Gå til innhold

Male veggene og taket på kjøkkenet


meg525

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat flyttet,og ønsker å male kjøkkenet. Jeg har hvit kjøkkeninnredning,og ønsker derfor en lys grå farge på veggene. Har sett på fargene "skumring" og "morgendis" fra Jotun sens,men jeg hadde egentlig ønsket å bruke Jotun Lady vegg easy clean,men finner ikke de samme fargene der? De har kanskje ulike farger på de ulike seriene?

Og bør taket males også i lys grå,eller i hvitt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jotun lager alltid trend-kart til produktene og mange tror at dette er farger som er ekslusive for f.eks Sens/Pure Color.. Sånn er det ikke.

Hvis du vil ha Skumring eller Tudor på huset ditt så er det ikke noe problem for oss å blande det for deg.

Du kan også få husfargen Fyn på kjøkkenet ditt (denne har de forresten kalt for Lotus i Pure Color kartet... )

Det er tross alt bare koder ;):) :D

Endret av PS_Silli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

det er dog littfalig å gå etter kun navn da flere farger kan dele samme navn. hvis det er oppgitt standardnummer eller NCS-nummer i tilleg bør det også oppgis slik at du har et entydlig fargenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle opererer med fargekoder så det er samme hvilken butikk du skal kjøpe malingen i, hvis du noterer nummeret får du fargen du har valgt. Men jeg ville styrt unna billig butikker, har vært med og pusset opp og malingen i entreen var som en grøt, også oljemalingen. Resultatet så fint ut, men man kunne nesten pille ned malingen med lillefingeren etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

det er fordi du fikk lateksmaling. den legger seg som et plastlag på veggen. hadde du fått oljebasert- eller akrylat så ville du ikke hatt dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle opererer med fargekoder så det er samme hvilken butikk du skal kjøpe malingen i, hvis du noterer nummeret får du fargen du har valgt. Men jeg ville styrt unna billig butikker, har vært med og pusset opp og malingen i entreen var som en grøt, også oljemalingen. Resultatet så fint ut, men man kunne nesten pille ned malingen med lillefingeren etterpå.

Jeg vet ikke hvor du handler billigmalingen din, men jeg har bare gode erfaringer med å kjøpe billigmaling framfor dyrere jotunmaling. Der jeg handlet var samme sted som profesjonelle malere handler, og jeg fikk mye bedre råd enn å gå på jernia el butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle opererer med fargekoder så det er samme hvilken butikk du skal kjøpe malingen i, hvis du noterer nummeret får du fargen du har valgt. Men jeg ville styrt unna billig butikker, har vært med og pusset opp og malingen i entreen var som en grøt, også oljemalingen. Resultatet så fint ut, men man kunne nesten pille ned malingen med lillefingeren etterpå.

Viktig å være 100% sikker på hva slags maling som er på veggen og å gå nøye frem ved oljemaling eller blank akrylmaling.

Dårlig maling er én ting men jeg vet om mange "billig" butikker som selger kvalitetsmaling til å sinnsykt lave priser. Og det står ikke på kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...