Gå til innhold

Er så lei meg...


Redbull

Anbefalte innlegg

Eg ble "lovd" keisersnitt ved neste unge, pga total ruptur med denne. Nå viser det seg at eg ikke får ks alikevell, og eg vet ikke helt hva eg skal gjøre. Sitter bare å gråter. Har så lyst at jenta mi skal få ett søsken men... Tror ikke det blir aktuelt. Tanta mi jobber på Haukeland og skal sjekke opp i ks "politikken" deres... Hva sykehs er det lettest å få ks på? Stord kan eg bare glemme! Reiser glatt til Oslo får å få det invilga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem har du snakket med?

Legen som eg var på seks ukers kobtrollen med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg hadde tatt kontakt med fødeavdelingen der du fødte heller og spurt dem.

Det jeg har hørt er at de som kan velge mellom Stord og Haugesund (og som vil ha planlagt ks) som regel alltid får det på Stord, men ikke i Haugesund.

Hvor var du på seksukers?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må ordne seg. Du må bare snakke med rette vedkommende, få evt mannen din til å ringe (jeg sender ofte min mann ut i telefonsamtaler, han klarer å være litt mer rasjonell enn jeg hvis jeg er hormonell og fortvilet, og så merker jeg ofte at man blir tatt litt mer alvorlig hvis man ringer "på vegner av noen" - utrolig nok). Det skal jo gå an å få slikt innvilget, SPESIELT med ruptur.

Selv hadde jeg bare delvis (ikke total) ruptur, og er 7 uker på vei, og skjønner deg veldig godt.

Ikke gi opp, du må sikkert ta en del telefoner, evt skaff deg en grepa jordmor/gynekolog som kan føre "saken" for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på seksukers på Stord.. Han var ikke til å rikke. Mannen min mener eg er en grine unge, og at det ikke er noe å gjøre noe med... Eg vurderer adopsjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg veldig godt, Redbull. Jeg hadde ikke total ruptur da jeg fødte første gang, men det var komplikasjoner som endte i haste-ks. En traumatisk opplevelse hele greia, som gjorde at jeg ba om ks andre gang. Legen min sa det ikke var noe i veien for det, men da det kom til stykket sa sykehuset nei... Jeg hadde en utrolig ålreit jordmor som tok tak i det hele for meg, og det endte opp med samtale med lege ved fødeavdelingen. Hun var ikke til å rokke, og ville sende meg til sykehusets psykolog, som visstnok var rutine når de mente det var psykiske indikasjoner som lå til grunn. (Jeg mente jo det i realiteten var fysiske, all den tid risikoen for gjentagelse av samme komplikasjoner var stor også ved neste fødsel..)

Jeg rakk aldri til jordmor, fordi en gynekolog ved sykehus tok tak i det hele og skar igjennom da jeg var til ultralyd sent i svangerskapet. Han skrev et brev, og vips fikk jeg dato for planlagt ks.

Ikke gi deg. Det er ikke meningen at du skal gå igjennom disse kvalene. Du er ingen grineunge - skulle likt å høre hvilken lys pipa fikk om han hadde måttet gjennomgå en total ruptur.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for lang til Voss? Haukeland er kjent for å være strengest i landet, omtrent. Men jeg kjenner flere som har fått innvilget på Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hvordan er det for deg å komme til Haugesund da? Hadde tatt en telefon dit jeg og bedt om en second opinion evnt. tatt kontakt med jordmor du gikk til under svangerskapet eller fastlege.

Jeg synes IKKE du er en grineunge! Skulle likt og se hvilket mannfolk som ikke hadde blitt skremt av noe slikt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redbull, du kan ta det helt med ro. Jeg vet ikke hvem inkompetente lege du har snakket med, men allmennleger generelt har ikke alltid helt roen på ting.

Du får KS, du trenger ikke tvile på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voss og Haugesund kan eg fint komme meg til.

Fastlegen min er nett lik som legen på sykehuset, de sier begge at eg ikke får ks neste gang... Vet ikke hva eg skal gjøre nå eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er synd at du bare får snakket med slike leger. Jeg mener også at det ikke er noe spørsmål om at du skal få keisersnitt neste gang! Ikke gi deg! Og mannen din burde skjerpe seg og støtte deg 100 %. Synes nesten du burde vise ham tråden her. Da hadde jeg skammet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Voss og Haugesund kan eg fint komme meg til.

Fastlegen min er nett lik som legen på sykehuset, de sier begge at eg ikke får ks neste gang... Vet ikke hva eg skal gjøre nå eg...

Om du kan få komme til både Voss og Haugesund så ringer du der og snakker med de der og finner ut videre (med hjelp fra dem) hva du skal gjøre. For du har krav på ks etter total ruptur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Voss er de som sagt veldig greie altså. Har ikke vært der før, men ei god venninne hadde en horribel fødselsopplevelse med 1. barnet da hun fødte på Haukeland, og da hun halvveis ut i neste svangerskap gikk lei av å krangle med dem, byttet hun til Voss og er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Voss er de som sagt veldig greie altså. Har ikke vært der før, men ei god venninne hadde en horribel fødselsopplevelse med 1. barnet da hun fødte på Haukeland, og da hun halvveis ut i neste svangerskap gikk lei av å krangle med dem, byttet hun til Voss og er storfornøyd.

Det høres jo bra ut :) det er ikke private sykehus i Norge der eg kan betale meg til ks da? Må eg til Danmark da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bare ikke ta kontakt med fødeavdelingen der du fødte først og høre med dem og etterpå ta kontakt med de andre sykehusene som er nevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bare ikke ta kontakt med fødeavdelingen der du fødte først og høre med dem og etterpå ta kontakt med de andre sykehusene som er nevnt?

Fordi eg har vært på sykehuset der eg fødte, og hos fastlegen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bare ikke ta kontakt med fødeavdelingen der du fødte først og høre med dem og etterpå ta kontakt med de andre sykehusene som er nevnt?

Eg vet heller ikke hva eg skal si... "hei, kan eg får ks hos dere?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...