Gå til innhold

Halvparten av teppet sitter igjen i gulvet!


Bunyan

Anbefalte innlegg

I dag skulle vi fjerne gulvteppet i stua for å lufte det. Teppet har en gummibakside som skal hindre at teppet sklir, men i dag satt dette belegget bom fast i parketten.. Vi måtte bare dra teppet av til slutt, og nå er mye av gummibelegget festet i gulvet.

Min første reaksjon var selvfølgelig å bli potte sur på IKEA nok en gang, men når roen la seg innså jeg at jeg bare må finne ut hvorsan vi får dette gummibelegget vekk. Det tar laaaang tid å gnikke, men det skal nok gå. Vil helst ikke bruke hele dagen på dette, vi får besøk i kveld.. Vi har et parkettgulv som sannsynligvis ikke tåler sterke vaskemidler.

Har noen med samme erfaring gode tips? Eller er jeg et sort får som har stelt usannsynlig dårlig med teppet mitt...?

Jeg tenker jo i så fall at jeg egentlig fortjener å bli tvunget til å skrubbe livet av meg resten av kvelden, men håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj! det skjedde meg meg for bare noen dager siden på badet! halve belegget og teppet var "limt" fast i flisgulvet. Det jeg gjorde var å spraye på cilit bang og skrapte med et barberblad, sånn man bruker til maling på vinduer ol. Mye jobb, men det funka.

Kanskje litt skummelt å gjøre det på parkett, men du kunne jo prøvd på et lite område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn isskrape til bil kan kanskje fungere? Med blad av plast og ikke metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! det skjedde meg meg for bare noen dager siden på badet! halve belegget og teppet var "limt" fast i flisgulvet. Det jeg gjorde var å spraye på cilit bang og skrapte med et barberblad, sånn man bruker til maling på vinduer ol. Mye jobb, men det funka.

Kanskje litt skummelt å gjøre det på parkett, men du kunne jo prøvd på et lite område?

Takk for godt forslag! Jeg skal prøve i et hjørne. Nå har jeg forøvrig gnikka gulvet med klut og krystal-vann i en halvtime, og nå ser gulvet bare flekkvis ut som en anti-skli-sokk. Irriterende, men nå skal det vel gå...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn isskrape til bil kan kanskje fungere? Med blad av plast og ikke metall.

Det er sant! Takk for forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet et gammelt veg til veg teppe på et rom i vinter. Der var det et tilsvarende problem. Her er det snakk om at teppet har ligget i antakelig flere tiår. Byggvare/malingsbutikkene hadde ikke noe middel som kunne få det til å løsne. Det var kun mekanisk skraping som var løsningen. Jeg benyttet en fleksibek sparkelspade i metall. Det var et risikoprosjekt for det skulle svært lite til før jeg hadde skrapet dype hakk i treverket på gulvet. Det gikk bra i mitt tilfelle, men jeg er litt usikker på om jeg vil anbefale det til andre. Tror det er tryggere å bruke en skrape av plastmateriale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Limflekker som har satt seg på parketten fjerner du lettest med sitrusrens. Tror du får kjøpt det på biltema/clas ohlson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...