per78 Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Hva har du lært i dag? Det kan være alt fra noe du har lært i en bok, Se og Hør, på skolen, på jobb, noe fra en annen person osv.
sequin Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Jeg har lært om datalagringsdirektivet, men føler meg ikke klokere av den grunn
Gjest Lacus Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Jeg lærte nettopp, til min store skrekk, at norske edderkopper kan bite. Nå kan ikke folk le av meg lenger når jeg sier at jeg er redd dem synes jeg!
feuerstein Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Jeg har styrt med et videokonferansesystem og funnet det jeg tror må være en bug. Mikrofoner som kobles til med USB blir alltid foretrukket over mikrofoner som er koblet til med 3.5 mm, uansett. Jeg kan sette innstillingene til å bruke 3.5 mm og klikke på "lagre", men hvis jeg kobler til en annen mikrofon (eller kobler ut og inn samme USB-mikrofon som allerede sto i) på USB hopper innstillingen over av seg selv. Har jeg flere USB-mikrofoner og setter en av dem til foretrukket klarer den å huske hvilken jeg foretrekker uansett hvor mye annet jeg plugger inn på USB, men jeg får tydeligvis ikke lov til å foretrekke 3.5 mm. Greit for meg å ha funnet ut den feilen før det braker løs i morgen og fredag, er kjedelig å snakke inn i en død mikrofon mens den aktive micen står 3 meter borte!
Tears.of.the.Sun Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Jeg er ganske sikker på at jeg lærer noe hver dag. Problemet er at jeg ikke alltid vet hva jeg har lært før jeg en dag får bruk for det. 2
Jinta Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Jeg lærte nettopp, til min store skrekk, at norske edderkopper kan bite. Nå kan ikke folk le av meg lenger når jeg sier at jeg er redd dem synes jeg! Å huff, der lærte jeg noe nytt i dag også! Jeg har lært at oppvasken tar ikke seg selv, selv om man stirrer hardt på den. 2
Wildy Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 Jeg lærte noe nytt om Darwin og utarbeidelsen av Artenes opprinnelse i dag, takket være min 15-åring som i morgen skal opp til prøve-eksamen i naturfag, muntlig. Ett år før Darwin gav ut Artenes opprinnelse fikk han tilsendt et manuskript fra en annen forsker ved navn Huxley, som hadde mange av de samme tankene rundt dette med naturlig utvalg, hun gav meg en lengre forelesning om denne forskeren og hans liv( jeg hadde aldri hørt om han før...). Ungen har vært inne i tidskriftet fra Norsk legeforening( som hun anså som en pålitelig kilde), og moderhjertet svulmer av stolthet! 3
petrinepetrine Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Jeg har lært at Einar Gerhardsen var statsminister i 20 år (-3 uker i 1963 da de borgelige partiene stilte misstillitsforslag, og AP måtte gå av. Men det ordnet seg fort, for de fikk flertallet tilbake i Stortinget etter meget kort tid). Derfor blir perioden fra 1945 og til rundt 60-tallet, kalt for Gerhardsen-epoken 1
Gjest Eugene Onegin Skrevet 14. april 2011 #9 Skrevet 14. april 2011 Jeg har lært at det var vann på jorden for 4.4 milliarder år siden
cyanid Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 En ny vei som går fra butikken og hjem gjennom skogen At strømpeholdere er til å sittes stille med, ellers ryker de!
K.B.E Skrevet 14. april 2011 #12 Skrevet 14. april 2011 Jeg har lært om andre verdenskrig, om elektrolyse, litt kjemiske forbindelser og om hydrogen.
Gjest Emera Skrevet 14. april 2011 #13 Skrevet 14. april 2011 Jeg har lært at i hauger med vått løv på terrasser er det mange meitemark.
Isstråle Skrevet 14. april 2011 #14 Skrevet 14. april 2011 Jeg har lært at fasiter i oppgaverbøker ikke alltid er rette, og at trematerialer krymper:P 1
leirbål Skrevet 14. april 2011 #15 Skrevet 14. april 2011 Jeg har lært en del om ydmykhet og tilgivelse. Og Musikk. 1
Gjest Anea. Skrevet 14. april 2011 #17 Skrevet 14. april 2011 Jeg har lært at Nutrilett chocolate shake ikke smaker så godt.. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 14. april 2011 #18 Skrevet 14. april 2011 I dag lærte jeg at det suger å bli syk rett før eksamen
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #19 Skrevet 14. april 2011 At angsten faktisk kan gå helt vekk innimellom, til og med når kjæresten min ikke er her 3
bukett Skrevet 14. april 2011 #20 Skrevet 14. april 2011 Hva har du lært i dag? Det kan være alt fra noe du har lært i en bok, Se og Hør, på skolen, på jobb, noe fra en annen person osv. Er ikke uimotståelig...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå