sequin Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Jeg har slitt med en gjeng siden 2008, da jeg sluttet på skolen vi gikk på sammen tagget de et bilde av meg på facebook... Det er en av dem som bruker dette bildet som profilbilde, og "mobberne" kommenterer det hele tiden. Jeg har rappotert bildet mange ganger til facebook, og skrevet mail til han som har profilbildet om at han må fjerne det. Han fjerner kun kommentarene når det har blitt for mange av dem, og jeg har fjernet taggen mange ganger, men de tagger meg på nytt og kommenterer mer... Det eneste jeg har skrevet i kommentarfeltet er om de kan være så snill å slutte, og om han kan slette bildet. Jeg har ikke provosert noe som helst.... Etter en lengere periode uten noen kommentarer så ble jeg tagget i det i natt, og det var gjort to kommentarer... Jeg rappoterte bildet IGJEN, men fikk beskjed om å si ifra til han som bruker profilbildet om at han skal slette bildet... Det tar jo aldri slutt... Hva kan jeg gjøre fornoe?? Faen altså, det er utrolig kjipt...
Pingting Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Ta kontakt med slettmeg.no Støtter den! Kjip situasjon sequin, føler med deg. Og det er vel vanskelig å få gjort noe med desverre. En ting som slo meg: har du mange felles venner med denne personen, men som er på "din" side? Hvis du har det kan du jo eventuelt prøve å organisere at mange sender mail til vedkommende og sier ifra om at dette ikke er greit. Kommentarer fra én person er lett å overse, hvis de kommer fra mange er det ikke like lett. 2
sequin Skrevet 14. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2011 Jess ,sitter og leser litt der inne nå Takk for linken! Pingting: Det som er problemet er vel at det er så mange av de, 20-30 personer... En ganske stor sammensveiset gjeng som fortsatt har kontakt. Min "gjeng" var bare en liten jentegruppe som bor spredt utover hele landet nå og vi har lite kontakt. Denne klikken startet på FHS, og mange av mine nåværende venner kjenner ikke de folka... Men ellers skulle jeg prøvd det
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Jeg hadde tatt kontakt med politiet det der er rett og slett mobbing ovenfor deg. Da blir de redde skal du se og fjerner alt. 1
Gjest Fikira Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 Screencap alle mobbende kommentarer de skriver. Gi de inn til politiet og anmeld de for trakassering. 9
Antoinette Skrevet 14. april 2011 #7 Skrevet 14. april 2011 Her er det bare å printscreene og kontakte Politiet. 1
sequin Skrevet 14. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2011 Jeg har jo ikke printscreenet de forrige og verste kommentarene, men det kan jo hende jeg har de på mail, for jeg har sånn "varselmail" hvor kommentarene lagres i mailen. Jeg visste ikke at det gikk ann å annmelde slikt, men skal ærlig talt si at jeg vurderer det sterkt. 1
Antoinette Skrevet 14. april 2011 #9 Skrevet 14. april 2011 Jeg har jo ikke printscreenet de forrige og verste kommentarene, men det kan jo hende jeg har de på mail, for jeg har sånn "varselmail" hvor kommentarene lagres i mailen. Jeg visste ikke at det gikk ann å annmelde slikt, men skal ærlig talt si at jeg vurderer det sterkt. Media har hatt sterkt fokus på nettmobbing lenge nå, rart at du ikke har fått med deg det. Skru av The Hills og slå på Dagsrevyen, les en avis innimellom- så blir du mer opplyst. :-)
sequin Skrevet 14. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2011 Media har hatt sterkt fokus på nettmobbing lenge nå, rart at du ikke har fått med deg det. Skru av The Hills og slå på Dagsrevyen, les en avis innimellom- så blir du mer opplyst. :-) Ser aldri the Hills og har fått med meg dette på dagsrevyen, blir bare litt annerledes når det handler om en selv
Antoinette Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 Ser aldri the Hills og har fått med meg dette på dagsrevyen, blir bare litt annerledes når det handler om en selv Du skrev jo at du ikke VISST at dette kunne anmeldes. Men det kan du for dette er trakassering.
pantora Skrevet 14. april 2011 #12 Skrevet 14. april 2011 Fy faen, for noen bedritne folk! Enig med de andre, anmeld!! 1
fruBeist Skrevet 14. april 2011 #13 Skrevet 14. april 2011 Jeg hadde sletta vedkommende fra kontaktlista, for så å sperre han. Sagt i fra til han grunnen, og at du har spart på alle varsel-epost med kommentarene, samt en printscreen, og at disse blir videresendt til Politiet. Dette skal du så absolutt ikke finne deg i. Og husk, du skal ikke bare true med å gå til Politiet. Du skal gjøre det og. Masse lykke til! 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. april 2011 #14 Skrevet 14. april 2011 Støtter de øvrige. Om Politiet ikke har "tid" til saken, kan du i det minste ønske saken oppe i Konfliktråd. Der får du mulighet til å snakke om hvor mye dette har plaget deg, og få en lovnad på at det ikke skal gjenta seg. Blir den avtalen brutt, går saken tilbake til Politiet.
Pingting Skrevet 14. april 2011 #15 Skrevet 14. april 2011 Jeg hadde sletta vedkommende fra kontaktlista, for så å sperre han. I utgangspunktet er jeg enig, men siden TS mangler skjermdumper av de tidligere fornærmelsene ville jeg faktisk ventet litt med slettingen for å prøve å skaffe ny dokumentasjon! 1
fruBeist Skrevet 14. april 2011 #16 Skrevet 14. april 2011 I utgangspunktet er jeg enig, men siden TS mangler skjermdumper av de tidligere fornærmelsene ville jeg faktisk ventet litt med slettingen for å prøve å skaffe ny dokumentasjon! Og la trakaseringa fortsette? TS skriver jo at hun muligens har kommentarene på varsel-epost. Ny dokumentasjon er unødvendig. Slett og sperr med en gang etter printscreen og en saklig melding om grunnen til sletting og sperring. Ta forøvrig vare på den meldinga og eventuelle svar og.
Pingting Skrevet 14. april 2011 #18 Skrevet 14. april 2011 Og la trakaseringa fortsette? TS skriver jo at hun muligens har kommentarene på varsel-epost. Ny dokumentasjon er unødvendig. Slett og sperr med en gang etter printscreen og en saklig melding om grunnen til sletting og sperring. Ta forøvrig vare på den meldinga og eventuelle svar og. Trakasseringa fortsetter jo uansett om hun har han som kontakt eller ikke? Bildet ligger jo på hans profil, ikke hennes. Eller misforsto jeg hva du mente nå?
sebra Skrevet 14. april 2011 #19 Skrevet 14. april 2011 Men hvordan kan de re-tagge deg, hvis du har untagga deg? Det går jo ikke, man får bare beskjed om at det har blitt untagga og at det ikke er mulig å tagge de igjen. Håper uansett at det ordner seg for deg.
fruBeist Skrevet 14. april 2011 #20 Skrevet 14. april 2011 Trakasseringa fortsetter jo uansett om hun har han som kontakt eller ikke? Bildet ligger jo på hans profil, ikke hennes. Eller misforsto jeg hva du mente nå? Hun er tagga i bildet. Sletter hun han som kontakt, vil og taggen forsvinne, og han kan ikke tagge henne på nytt i dette eller noe annet bilde. Lurer forøvrig på hva slags bilde det er snakk om 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå