Gå til innhold

Finnes det noen andre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...som har holdt på med noen (potensiell kjæreste) i over 6 mnd før dere faktisk ble kjærester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne gjorde det..- men når det da hadde gått 6 mnd, så gav hun opp og brøt kontakten.

Fyren blei aldri klar for at de kalte seg offisielt kjærester, til tross for at hun hadde vært masse på middag hos familien o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilhører vel sjeldenhetene. min ex har holdt på med ei i to år. men å si de er sammen DET kan han ikke. syns synd på henne for ho er så koselig og grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...som har holdt på med noen (potensiell kjæreste) i over 6 mnd før dere faktisk ble kjærester?

Ja, og vi er sammen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket dårlig her, han fant seg vist en annen han holder på med nå. Ble for lenge rundt grøten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en kompis som holder på sånn nå. Stakkars dame sier jeg. De har holdt på i halvannet år, og når han er sammen med henne så omtaler han henne som dama, men så fort han er alene med kompiser så er de visstnok ikke sammen. Han er den i guttegjengen til mannen med størst drag på damene, og flørter med ALLE, sånn skikkelig intens flørting. De jobber sammen, så han klarer fint å holde henne "skjult". De har liksom bare kolleger som felles venner, og hun blir aldri invitert med på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaada, og vi er sammen nå :)

Det var tidvis vondt og vanskelig å forholde seg til, for jeg ville gjerne at vi skulle bli sammen, mens han var innstilt på at han ikke skulle ha kjæreste på en stund inntil han møtte meg. Jeg følte allikevel at det var noe mellom oss som var annerledes enn alle de andre gangene hvor han "ikke er klar for et forhold", så jeg hang meg fast som et slips, lot være å nevne hva jeg ville, men gjorde det klart at det var en utløpsdato på "forholdet" vårt. Kombinert med litt kvinnelist, førte dette til at han plutselig snudde helt om en dag og sa "døh... vi skal ikke si at vi er kjærester a?" :fnise:

Og nå er han verdens fineste kjæreste :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaada, og vi er sammen nå :)

Det var tidvis vondt og vanskelig å forholde seg til, for jeg ville gjerne at vi skulle bli sammen, mens han var innstilt på at han ikke skulle ha kjæreste på en stund inntil han møtte meg. Jeg følte allikevel at det var noe mellom oss som var annerledes enn alle de andre gangene hvor han "ikke er klar for et forhold", så jeg hang meg fast som et slips, lot være å nevne hva jeg ville, men gjorde det klart at det var en utløpsdato på "forholdet" vårt. Kombinert med litt kvinnelist, førte dette til at han plutselig snudde helt om en dag og sa "døh... vi skal ikke si at vi er kjærester a?" :fnise:

Og nå er han verdens fineste kjæreste :sjenert:

Hvordan klarte du å holde ut? Hadde dere enighet om forpliktelse uten å være kjærester? Jeg føler veldig at min relasjon og jeg går og skuler på hverandre, er mistenksomme...fordi vi ikke er kjærester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 år her. Jeg var litt ung, så det var tabu at jeg skulle bli sammen med en som var myndig. Etter han kom hjem fra Oslo og exen samt militæret ble vi litt mer seriøs og har nå vært sammen i 4 år. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. ;)

I mellomtiden hadde vi 0 forpliktelser og gjorde som vi ville. Tror egentlig ikke han var helt innstilt på å bli sammen med meg, og sa han ville være singel en stund men. 2 mnd etter spurte nå han om vi ikke skulle prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror jeg hadde mistet interessen etter hvert. 6 mnd er en lang periode for å date. men det spørs jo evt hvor ofte dere sees? 1 gang i uka eller 1 gang i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror jeg hadde mistet interessen etter hvert. 6 mnd er en lang periode for å date. men det spørs jo evt hvor ofte dere sees? 1 gang i uka eller 1 gang i mnd?

Snakkes hver dag, og treffes 1-2 ganger i uka. Har vært på en ukes-tur sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte du å holde ut? Hadde dere enighet om forpliktelse uten å være kjærester? Jeg føler veldig at min relasjon og jeg går og skuler på hverandre, er mistenksomme...fordi vi ikke er kjærester..

Helt ærlig, spør du meg så spør jeg deg. Noe av det som gjorde at jeg greide å holde ut, var at jeg hele tiden følte at han likte meg mye bedre enn han egentlig ville - han var ikke alltid kongruent med det han sa, og det han gjorde. I tillegg regner jeg meg selv for å være en ganske sterk person, og klarte å holde hodet over vannet hele tiden uten å bli nevrotisk eller bombardere han med meldinger.

Jeg bestemte meg ganske tidlig for å gå all in og satse på denne gutten, så fikk det gå den ene eller den andre veien, for jeg skulle ikke gi meg så lett :fnise:

Vi hadde nok en uuttalt enighet om forpliktelse ovenfor hverandre, i kraft av det at vi ikke var sammen med noen andre. Vi snakket også om dette flere ganger, hvor vi var enige om at det var deilig å ha muligheten, men at ingen av oss hadde lyst.

Nå skal det jo sies at han er en unik sjel, og han var 100% ærlig med meg fra dag ett om hva han ville og ikke ville, og tok dette opp ved flere anledninger ettersom det vi hadde utviklet seg, og gjorde det klart hvor han sto så fikk jeg ta mine valg utifra det.

Til syvende og sist er det klart at det ikke er godt for selvfølelsen å være den som må sitte og vente, uten muligheten til å stille krav, og at alt går på hans premisser. Da var det viktig for meg å kanalisere styrken min, gå ut og gjøre andre ting, og ha litt følelsesmessig avstand til det hele.

I etterkant har jeg blitt klar over at det var lite jeg kunne gjort for å fremskynde prosessen - han var enkelt og greit ikke klar før han var klar, og da hadde det ikke hjulpet om jeg hadde begynt å leke isdronning etter tre måneder eller ventet to ekstra timer med å svare på meldingene hans.

Hvis du og din relasjon hele tiden går og skuler på hverandre, synes jeg jo at dere skal snakke sammen om det da det er tydelig at det er noe usnakket mellom dere :)

Kan du fortelle mer om deres "forhold"? Setter han premissene mens du venter, eller har dere bare aldri snakket sammen om disse tingene?

Endret av Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke meg i alle fall.

Hadde mistet interessen dersom vi ikke kom noe nærmere etter en måned eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...