Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jenta mi har begynt å få vondt i magen, pga luft.

Hvor mye sukkervann og hvor ofte skal hun ha? Før eller etter mat? Kan det stå avkjølt i kjøleskapet til neste gang, eller skal eg lage nytt hver gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar 1 dl kokt vann med 1 t-skje sukker. Rører og avkjøler til 40 grade og gir ca. 1 t-skje fra sprøyte. Du kan prøve å bare helle det ned i munnen også, men lettere med sprøyte. Dette kan du gi en gang i timen til du merker bedring. Men det er jo ikke sikkert det funker, så jeg ville nok gitt meg etter et par timer. Jeg lager ikke ny blanding for hver gang. Lykke til :)

Skrevet

Takk! :) :)

Skrevet

Tror det hjalp!! :) men skal eg fortsette å gi, eller skal hun kun ha om hun får vondt igjen?

Skrevet (endret)

Hvis hun har roet seg ville jeg stoppet :) Heller ta en dose til hvis det begynner på-an igjen.

Endret av sjøhest
Skrevet

Det virker kun forebyggende etter hva jeg har lest meg til, så skal gis når det holder på. Også kan det lagres i kjøleskap i ett døgn.

Kun ting jeg har lest på forum så kke stol blindt på meg.

Også bruker vi 1 ts til 1/2 dl vann.

Skrevet

Blandingsforholdet er 1 ss pr dl vann, dette sa hvertfall helsesøster til meg. Gir 2 ml med sprøyte. Sukkervann skal ikke gis forebyggende, men når barnet har smerter, siden det virker smertelindrende... Funker det ikke så øker man mengde sukker, men gir barnet samme mengde vann.

AnonymBruker
Skrevet

Sukker frigjør stoffer i hjernen som gjør at vi blir midlertidig glad og glemmer litt at vi har vondt. Er derfor det kan fungere som smertestillende for små babyer med kolikksmerter. Ville brukt det minst mulig.. Sukker er ikke noe bra for en liten kropp. Hva med å heller komme til bukt med problemet? Oppsøk manuellterapeut.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Signerer anonym bruker over meg :jepp: Finn heller årsaken til problemet enn å bare gi smertelindring. Satt litt på spissen blir det jo som å ha vondt et sted selv over lengre tid, og proppe seg med paracet istedet for å prøve å løse problemet og bli kvitt smerten.

Manuellterapeut var redningen vår da snuppa sleit med luftproblemer. Viste seg at låsninger i nakke og rygg lagde krøll på hele systemet.

Endret av Jesse
Skrevet

Vi fikk beskjed om at sukkervann overhodet ikke var ønskelig å bruke til disse små...

Hva med miniform?

(Vet ikke om det er noe bedre å bruke altså, men det er nå hvertfall beregnet mot kolikk.)

Skrevet

Lag tynn (mild) kamillete å gi på sprøyte istedetfor, hjelper mye bedre:-)Det har også en beroligende effekt på barnet. Fungerte kjempefint på guttungen vår og jeg fikk det visst også da jeg var liten og hadde kolikk.

Skrevet

Det er vel ingen som propper ungen full av sukkervann heller.

Er enig i at det er bedre å finne kilden til problemet - kanskje det er låsninger i ryggen, kanskje det er noe du spiser. Men som en siste utvei når man er desperat og sliten er det bedre å gi sukkervann enn å la ungen ha det vondt.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen som propper ungen full av sukkervann heller.

Er enig i at det er bedre å finne kilden til problemet - kanskje det er låsninger i ryggen, kanskje det er noe du spiser. Men som en siste utvei når man er desperat og sliten er det bedre å gi sukkervann enn å la ungen ha det vondt.

Jeg sa; satt på spissen ;) Skjønner jo at det ikke er noen som propper ungene sine med sukkervann, og som en nødløsning er det greit. Men er det kveld etter kveld er det noe annet.. :)

Skrevet

Vi fikk beskjed om at sukkervann overhodet ikke var ønskelig å bruke til disse små...

Hva med miniform?

(Vet ikke om det er noe bedre å bruke altså, men det er nå hvertfall beregnet mot kolikk.)

Bruker d minst mulig :) hvor får eg tak i miniform?

Skrevet

Lag tynn (mild) kamillete å gi på sprøyte istedetfor, hjelper mye bedre:-)Det har også en beroligende effekt på barnet. Fungerte kjempefint på guttungen vår og jeg fikk det visst også da jeg var liten og hadde kolikk.

Kan eg kjøpe kamille te på dagligvarebutikk?

Skrevet

Jeg sa; satt på spissen ;) Skjønner jo at det ikke er noen som propper ungene sine med sukkervann, og som en nødløsning er det greit. Men er det kveld etter kveld er det noe annet.. :)

Hun har vært helt fin helt til nå, hun er 7 uker nå. Sjønner ikke hvorfor hun har begynt å få ondt nå.....

Skrevet

Minifom får du på apoteket.

Takk tussi :)

Skrevet

Minifom får du på apoteket.

Takk!! :)

Malt, hjelper det på luft i magen, eller kun på avføringa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...