Gjest sunshine-t Skrevet 21. oktober 2003 #1 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hvordan lager jeg det? vet det er sukker som skal oppi, men jeg har ikke peiling ellers.. og hvor lenge kan det stå i glass? må vite alt sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 21. oktober 2003 #2 Del Skrevet 21. oktober 2003 Smelt sukker i panna, ha i mandler, rør rundt. Legg mandlene etterpå på bakepapir og få dem delt. Når kalde, ha på glass og de holder ganske så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 21. oktober 2003 #3 Del Skrevet 21. oktober 2003 kan de holde til jul da feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 21. oktober 2003 #4 Del Skrevet 21. oktober 2003 Joda, det kan de nok, hvis de lagres tørt. Men selv bruke jeg å vente litt nærmere jul før jeg lager, men det og for at ellers blir de spist opp før... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 21. oktober 2003 #5 Del Skrevet 21. oktober 2003 hehe! det er bare meg i huset som spiser de. men jeg spiser ikke "juleting" før 1.des. så jeg burde kanskje bare lage de nå!!heheh!!! med å holdes tørre, da skrur jeg bare på lokket skikkelig,sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 21. oktober 2003 #6 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg bruker like deler mandler og melis, som jeg har i en teflonkjele. Når det koker opp blir alt grått, da setter jeg opp temperaturen litt, og etter en stund blir de gyldne og fine!Rør masse.. Så heller jeg alt ut på bakepapir som jeg har sprayet med litt formfett, og drar mandlene fra hverandre mens de fortsatt er varme.. Nå fikk jeg så lyst på brent mandler at jeg blir helt nødt til å lage det i dag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2003 #7 Del Skrevet 21. oktober 2003 Brente mandler 1 dl mandler 1 dl sukker 1 dl vann Ha alt i panna og la det koke inn, ikke rør i panna, når det blir helt tørt lar du det bare koke vidre da smelter sukkeret, nå kan du røre sånn at alle mandlene blir dekt av karamell, og mandlene blir karramellisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 21. oktober 2003 #8 Del Skrevet 21. oktober 2003 ok!! så ligger de der til de er kalde? så kjekt!!! enkelt og greit!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. oktober 2003 #9 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ja, det hender jeg gir bort brente mandler i glass som presang til folk ved førjuletider. Kjøper dem, selvfølgelig, mens jeg gir intrykk av at jeg har laget dem selv! :oops: Jeg kan lage brente mandler, men jeg synes det blir så mye kliss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 21. oktober 2003 #10 Del Skrevet 21. oktober 2003 din snik....hehe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå