Gå til innhold

Hjerneskadet partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Chris Medina, en idoldeltager i USA som var sammen med en jente som ble hjerneskadd i en ulykke, og de har holdt sammen. Ligger diverse videoer av han og litt av kjæresten hans på Youtube. Hvordan hadde du stilt deg til dette hvis din partner plutselig ble alvorlig hjerneskadet i en ulykke eller fikk slag? Hva hvis du møter en person som har dette, er disse avskrevet som kjæresteemner basert på handicappet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si at jeg syns han virker som en fantastisk person! Og fin sang han laget til henne. Men, det er nok flere som sier at de kommer til å være der for personen uansett, iforhold til de som faktisk hadde gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utenkelig hvordan man kommer til å reagere i en slik situasjon... for man elsker jo partneren sin, men på en måte så kan en hjerneskade gjøre at man "mister" partneren sin også. Klarer man å fortsette å elske noen som bare ser ut som kjæresten, men som ikke gir deg noe tilbake?

Heldigvis skjer det ikke så ofte, og det må være utrolig tøft å oppleve noe sånt. Møter jeg noen, så er ikke de aktuelle som kjæreste. Høres kanskje slemt ut å si, men det er faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slag og hjerneskader kan forekpmme forskjellige plasser i hjernen så konsekcensene er mange alt etter hvor i hjerne skaden inntreffer. Kjenner flere med hjerneskade på venstre forpart og som ikke kan huske, snakke og tenke skikkelig. Noen har skade på lillehjernen, noe som ofte bare medfører skader på motorikasjon og det fysiske med kroppen. Det er også avhengig av størrelsen på skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboern min ble hjerneskadet, men han døde av skadene til slutt. Så jeg fikk aldri mulighet til å ta stilling til det på en måte...selv om tankene var der i perioden han var ødelagt og levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min ble hjerneskadet, men han døde av skadene til slutt. Så jeg fikk aldri mulighet til å ta stilling til det på en måte...selv om tankene var der i perioden han var ødelagt og levende.

:klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en som hadde alvorlig CP, og innledet et forhold. Forholdet hadde sine utfordringer, men det var også veldig vanskelig å takle omverdenens reaksjoner på forholdet. De var lite positive for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan umulig vite hva jeg hadde gjort, men jeg vet at jeg hadde prøvd mitt beste for å få det til å fungere. Jeg gir aldri opp før jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker samboeren min så mye at jeg hadde gjort hva som helst for å hjelpe han. Og hadde noe skjedd med han så hadde jeg stått ved hans side og hjulpet han alt jeg kunne. Om vi ikke hadde kunne vært kjærester lengre så hadde vi i hvert fall fortsatt vært en familie :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...