Pingting Skrevet 14. april 2011 #21 Skrevet 14. april 2011 Hun er tagga i bildet. Sletter hun han som kontakt, vil og taggen forsvinne, og han kan ikke tagge henne på nytt i dette eller noe annet bilde. Lurer forøvrig på hva slags bilde det er snakk om Aha, da skjønte jeg! Det er jo sant, men selve bildet kan jo fortsatt kommenteres. Uansett er jeg enig med deg i at hvis TS har disse varslene på e-post, så er det best å slette fyren.
sequin Skrevet 14. april 2011 Forfatter #23 Skrevet 14. april 2011 Det virker som at bilde kan re-tagges etter en stund, for det er ganske lenge siden jeg fjernet taggen sist, kanskje litt over et halvt år siden. Jeg liker ikke å vite at bildet fortsatt er der, det stopper ikke de andre av mobberne å bruke samme bildet som profilbilde og fortsette mobbingen der... Har virkelig tenkt til å slette ham, med en gang han fjerner det. Bildet er et utklipp fra et større bilde av meg og min venninne, hvor de har klipt bilde så det ser ut som jeg prøver meg på en tjukk kvisete fyr. Hadde egentlig driti i det om ikke de hadde kommentert det.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2011 #24 Skrevet 14. april 2011 Det virker som at bilde kan re-tagges etter en stund, for det er ganske lenge siden jeg fjernet taggen sist, kanskje litt over et halvt år siden. Jeg liker ikke å vite at bildet fortsatt er der, det stopper ikke de andre av mobberne å bruke samme bildet som profilbilde og fortsette mobbingen der... Har virkelig tenkt til å slette ham, med en gang han fjerner det. Bildet er et utklipp fra et større bilde av meg og min venninne, hvor de har klipt bilde så det ser ut som jeg prøver meg på en tjukk kvisete fyr. Hadde egentlig driti i det om ikke de hadde kommentert det. Kanskje den "tjukke kvisete fyren" også synes det er like kjipt som deg? 2
fruBeist Skrevet 14. april 2011 #25 Skrevet 14. april 2011 (endret) Om du ikke vil slette han og miste oversikta på kommentarene til bildet, så samle dokumentasjon og anmeld han allikevel. Si i fra til han hva du skal gjøre, så tenker jeg at bildet forsvinner ganske fort. Om du vil være litt snill (helt unødvendig spør du meg) så gi han en frist på noen dager på å fjerne bildet før du går til politiet. og da må du ikke komme med tomme trusler. Lar han bildet fortsatt ligge, så er det politiet asap! Pass på å rapportere alle som kommenterer på bildet og. Mobbing er en stor uting, og bør slåes hardt ned på. Noen forstår ikke rekkevidden av hva de driver med før det er gått altfor langt, både for offer og seg selv. Jeg får lyst til å gi de en verbal omgang juling! Endret 14. april 2011 av fruBeist
sequin Skrevet 14. april 2011 Forfatter #26 Skrevet 14. april 2011 Gjest_gjest Nei helt sikkert ikke, men denne personen er ikke tagget og ingen sier noe om han... FruBeist Jess, om ikke bildet er fjernet av facebook i løpet av morgendagen, vil jeg gi ham en frist. Nå har jeg sendt alle facebook-mailene om det bildet til samboeren min så han printer det ut i morgen. Da har vi det svart på hvitt og kan gå igjennom alt sammen, tenkte jeg skulle ta det med til far også så han kan ta en titt. (og da kan det faktisk hende han får seg en omgang verbal juling) 2
fruBeist Skrevet 14. april 2011 #27 Skrevet 14. april 2011 Gjest_gjest Nei helt sikkert ikke, men denne personen er ikke tagget og ingen sier noe om han... FruBeist Jess, om ikke bildet er fjernet av facebook i løpet av morgendagen, vil jeg gi ham en frist. Nå har jeg sendt alle facebook-mailene om det bildet til samboeren min så han printer det ut i morgen. Da har vi det svart på hvitt og kan gå igjennom alt sammen, tenkte jeg skulle ta det med til far også så han kan ta en titt. (og da kan det faktisk hende han får seg en omgang verbal juling) Flott at du setter hardt mot hardt! Om du må gi han en frist, så la det være før onsdag, siden det er påske, så du eventuelt kan gå til politiet onsdag. Kjipt for han om han er på ferie og ikke sjekker facebook før den tid. Han har vel fått en del sjanser tidligere.
