Gå til innhold

Hvor lang tid vil det i teorien ta å miste kg? Evt erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en hvileforbrenning på ca 1550 kcal. Prøver å holde meg til 1200-1500 kcal om dagen og har kuttet nesten alt av karbohydrater. Spiser 3 hovedmåltider i løpet av dagen, og et par mellommåltider innimellom. Har begynt å trene ca hver dag, men ikke slik at jeg kan gå på en smell. Morsomme ting som vanngym, zumba, yoga, afrodans osv. Ikke kjempehardt foreløpig, men får god puls og blir basse støl dagen etterpå. Går også til og fra trening, ca 20 min hver veg, hver dag.

Hvor mye kan jeg forvente å gå ned i uka med dette "programmet"? Vet det kanskje er et urealistisk spørsmål, men er det noen som har erfaringer evt kan "regne ut" noe med utgangspunkt i hvileforbrenning og kcal-inntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

For 5 år siden endret jeg min livsstil (dvs. fra å spise godteri hver dag, trene lite, kan si; levde et generelt et typisk studieliv). Jeg begynte å spise fisk 3 ganger i uken, spise litt mindre karbo, bytte ut til sunnere/fullkorn karbo, trente kondisjon 2 ganger i uken og styrke 2 ganger i uken + noen gå turer når jeg hadde tid/mulighet.

Ila 1 år og 2 mnd gikk jeg ned 15 kg, og økte muskelmassen betraktelig. Jeg har siden da, veid det samme, og trener mye av de samme tingene.

Mitt tips; begyn forsiktig med trening (fohindre betennelse, overtrening, at du blir lei o.l)

Spist regelmessig, mindre posjoner, og kutt ut sukker (men unn deg en godteri dag i uken).

Det viktigste er ikke å gå ned flest kg på kort tid, men å gå ned sakte, men sikkert!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg fett er ca 7000 kcal.

Så jeg tar tida til hjelp og forsøker å endre livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er å endre livsstil her også, har meldt meg inn i livsstilsklubben og får oppfølging en gang i uka med full bodyscan :)

Tusen takk for svar! Ca 1 kg i mnd er å forvente?

Tar treningen "med ro", er som sagt ikke med på harde og overbelastende timer, bare morro morre morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra person til person hvor mye man går ned, virker som at om man har mye å ta av, raser man raskere ned i fett enn dersom man har lite fett på kroppen fra før, helt rart. (se på "Biggest looser, så ser du typiske eksempler på at de tykkeste raser ned i vekt først, før det går tregere og tregere).

4 uker..noen snakker om ca 1 kg i uken, men da skal man legge helt om på kosthold, samt trene en del, om du står på som pokker på treningsstudio, klarer du kanskje å forbrenne 1000-1100 kcal på èn sesjon, noe økt basalforbrennning får man jo også når man kommer i bedre form, så ca 1 kg ned i uken er nok realistisk.

Viktig å måle fettprosent, da mye av vekta som forsvinner er vann, noen legger på seg muskelmasse (veier mer enn fett) osv, så man skal ikke stole helt på vekten alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Fokuserer ikke på vekta, tar full bodyscan som måler alt av fettprosent og muskelmasse osv en gang i uka, men jeg har ingen erfaring med fettprosent og hvor mye man mister i uka feks, så da var det lettere å spørre om kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...