvinnens natur å ta vare på og beskytte alle... En mann skal ikke beskytte meg, han skal være omsorgsfull og leken og spille på lag med meg. Men så er jeg en selvstendig dame som ikke lar meg pille på nesa. Det er jo et pluss at han ser bra ut, men personligheten er det viktige og jeg tenner ikke på menn som skryter av sine kampsportferdigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskytte meg? Fra hva da?........? Siden du trener både thai og grappling vet du jo at store muskler ikke hjelper noe(snarere tvert imot), det er jo vel så mye teknikk. Men altså- samboer er instruktør i grappling, har liksom ikke hatt noen nytte av det selv foreløpig da jeg jo ofte ferdes på egenhånd uti den store verden ;) Er et par tusen andre kvaliteter jeg har brukt for før fysisk beskyttelse kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskytte meg? Mot hvem, mot hva? :klo:

I mitt 40-årige liv har jeg aldri hatt behov for å bli beskyttet. Det er virkelig ikke en problemstilling.

Og - jeg ville aldri i livet vært sammen med en mann som hadde den innstillingen at han gjerne sloss.

Du høres ut som en 19-åring, ts. Kanskje du også er det. Regner med at du vokser av deg slik steinaldermentalitet. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygghet går nok mer på det "mentale" som flere har skrevet her. Han trenger ikke være kjempesterk og alt det der så lenge han er omsorgsfull og bryr seg om meg. Kjæresten nekter meg å gå alene ute i Oslo i helgene etter alle disse voldtektene som har vært. Det får i hvert fall meg til å føle meg trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir nesten irritert når jeg hører sånne utsagn. Jeg og mannen min hadde et par diskusjoner i begynnelsen ang. akkurat dette her. Jeg vil ikke UNDER NOEN OMSTENDIGHETER at han blander seg inn hvis jeg står og småknuffer med noen. Jeg vil selv ordne opp i mine ting. Jeg er oppdratt selvstendig og med evnen til å ta vare på meg selv. Og jeg blir bare irritert hvis han plutselig skal komme her og "bekytte meg". Som oftest blir det mer bråk hvis en mann det kommer en tredjepart inn i bilde og skal "beskytte"....

Til gjengjeld kan det være veldig greit å VITE at han kan/vil bekytte meg hvis det virkelig skulle være noe. Men brøyte seg fram og lage bråk på mine veiene - NEI TAKK!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vet dere hva

Det er jo gammel nytt at årsaken til at mange kvinner tiltrekkes av høye og muskeløse menn, er for det at de da føler seg mere beskyttet! Er jo nettopp derfor mange damer setter så stor pris på store armer og hender, blant annet! Dette er et "instinkt" som henger igjen hos kvinner og det er faktisk fakta, slik er biologien!;)

MEN dette kommer kun til det fysiske og det er også mye av det mentale som spiller inn her!Jeg ville jo tro at en kvinne ville følt seg like beskyttet av en normal(ikke høy og stor) mann med mye selvtillitt, fornuft og intelligens! Heller det muligens, en en stor "apekatt" som tror at vold er eneste løsningen, for å sette det på spissen?

Ville vell tro at for de fleste kvinner så er en god kombinasjon det beste?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må bare få meg til å føle at han ønsker å beskytte meg. Hvor mye muskler han har er ikke relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Mannen min er 186 cm og veier 97 kilo, og sterk som en bjørn, men det er da ikke det som betyr noe i et forhold.

For meg er det omsorgen hans overfor meg som betyr noe, han bærer de tyngste posene når vi handler .. han henter meg når jeg er ute med venninner eller kollegaer - uansett når tid det måtte være på natten så er han på pletten og henter meg når jeg vil hjem. Han kjører forresten også alltid andre hjem også dersom det passer seg sånn - det gjør ikke noe om vedkommende bor på andre kanten av byen.

Når ungene var babyer og jeg var hjemme i permisjon så lot han meg sove lenge hver søndaq. Da stod han tidlig opp, tok barna i vognen og gikk lange turer mens jeg fikk sove ut.

Og hvis ungene har ringt hjem for å bli hentet midt på natten så kjørte alltid han og hentet dem - jeg fikk lov å sove - det var nesten litt for galt den veien følte jeg.

Han er nesten litt for snill og burde nok være litt mer egoistisk har jeg følt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg foretrekker å ha følelsen av at en mann VIL beskytte meg, men det går virkelig på innstilling, ikke fysiske fortrinn (eller kamptrening, for den saks skyld). Rett og slett at jeg ikke er så interessert i en mann som er veldig pysete.

Enig i denne! Nå er vel samboeren min to hakk større enn de fleste menn uansett, men det har med innstillingen om at jeg vet at han aldri hadde latt noen skade meg, ikke hvordan kroppen ser ut, som gjør at jeg føler meg beskyttet. Selv om han er stor kan han jo være en pyse og det vil jeg ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg får masse pepper her inne nå, men jeg vil ha en mann som kan beskytte meg.

Ikke fordi jeg nødvendigvis trenger å bli beskyttet, men fordi det er godt å føle seg litt beskyttet.

En som sier ifra når noen blir gjort urett, som hjelper når noen trenger hjelp, som løfter tunge ting så jeg skal slippe og sjekker hva ekle lyder er selv om han sover og jeg er våken.

Jeg vet han er fysisk sterk og ikke redd av seg, han kan absolutt beskytte meg.

Heldigvis har jeg funnet han og føler meg kjempetrygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i å ha ordnet økonomi, fast jobb, lojal, stole på meg, fortelle meg om noe gnager, dele problemer og gleder, ønske å bygge opp et hjem og en familie med meg.

Beskyttelse mot...? Kriminelle? Det har vi politiet til å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i å ha ordnet økonomi, fast jobb, lojal, stole på meg, fortelle meg om noe gnager, dele problemer og gleder, ønske å bygge opp et hjem og en familie med meg.

Beskyttelse mot...? Kriminelle? Det har vi politiet til å gjøre.

Naivt å si at politiet skal ta seg av alt. Hva gjør du om du våkner av at noen romsterer i skuffen 4m unna deg? En innbruddstyv altså. Politiet kan ikke være der på 2 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...