Mirabella76 Skrevet 14. april 2011 #28 Skrevet 14. april 2011 Høyrest ut som ein god plan! Så du fann igjen alle dei tidlegare kommentarane til bildet, altså? Ja, då er det i så fall berre til å anmelda det med ein gang, viss bildet ikkje blir fjerna veldig snart. Men eg lurer berre på ein liten ting. Kvifor har du egentlig i utgangspunktet denne (og dei andre?) mobbaren som venn på FB? Det kan eg ikkje heilt forstå... 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #29 Skrevet 14. april 2011 Man må ikke bruke facebook. Selv om "alle" later til å være av den oppfatning... Jeg hadde latt være for en periode- deakiver deg og finn på noe gøy istedet. 1
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2011 #30 Skrevet 14. april 2011 Men eg lurer berre på ein liten ting. Kvifor har du egentlig i utgangspunktet denne (og dei andre?) mobbaren som venn på FB? Det kan eg ikkje heilt forstå... Hun har de på vennelisten enda for å ha sånn nogenlunde oversikt på hva de skriver under bildet av henne, sånn som jeg forsto det. Er jo ikke lett å ignorere at det er 30-40stk som kommenterer negativt på et bilde av en selv.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2011 #31 Skrevet 14. april 2011 Man må ikke bruke facebook. Selv om "alle" later til å være av den oppfatning... Jeg hadde latt være for en periode- deakiver deg og finn på noe gøy istedet. At hun deaktiverer FB eller finner på noe gøy gjør ikke at problemet forsvinner av seg selv. Hun vet at hun fortsatt blir mobbet, og det er ikke alltid lett å ignorere når det er såpass mange som gjør det. Skjønner godt TS. Spesielt da bilder på internett blir liggende ute for alltid, og spesielt om det er snakk om et uheldig bilde eller et bilde man lett kan bli gjort til narr av på en eller annen måte så er det ikke gøy å vite at andre ler av det og i verste fall sprer det utenfor FB.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. april 2011 #32 Skrevet 14. april 2011 OK jeg skjønner at dette er kjipt og jeg er helt enig i at du skal dokumentere og anmelde. MEN: Jeg ville altså fjernet personene fra Facebook vennelisten. For det er ikke det minste gøy å mobbe et offer som ikke reagerer. Fjerner du de fra vennelisten, kan de ikke tagge bildet. De kan selvsagt fortsatt kommentere, men nå blir jo saken politianmeldt, ikke sant? Da blir bildet borte da. Forøvrig synes jeg at Facebook ansvarlige snart bør ta på ramme alvor at det ikke kan være offerets oppgave å rydde i mobbingen. Når drittunger kan skrive "Du er så stygg at jeg ikke skjønner at Gud skapte deg" på et bilde til en ungdom, ja da er det på høy tid at noen i Facebook blir gjort ansvarlig for mobbingen og rutiner for å få slutt på det.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #33 Skrevet 14. april 2011 Man må ikke bruke facebook. Selv om "alle" later til å være av den oppfatning... Jeg hadde latt være for en periode- deakiver deg og finn på noe gøy istedet. Du vet mobbing skjer i den virkelige verden og, eller? Hva er løsningen din da? "Du må ikke være ute blant folk. Selv om "alle" later til å være av den oppfatning... Jeg hadde vært alene for en periode- lås deg inne og underhold deg selv i stedet" 1
sequin Skrevet 14. april 2011 Forfatter #34 Skrevet 14. april 2011 Planen blir vel det du skrev FruBeist Svarer generelt for mange av dere lurer på det samme. Jeg har slettet mange av mobberne, alikevel er jo de venn med han som har bildet, så de fortsettere å kommentere. Og som jeg har skrevet tidligere så vil jeg ikke slette han som bruker profilbildet for jeg vet at det er borte, da føler jeg en viss kontroll og trygghet. Jeg fant ikke alle mailene, men ca 60mailer i en tidsperiode mellom desember 09 og frem til nå, det er mange hull i "samtalene", men det gir et godt bilde av hva som har blitt skrevet og det er mange tydelig slemme kommentarer. Og nei, det er faktisk helt grusomt å tenke på at det er så veldig mange folk der i en alder mellom 20 og 26 år som holder på slikt, selv om det sårer og gjør vondt når jeg sjekker kommentarene gjør jeg det ikke for å finne det slemme, men kanskje et håp om at noen vil støtte.
