Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt i en travel hverdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke junk, som McDonald's og liknende drit, men pasta, hjemmelaget pizza, brød osv. Jeg bare elsker god mat!

Jeg er 1.63 og veier ca. 71 kg (men mistenker at det har kommet på et par til iløpet av de siste ukene... :riste: ) Mitt andre barn ble født for et år siden, ganske tett opptil det første. Før mitt første svangerskap veide jeg 62 kg, noe som kledde meg godt siden jeg har naturlig brede hofter og ser veldig fort veldig tynn ut når fettet på rumpa forsvinner.

Anyway, for å gjøre en lang historie kort, så la jeg på meg 19 kg i første svangerskap og 10 av dem sitter enda! Ikke at jeg har prøvd så aktivt å bli kvitt dem. Ammingen av andremann hjalp en del, men det er vi ferdig med nå.

Problemet mitt er som sagt at jeg er altfor glad i mat! Jeg spiser ikke direkte usunn mat, men jeg spiser gjerne for mye og for ofte. Hjelp! Jeg trenger gode råd! Jeg er ikke interessert i å veie 50 kg (been there, done that, looked like shit), men vil bare ikke føle meg så feit!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg byttet ut sukker med sukrin, begynte å lage sunt godteri hjemme(marsipan, peppermyntekonfekt osv) i stedenfor å kjøpe, 70 % sjokolade, planla alle måltidene mine med Grete Roede sin vektklubben.no, og fikk dermed kontroll over hva og hvor mye som kroppen min fikk i seg.

Deretter var jeg påpasselig med å gå mye tur, ta et par armhevninger og et par utfall hver kveld og da begynte det å gå nedover på vekten:) Eventuelt skaff en skritteller! Det er motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

En har det ikke travlere enn en vil ha det til...altså; Dagene må planlegges i forhold til de faste rutinene til deg og barn. Sett opp en ukesplan om hva som skjer når, og legg inn tid til trening i forhold til den. Som å f.eks stå opp en time tidligere noen dager og få unnagjort en joggetur før resten av huset våkner...30 Days Shred som har 3 forskjellige nivåer med 20 minutters sirkeltrening er knallfin å bruke på travlere dager.

Sett opp ukesplan på sunne middager og handle deretter alt du trenger for den uka...start dagen med frokost(havregrøt er supert), spis deretter hver 3. time et sunt lite måltid som metter uten å gjøre deg stappmett(Ryvita knekkebrød med kjøttpålegg, suppe, nøtter, frukt etc)

Jeg prøver å spise 5 ganger om dagen...da blir jeg aldri for sulten og slipper svingende blodsukker som gjør det lettere å få cravings) En lur ide i starten mens magen venner seg til litt mindre innhold er å avslutte hvert måltid med en kopp varm te(det gir metthetsfølelse og du gir kroppen litt ekstra tid til å bli mett på det du akkurat har spist).

Hold deg til godteri en gang i uka, spesielt ting som chips(i alle varianter), sjokolade og ost og margarin/smør....

Gjør du dette vil du garantert gå sakte, men sikkert nedover....Har en venninne som sliter med babyvekt, og hun har fulgt dette i 6 uker og ser tydelige resultater :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine og konkrete tips! :) Jeg føler meg skikkelig motivert nå, og starter med min nye livsstil allerede i dag! Jeg har helt bevisst ikke satt noen tidsfrist, men vil heller fokusere på å ta en uke av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Tusen takk for fine og konkrete tips! :) Jeg føler meg skikkelig motivert nå, og starter med min nye livsstil allerede i dag! Jeg har helt bevisst ikke satt noen tidsfrist, men vil heller fokusere på å ta en uke av gangen.

Hvordan går det? En uke av gangen er bra start...så lenge du endrer livsstil, kost og trener så kommer resultatene av seg selv :jepp: Er ikke vits i å stresse...du har tross alt resten av livet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...