Vibi Skrevet 14. april 2011 #21 Skrevet 14. april 2011 Jeg sa; satt på spissen Skjønner jo at det ikke er noen som propper ungene sine med sukkervann, og som en nødløsning er det greit. Men er det kveld etter kveld er det noe annet.. Det er jeg helt enig med deg i Vi hadde masse luftplager på minsten når han var nyfødt, og vi har prøvd det meste. Minifom fåes på apoteket. Vi hadde veldig bra effekt av det, men fikk ikke "lov" til å bruke den lenger av helsestasjonen. Etter som jeg har skjønt er den nå friskmeldt. Kamillete eller ammete fåes kjøpt på helsekost. Nå husker jeg ikke i farta om du ammer eller ikke TS, men om du gjør kan du koke enn kopp te, avkjøle den, gi ungen et par teskjeer (vi ga to, tre) og drikke resten selv. Vi brukte forøvrig fennikelte, hadde bedre effekt av den enn av ammeteen. Du kan koke opp en kjele på morgenen og ha den stående i kjøleskapet. Så varmer du bare opp det du trenger foran hvert måltid. Hvis du ammer kan det hjelpe deg å se over hva du spiser. Min reagerte veldig på steinfrukter, skalldyr, løk, kål, erter, jordbær, druer og kullsyre. Du kan også kutte ut alle melkeprodukter fullstendig i 14 dager for å se om det har noen effekt. Hvis det hjelper kan du gradvis begynne å innføre dem igjen. Dette trenger ikke ha noen sammenheng med melkeallergi hos barnet. Hvis du gir mme kan det være en ide og bytte merke? Eventuelt kan du kjøpe NAN på apoteket, som ikke er tilsatt kumelk. Vi hadde ingen effekt av malt til luftsmerter, det hjalp mer til treg mage. Hvis ingenting fungerer ville jeg tatt meg en tur til manuellterapeut, for å utelukke plager med ryggen. Det er kjekt å ha gjort det uansett, du trenger ingen henvisning, og det er gratis.
Redbull Skrevet 14. april 2011 Forfatter #22 Skrevet 14. april 2011 Hun får MME, og vi bytta merke fra nan til hipp for 6 uker siden. Hipp har fungert fint lenge nå, er de to siste dagene hun har hatt veldig mye luft! Bare vi rørte henne kom det ut masse promp... Takker for svar
mimi82 Skrevet 14. april 2011 #23 Skrevet 14. april 2011 Kan eg kjøpe kamille te på dagligvarebutikk? Kan kjøpes i helt vanlige matbutikker ja :-)
mimi82 Skrevet 14. april 2011 #24 Skrevet 14. april 2011 Hun får MME, og vi bytta merke fra nan til hipp for 6 uker siden. Hipp har fungert fint lenge nå, er de to siste dagene hun har hatt veldig mye luft! Bare vi rørte henne kom det ut masse promp... Takker for svar Et annet tips er kanskje å bytte flasker, gutten vår ble mye bedre etter vi gikk over til dr brown sine flasker, var som å få en ny unge nesten over natta. Før det prøvde vi både mam, nuk og avent flasker. Malt er også en god ide å prøve.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå