Gjest Tex Skrevet 4. november 2003 #1 Del Skrevet 4. november 2003 Oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. november 2003 #2 Del Skrevet 4. november 2003 Kan gi deg en når jeg kommer hjem :blunke: men jeg regener med at du da allerede har fått en god en :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. november 2003 #3 Del Skrevet 4. november 2003 Ser dårlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 4. november 2003 #4 Del Skrevet 4. november 2003 Lager brente mandler til de fleste i julegave og har gjort det i flere år, så jeg har oppskrifta i hodet: 500 g melis 500 g mandler litt vann Bland sammen alt i ei jerngryte eller annen tykkbunnet gryte. La det koke opp, og la det fortsette å koke mens vannet fordamper og leeeenge etterpå. Rør ofte, så svir det seg ikke. Etter en stund vil melisen "sukre" seg - vær på vakt, da er det like før sukkeret karamelliserer seg. Når alt sukkeret er karamellisert og dekker mandlene, må du lynfort helle det over på ei stekeplate kledd m bakepapir eller smurt med olje og plukke godsakene fra hverandre med to gafler el.l. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. november 2003 #5 Del Skrevet 4. november 2003 Tusen thanks!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 4. november 2003 #6 Del Skrevet 4. november 2003 Nam! Dette må jeg prøve! Bruker å kjøpe ferdige fra Nøttolfs, men dette er sikkert enda bedre! :D Smurfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 5. november 2003 #7 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg bruker like deler vann og sukker. Ellers er fremgangsmåten det samme. De blir kanongode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 5. november 2003 #8 Del Skrevet 5. november 2003 hversågod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. november 2003 #9 Del Skrevet 5. november 2003 Glemte å se på min oppskrift....men de duger sikkert :blunke: disse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #10 Del Skrevet 19. november 2003 hvor viktig er det å pelle alle fra hverandre da....? går det an etter at de er blitt kalde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2003 #11 Del Skrevet 19. november 2003 1 dl sukker 1 dl mandler 1 dl vann Ha alt i panna og la koke til sukkeret blir grått og tørt, først da kan du begynne å røre. Nå smelter det igjen og mandlene blir blanke og fine. Legg dem på en plate smurt med litt olje og del mandlene kjapt med to gafler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #12 Del Skrevet 19. november 2003 Men det var håpløst å få dem fra hverandre og nå har jeg brent meg på fingeren...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 19. november 2003 #13 Del Skrevet 19. november 2003 Trodde man kunne brekke dem fra hverandre når de blir kalde? Det mener jeg min svigerbestemor gjør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 19. november 2003 #14 Del Skrevet 19. november 2003 *sikle* jeg må hjem og lage brente mandler i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2003 #15 Del Skrevet 19. november 2003 Men det var håpløst å få dem fra hverandre og nå har jeg brent meg på fingeren...... :trøste: Hva skjedde med å bruke to gafler, til å "flate" de ut med? Har ikke noe problemer med det, men man må jobbe kjapt. lurt å være alene på kjøkkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #16 Del Skrevet 19. november 2003 Lurer på om jeg hadde litt for mye sukker, og samtidig var litt for ambisiøs..... :oops: men å brekke de fra hverandre etterpå kunne jeg bare glemme. Sikkert fordi det var litt mye sukker.. Men jeg fikk en liten kakeboks full, og jammen er de gode !! *klappe seg på magen* Når står aniskringlene til heving også...... (nam nam) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå