Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Fremhevede innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Den ostekaka ser jo veldig god ut, Sobril! (hva er det som er mislykka her?)

Jeg helte på geleen for tidlig slik at den sank i bunnen av kaka. Måtte lage ny og ha på toppen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banankake med hakket sjokolade i :sikle:

• Liker 1
Skrevet

Jeg helte på geleen for tidlig slik at den sank i bunnen av kaka. Måtte lage ny og ha på toppen :)

Ok, da skjønner jeg. Trodde det var et ekstra lag.

• Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet

Ok, da skjønner jeg. Trodde det var et ekstra lag.

Kunne for såvidt hatt et lag gelé på bunnen først, men ble litt artig med forskjellige nyanser i fargen på toppen når jeg gjorde det sånn.

Skrevet

Idag har jeg laget foccacia med soltørkede tomater, et valnøttbrød og hjemmelaget fiskegrateng.

Deilig med ferie!

Jeg lagde også focaccia med soltørkede tomater i går :) ble heldigvis mer vellykket enn sist gang, da hadde jeg for liten form så det var mørkebrunt utenpå og deigete inni (men skorpene var veldig gode da)

Skrevet

Jeg lagde også focaccia med soltørkede tomater i går :) ble heldigvis mer vellykket enn sist gang, da hadde jeg for liten form så det var mørkebrunt utenpå og deigete inni (men skorpene var veldig gode da)

Jeg har kjøpt en langpanne i halv størrelse (halvparten av størrelsen til en vanlig langpanne) og med litt høyere kanter. Blir perfekt hver gang, og mye nok til å legge noe i fryser og ha på lur til hverdagsmiddager :)

Skrevet (endret)

Har noen tips til hvordan jeg skal få sjokoladekaka rett på toppen?

Det blir alltid en liten topp, og den sprekker vanligvis :(

Never mind :) Fant tips!

Endret av FruN
Gjest cool_water
Skrevet

Bakte Oreo Dream Cake forrige uke, og om det regnes som baking, så lagde jeg marsipankuler i går :D

Gjest Lille-pus
Skrevet

Brødbakedag i dag. Skikkelig grove brød, og så knekkebrød :)

Skrevet

har tenkt til å lage pizzaboller/snurrer i påsken, men er det noen som har tips til pizza saus?

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Lagde kanelsnurrer nettopp. Brukte i overkant mye kanel/sukker/smør i fyllet, for det ble så mye smør på bakepapiret at de var bleke på undersiden. Men forbaska gode!

Endret av Sobril
Skrevet

Har noen tips til hvordan jeg skal få sjokoladekaka rett på toppen?

Det blir alltid en liten topp, og den sprekker vanligvis :(

Never mind :) Fant tips!

Hva var tipset? :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Sobril
Skrevet (endret)

"Tress oreokake". Dvs bunn av oreokjeks toppet med ostekrem, sjokolademousse og jordbærmousse (samt et tynt lag gelé i bunnen av kaka.

Endret av Sobril
Skrevet

Igjen, eltefritt grovbrød. Driver og prøver litt på oppskrift, for å finne ut hva vi liker best. Steker med steketermometer så de ikke blir overstekt, og prøver å finne ut hvor bløt deigen kan/må være for å få brødet så saftig som mulig! :)

Skrevet

Måtte nesten legge ved bilde også...

DSC_0008_zpsfa9df677.jpg

Vann i munnen!! Den så utrolig god ut! Vil du dele oppskriften?

:)

Skrevet

Nå fikk jeg veldig lyst på kake Sobril :) (og jeg har jo allerede spist kake i dag...)

Lagde matmuffins igjen i går. Namnam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...