Gå til innhold

Beskytte seg mot voldtekt

ssecret

Anbefalte innlegg

Du beskytter deg hvertfall ikke mot voldtekt med å drikke deg så sørpe full som mange av de jentene jeg ser ute på Grünerløkka på lørdagskveld/natt...

De drikker til de ikke kan gå i en rett linje , mister mobilen i bakken uten å merke det og snakker høylytt og usammenhengende med veninner mens de vingler over gata til neste vannhull.

Noen drikker til de hverken kan se eller gå, og så siger de ned på et hjørne og kaster opp mens veninna henger rundt og venter på at de skal orke å stå igjen...

Og har på klær som er så små og tynne at jeg ikke fatter hvordan de ikke får lungebetennelse.

Levende reklameskilt for agressive psykoer som vil antaste en forsvarsløs tøs...

Så det er mulig dere jenter bør tenke på å begrense alkohylinntaket en smule... :sarkasme:

Det er seriøst bedre sjans for å ta vare på seg selv (og veninner) hvis man ikke har drukket seg komplett møkkings og dingler rundt med nedsatt hjernefunksjon/uten koordinasjonsevne.

Unnskyld meg, men selv om en jente er driiiiiitings og går alene hjemover så betyr ikke det at hvilken som helst fyr kan voldta henne. Det er heller de mennene som har ødelagt kvinnesyn som burde skjerpe seg (altså holde seg hjemme når det er mørkt ute)

Men sånn generelt så syns jeg folk burde drikke mindre, ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noe bevis for at det er de som dingler rundt tynnkledd og dritings som blir voldtatt eller er dette en antagelse basert på din egen ergrelse over at andre har en annen livsstil enn deg?

Ergrelse? Jeg er jo der jeg og... Og har sett dem. Og ja, det er min antagelse at disse jentene er ute av stand til å ta vare på seg sjøl.

Så derfor er det mitt oppriktige råd at : Du blir mer beskyttet om du er i stand til å ta vare på deg sjøl.Derfor kan det være en fordel å ikke være så komplett møkkings at du ikke kan gå rett eller se hav som skjer rundt deg.

Pleier du å dinle rundt sørpe full på Løkka kanskje, så du tar mitt råd som en provokasjon i stedet for et oppriktig råd og svar til tråden?

I tilfelle vil jeg råde deg til å senke alkoholinntaket så du klarer å oppfatte omgivelsene rundt deg, og tenke sammenhengende så du kan ivareta deg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men selv om en jente er driiiiiitings og går alene hjemover så betyr ikke det at hvilken som helst fyr kan voldta henne. Det er heller de mennene som har ødelagt kvinnesyn som burde skjerpe seg (altså holde seg hjemme når det er mørkt ute)

Men sånn generelt så syns jeg folk burde drikke mindre, ja.

Men spørsmålet var ikke om menn hadde rett til noe som helst. Det vet alle at de ikke har.

Spørsmålet var om hva som var lov når det gjelder å beskytte seg mot voldtekt.

Og det er lov å bruke huet og forstå at når du er for driitings til å faktisk se omgivelsene rundt deg, og reagere med normal tankeevne,- da er du et lett bytte for voldektsmenn som har sett seg ut deg lenge før du har skjønt hva som er i ferd med å skje,- og som har skjønt at du er så beruset at du ikke er i stand til å avverge noe som helst selv om du skulle ha lyst til å prøve...

Å redusere alkoholinntaket er et ganske enkelt og gjennomførbart middel til å kunne ta bedre vare på seg selv.Det er også billig og helt risikofritt.

Å begynne å beskytte seg med en masse teknikker, våpen og sprayer derimot, gir mer risiko for at voldsmannen tar dettte fra deg og bruker det mot deg.Spesiellt hvis du er sørpe full når du prøver å spraye med noe...

En mann vil dessuten alltid være sterkere enn en kvinne, så derfor trenger hun alle sine sanser i bruk, noe hun ikke har dersom hun insisterer på å drikke seg møkkings.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller anbefale å gå med hårspray i veska, da det svir helt jævlig om man får det i øynene, og er helt lovlig! Man kan også slå med den om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller anbefale å gå med hårspray i veska, da det svir helt jævlig om man får det i øynene, og er helt lovlig! Man kan også slå med den om nødvendig.

Som sagt før i tråden så er det da stor sjans for at en voldsmann blir sint og brukr dette på deg, så du ikke greier å se eller forsvare deg mens han river av deg klærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for så mye fokus på hva kvinnen kan gjøre for å slippe å bli voldtatt, burde det være mer fokus på hva man kan gjøre for at mannen ikke skal voldta... Er litt lei av at kvinnen alltid må tilpasse seg etter det faktum at mannen er dustete, kan man ikke gjøre noe med mannen for engangs skyld? Ikke slippe mannen løs fordi de liksom ikke har nok bevis for å holde ham f.eks.... Eller nulltolleranse for utlendinger, gjør du noe kriminelt en gang kastes du ut av landet... På tidet å rydde litt opp i mennnene for en gangs skyld!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mynona83

I stedet for så mye fokus på hva kvinnen kan gjøre for å slippe å bli voldtatt, burde det være mer fokus på hva man kan gjøre for at mannen ikke skal voldta... Er litt lei av at kvinnen alltid må tilpasse seg etter det faktum at mannen er dustete, kan man ikke gjøre noe med mannen for engangs skyld? Ikke slippe mannen løs fordi de liksom ikke har nok bevis for å holde ham f.eks.... Eller nulltolleranse for utlendinger, gjør du noe kriminelt en gang kastes du ut av landet... På tidet å rydde litt opp i mennnene for en gangs skyld!

Hvis man ikke har bevis for at noen har gjort noe, kan man altså ikke bevise at de har gjort noe, sånn er det, og det skal i være veldig glad for.

Men nå er det jo også slik at 99% (hvis ikke mer) av menn voldtar ikke, så det er jo ikke den store majoriteten av menn som må læres at ikke skal gjøre slikt. Jeg er enig i at de som faktisk gjør det, som ikke er født i Norge, burde kastes ut av landet, men enn så lenge tilpasser jeg meg slik at jeg ikke skal bli voldtatt. Hjelper lite å stå å skrike til en overfallsmann: Det der har du ingen rett til, jeg kan være så full jeg vil og jeg har rett til å gå hjem i mørket alene, tenk!!!!

Det vil alltid være utskudd i alle kulturer og sammfunnslag som ikke forholder seg til lover og regler, så voldtekt (og drap for den saks skyld) kommer aldri til å bli utryddet.

Men jeg håper det er mulig å endre en del av innvandrernes holdninger om at norske kvinner er fritt villt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar vi vil at det skal tas grep for å på slutt på dette vanviddet - men før det skjer vil vi helst unngå å bli voldtatt. Derfor tar vi forhåndsregler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får tre på mennene burqa så det er de som ikke kan se skikkelig og må fekte rundt med armene innefor et tykt lag med stoff.Så kan man se hvor effektive voldtektsmenn det blir av dem da.

Det er greit for dem å legge alt ansvar for sin egen kjønnsdrift over på kvinner og prøve å begrense kvinners bevegelsesfrihet. Kanskje det var muslimske menn som ikke skulle få lov å forlate huset uten å være i følge med eldre kvinnelige familiemedlemmer (mødre eller tanter), så man kunne få styr på adferden og de seksualiserte tendensene deres...

Kanskje det var muslimske menn som skulle få høre at de ikke var tilstrekkelig form hvis de snakket til, eller tok kontakt med, en fremmed kvinne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får tre på mennene burqa så det er de som ikke kan se skikkelig og må fekte rundt med armene innefor et tykt lag med stoff.Så kan man se hvor effektive voldtektsmenn det blir av dem da.

Det er greit for dem å legge alt ansvar for sin egen kjønnsdrift over på kvinner og prøve å begrense kvinners bevegelsesfrihet. Kanskje det var muslimske menn som ikke skulle få lov å forlate huset uten å være i følge med eldre kvinnelige familiemedlemmer (mødre eller tanter), så man kunne få styr på adferden og de seksualiserte tendensene deres...

Kanskje det var muslimske menn som skulle få høre at de ikke var tilstrekkelig form hvis de snakket til, eller tok kontakt med, en fremmed kvinne.

Og aller helst måtte de fått tillatelse av kona til å bevege seg ut av huset, og fortelle med hvem, hva og hvorfor de skulle ut; og avgi tilstandsrapport etterpå.Og aller helst skulle kona gå sammen med dem, så klart.

Og fortrinnsvis sørge for at mennene ikke fikk utdannelse, egne rettigheter eller kunne jobbe og tjene egne penger, så man effektivt kunne holdt dem i sjakk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror overfallsalarm virker som det smarteste. Tviler på at en voldtektsmann ville gjennomført med den skrikende lyden i øret. Vil man kunne høre den med høy musikk i bakgunnen også? Hvor ville det eventuelt vært smartest å ha den? Vil tro at en voldtektsmann vil holde fast armene til den han skal overgripe seg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror overfallsalarm virker som det smarteste. Tviler på at en voldtektsmann ville gjennomført med den skrikende lyden i øret. Vil man kunne høre den med høy musikk i bakgunnen også? Hvor ville det eventuelt vært smartest å ha den? Vil tro at en voldtektsmann vil holde fast armene til den han skal overgripe seg på...

Jeg tror det er smart å slippe å rote etter den i veska... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man faar kjoept forsvarspray paa clas ohlson til 149 kr. Ikke like sterkt som pepperspray, men svir som pokker og er farget roed! Denne roedfargen skal heller ikke gaa bort foer etter tre dager, for aa kunne identifisere gjerningsmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har i ytterste konsekvens å gjøre med enkelte individer fra en gruppe som ikke ville kommet til å rette seg etter noen holdningskampanjer, siden de avviser det norske samfunnets verdier som umoralsk og ikke kommer til å rette seg etter våre normer for adferd uansett. Det dreier seg tross alt om holdninger som er basert på en hellig bok som sier kvinner bør voldtas dersom hun ikke sprer beina frivillig.

Jeg tror man kommer lenger med byvoktere, eller parkvoktere og synlig ordensfolk i gatene som kunne håndheve norske lover.

Dessuten bør staten gå i samtaler med de religiøse lederne i visse miljøer om hva som faktisk er straffbart og ikke akseptert tankegods her i landet, og forlange at disse lederne er med på å spre dette budskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe bevis for at det er de som dingler rundt tynnkledd og dritings som blir voldtatt eller er dette en antagelse basert på din egen ergrelse over at andre har en annen livsstil enn deg?

Sørgelig men sant: Det typiske offer for en overfallsvoldtekt er en kvinne som er synlig beruset og som går alene. Jeg antar at voldtektsforbrytere ser seg ut et lett bytte. Og damer som allerede er alene, desorienterte og som beveger seg langsomt og ukoordinert, er nok lettere å overfalle, enn damer som virker målbevisste og som går beint.

Dette med klesdrakt tror jeg ikke spiller så stor rolle. Hvis du forøvrig fører deg som Xena, så tror jeg ikke det spiller særlig rolle om du svinser rundt i bare BH og lendeklede.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld dere på kurs i selvforsvar. Det skal jeg.

Gleder meg litt til den dagen voldtektsmannen tar feil jente og ender opp med å få grisebank selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk på at de sprayene og tingene som dere har som beskyttelse også kan brukes mot dere. Hvis jeg hadde blitt overfalt, hadde jeg ikke tenkt på hva som var lov. Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å beskytte meg selv, skitne triks inkludert.

Kanskje det hadde vært greit å gå med litt store votter, med en skarp stein el. "slosshanske" gjemt inni? Det er ikke lov, men i nøden o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg kvinne, men bor sentralt i Oslo Sentrum hvor dop-dealere står utafor huset mitt, så jeg føler for å beskytte meg på natta mot eventuelle ranere f. eks.

Jeg har rett og slett en kniv i lomma. Høres paranoid ut, men det er egentlig bare en kniv som ligger der, og som ikke kommer ut av den lomma med mindre jeg føler meg truet. Det går an å blåse litt i reglene. Det folk ikke vet, har de ikke vondt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ergrelse? Jeg er jo der jeg og... Og har sett dem. Og ja, det er min antagelse at disse jentene er ute av stand til å ta vare på seg sjøl.

Så derfor er det mitt oppriktige råd at : Du blir mer beskyttet om du er i stand til å ta vare på deg sjøl.Derfor kan det være en fordel å ikke være så komplett møkkings at du ikke kan gå rett eller se hav som skjer rundt deg.

Pleier du å dinle rundt sørpe full på Løkka kanskje, så du tar mitt råd som en provokasjon i stedet for et oppriktig råd og svar til tråden?

I tilfelle vil jeg råde deg til å senke alkoholinntaket så du klarer å oppfatte omgivelsene rundt deg, og tenke sammenhengende så du kan ivareta deg selv.

Nei jeg har ikke for vane å dingle rundt møkkings - A) jeg drikker meg ikke møkkings - og B) skulle det likevel skje betyr det at jeg er på nachspiel og da venter man til man er i edru stand før man dingler rundt. Det har ikke skjedd siste 8 år eller noe der omkring.

Jeg er ikke uenig i at det er lurt å ikke drikke seg fullstendig dritings. Men det er et feilskjær å tro at det bare de som er møkka full og ute av stand til å ta vare på seg selv som blir voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Meld dere på kurs i selvforsvar. Det skal jeg.

Gleder meg litt til den dagen voldtektsmannen tar feil jente og ender opp med å få grisebank selv.

Jeg tror du skal være forsiktig med å holde pusten mens du venter. Den typiske overfallsvoldtekten skjer ikke en jente som har lært seg hvordan man unngår vanskelige situasjoner - noe som er den viktigste lærdommen på et selvforsvarskurs: du kan ikke beseire en mann som veier 25-50 % mer enn deg og holder en kniv mot strupen din. Sørg for å ikke komme dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...