hulaboer Skrevet 14. april 2011 #35 Skrevet 14. april 2011 Ta vare på bevis! Lagre siden, ta skjermbilde, osv.
Mirabella76 Skrevet 15. april 2011 #36 Skrevet 15. april 2011 (endret) Ja, eg skjønnar jo at du ikkje vil sletta han som har bilde av deg på profilen sin, før du veit at bildet er fjerna for godt. Men sidan du i utgangspunktet hadde både han og fleire andre av mobbarane som vennar på FB: Betyr det at du fekk dei som vennar, før mobbinga av deg starta, då dåke gjekk på skule saman? For du ville vel aldri ha lagt dei til som vennar, etter at mobbinga hadde begynt? Og kvifor sletta du ikkje i så fall alle desse personane, med ein gang mobbinga starta? Då ville dei jo ha vore sletta lenge før det der bildet av deg vart lagt ut som profilbilde av han eine. Endret 15. april 2011 av Mirabella76
sequin Skrevet 15. april 2011 Forfatter #37 Skrevet 15. april 2011 De fleste la jeg vel til i begynnelsen av skoleåret. Det er også ganske vanskelig å slette 30-40personer sånn med en gang, det er jo ikke slik at alle disse personene startet å mobbe samtidig. Og noen har jo vært værre enn andre. Noe som også har blitt en effekt av avvisning av de "sterkeste mobberne" er jo at folk som ikke har virket kjipe mot meg men alikevel vært med i gjengen, plutselig har hengt seg på. Jeg vet ikke om det var en god forklaring, men denne gjengen har jo på en måte blitt større og større hele tiden, så det blir vanskelig å skille ut hvem som virkelig er slemme og hvem av dem som bare henger seg på.
Mirabella76 Skrevet 15. april 2011 #38 Skrevet 15. april 2011 (endret) De fleste la jeg vel til i begynnelsen av skoleåret. Det er også ganske vanskelig å slette 30-40personer sånn med en gang, det er jo ikke slik at alle disse personene startet å mobbe samtidig. Og noen har jo vært værre enn andre. Noe som også har blitt en effekt av avvisning av de "sterkeste mobberne" er jo at folk som ikke har virket kjipe mot meg men alikevel vært med i gjengen, plutselig har hengt seg på. Jeg vet ikke om det var en god forklaring, men denne gjengen har jo på en måte blitt større og større hele tiden, så det blir vanskelig å skille ut hvem som virkelig er slemme og hvem av dem som bare henger seg på. Eg synst ikkje at personar som "berre" henger seg på dei verste mobbarane, er verdt å ha som vennar på FB heller! Så var eg deg, ville eg ha sletta alle dei som har vore med på denne mobbinga av deg, enten direkte eller ved å henga seg på. Men du får la vera å sletta han som har lagt ut bilde av deg som profilbilde, til bildet har blitt sletta. Og slettar han ikkje bildet, så meld det til politiet med ein gang! No har du jo meir enn nok bevis. Endret 15. april 2011 av Mirabella76 1
sequin Skrevet 19. april 2011 Forfatter #39 Skrevet 19. april 2011 Tenkte bare jeg skulle si at han fjernet bilde i går, han svarte ikke på noe av det jeg skrev om politi osv, men fjernet det da samboeren min sendte han en melding :gjeiper: 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå