Gå til innhold

Beskytte seg mot voldtekt

ssecret

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes det er helt forferdeli å høre om alle voldtektene som skjer for tiden og er kjemperedd for å bli utsatt for det selv. Hvis man vil være forberedt til å kunne beskytte seg hvis man skulle være uheldig, hva kunne man gjort/tatt med seg? For det er jo ikke lov å ha kniv på offentlig sted. Hva er reglene på pepperspray? Er det noen muligheter utenom å ha svart belte i en eller kampsport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrike høyt. Du kan skaffe deg alarm. Jeg har en slik, og den kan du ha rundt halsen( som sånn nøkkelsnor-greie). og drar du da i tråden, altså drar ut en slags pinn, hyler den noe inni jævlig, og det er vel ganske sikkert at de stikker da - for de får ikke den til å stoppe, du må ta pinnen inn igjen. Det lure, men ofte letteste tingen og glemme i en slik situasjon er å skaffe DNA av personen - bruk neglene dine, klor han, det er nok, for da får du hudrester under neglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og den pinnen detter ikke ut sånn plutselig når du ikke vil, man må dra litt, men ikke så veldig mye) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste man kan gjøre er å ikke gå alene hjem, holde avstand og ikke stoppe opp når noen prøver å ta kontakt.

Jeg har sett at de selger pepperspray med farge på diverse norske hjemmesider, og de som selges der tror jeg er lovlige. Du kan jo kjøpe en sånn, men det er jo ikke sikkert du får anledning til å bruke den hvis noe skulle skje. Jeg ville heller alliert meg med noen venninner og tatt følge med dem hjem fra byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen fysiske ting med meg for å beskytte meg. Derimot så går jeg aldri alene i byen etter et visst tidspunkt, går ikke i folketomme gater eller steder og holder meg nært "hjelp" til et hvert tidspunkt. Samtidig som at jeg ikke kler meg utfordrende på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrike høyt. Du kan skaffe deg alarm. Jeg har en slik, og den kan du ha rundt halsen( som sånn nøkkelsnor-greie). og drar du da i tråden, altså drar ut en slags pinn, hyler den noe inni jævlig, og det er vel ganske sikkert at de stikker da - for de får ikke den til å stoppe, du må ta pinnen inn igjen. Det lure, men ofte letteste tingen og glemme i en slik situasjon er å skaffe DNA av personen - bruk neglene dine, klor han, det er nok, for da får du hudrester under neglene.

Smart! Hvordan får man tak i en sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepperspray er ikke smart, siden somregel har voldtektsamnnen tatt denne fra offeret og sprayet henne i øynene som hevn for at hun hadde den,før han gjennomførte voldtekten ennå sintere enn før...

Beskytt deg med å gå flere sammen på opplyste steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som ikke har noen å gå sammen med da?

Hva med oss som ikke har venner? Skal vi slutte å gå på byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja det lurer jeg også på.

Når det er sagt: tidligere bodde jeg i et lugubert strøk og jeg måtte gå gjennom to kvartal som var folketomme og uten bolighus dersom jeg skulle ta den korteste veien hjem. Jeg valgte da en litt lengre rute som gikk gjennom en gate med tett bebyggelse bestående av boliger på begge sider av gaten. Denne var også mer opplyst enn de to kvartalene som var kortere vei.

Det jeg også pleier å gjøre er å ha oversikt over gaten jeg går inn i - hvem er der allerede, hvordan oppfører de seg, er det verdt å fortsette inn i denne gaten eller skal man snu og finne en taxi?

Hvis jeg står i taxikø prøver jeg å alliere meg med noen som virker forholdsvis edrue for å unngå de mest plagsomme personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ment som generelle gode råd, trenger du å ta det personlig?

Jeg gjør det sånn når jeg går på byen; er jeg ute uten kjæresten avtaler jeg alltid med ei venninne at vi skal ta følge. Jeg går ikke på byen alene, så jeg har aldri vært i den situasjonen at jeg ikke har hatt noen å ta følge med. Dvs: Jeg har aldri dratt ut uten å vite helt sikkert at jeg har hatt noen å ta følge med.

Endret av chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i alle fall ikke alene ut noe sted i Oslo, og har ikke gjort det på en laang stund, Det er ikke noen nyhet at det har foregått overfallsvoldtekter. Nyehtene er at det forekom så mange på kort tid.

Jeg går ikke ut dersom jeg ikke vet at jeg vil gå sammen med flere.

Det er politiets oppgave å ta disse psykcho individene, men de kan ikke klare det så lenge de fokuserer på at innvandrere syns norske kvinner er horete. De må begynne å se på psykisk skadete individer med krigstraumer, som kanskje ble beordret til å voldta som våpen i en eller annen krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det lurer jeg også på.

Når det er sagt: tidligere bodde jeg i et lugubert strøk og jeg måtte gå gjennom to kvartal som var folketomme og uten bolighus dersom jeg skulle ta den korteste veien hjem. Jeg valgte da en litt lengre rute som gikk gjennom en gate med tett bebyggelse bestående av boliger på begge sider av gaten. Denne var også mer opplyst enn de to kvartalene som var kortere vei.

Det jeg også pleier å gjøre er å ha oversikt over gaten jeg går inn i - hvem er der allerede, hvordan oppfører de seg, er det verdt å fortsette inn i denne gaten eller skal man snu og finne en taxi?

Hvis jeg står i taxikø prøver jeg å alliere meg med noen som virker forholdsvis edrue for å unngå de mest plagsomme personene.

Jeg må ofte gå en sti som ligger ganske øde og jeg har også gått lange øde strekninger alene, om jeg f.eks sovner på nattbussen...Nattbusssjåførene vil aldri kjøre en tilbake, de gjrode det ikke før, selv om de skulle samme vei. Det var selvsagt utlendinger. Vel, jeg har aldri opplevd noe. Men synes det er ubehagelig om jeg møter en mann som står og pisser (som oftest somaliere) og en gang møtte jeg en mann utenfor der jeg bodde..det var meget ubehagelig, en ensom mann på gårdsplassen. Ueeh. Men jeg bor litt utenfor sentrum da (nattbuss osv) Men møter jeg ubehagelige personer på nattbussen så sier jeg klart ifra også. Det har jo også vært noen som har fulgt etter damer fra nattbussen.

Forøvrig har jeg forsvarspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperspray er ikke smart, siden somregel har voldtektsamnnen tatt denne fra offeret og sprayet henne i øynene som hevn for at hun hadde den,før han gjennomførte voldtekten ennå sintere enn før...

Beskytt deg med å gå flere sammen på opplyste steder.

Nå er jo litt av greia med den peppersprayen at en overfallsmann blir satt ut av å få dette spraya på seg, og dermed får offeret tid til å stikke fra stedet.

Om man ikke får tak i pepperspray (er det i det hele tatt lovlig?) så kan kanskje en hårspray i lommestørrelse gjøre noe av samme nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er langt verre å ta T-banen sent på kvelden. Utlendinger stirrer på en som fritt vilt, utenlanske ungdommer skriker og hyler og kaster andre ungdommer ut...bare venter på at en voldtekt skal skje på T-banen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mynona83

Du møter kanskje noen når du er på byen?? Kan du ikke alliere deg med noen av de?

Jeg var ute i helgen, og selv om jeg ville hjem på et tidspunkt, ventet jeg til en venninne av meg skulle hjem, så vi tok følge gjennom parken, og hoppet rett i en taxi der vi måtte skille lag, selv om jeg egentlig kunne ha gått den siste biten.

Ellers kan man kanskje gå med nøklene mellom fingrene, så man kan slå med noe skarpt i ansiktet hvis man skulle bli overfalt.

De voldtektene som har vært i Oslo nå forstod jeg det som at de var blitt slått ned bakfra, slik at de ikke hadde mulihet til å beskytte seg seg eller gjøre motstand før det var for sent.

Jeg er skikkelig redd for å gå alene i Oslo etter det er mørkt nå. Oslo taxi kommer til å tjene masse penger på meg hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det var ment som generelle gode råd, trenger du å ta det personlig?

Jeg gjør det sånn når jeg går på byen; er jeg ute uten kjæresten avtaler jeg alltid med ei venninne at vi skal ta følge. Jeg går ikke på byen alene, så jeg har aldri vært i den situasjonen at jeg ikke har hatt noen å ta følge med.

Men for noen av oss er det slik at vi bor alene, vi bor en helt annen plass enn resten av følget slik at når vi skal hjem så er det faktisk en utfordring å løse dette fordi "følget" ikke skal samme veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Men for noen av oss er det slik at vi bor alene, vi bor en helt annen plass enn resten av følget slik at når vi skal hjem så er det faktisk en utfordring å løse dette fordi "følget" ikke skal samme veien.

TAXI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er politiets oppgave å ta disse psykcho individene, men de kan ikke klare det så lenge de fokuserer på at innvandrere syns norske kvinner er horete. De må begynne å se på psykisk skadete individer med krigstraumer, som kanskje ble beordret til å voldta som våpen i en eller annen krig.

Så istedet for at man skal overfokusere på alle forholdsreglene potensielle ofre skal ta så er det egentlig mer politi i gatene vi trenger. Politi som hanker inn menn som sjikanerer andre og som lusker rundt på jakt etter et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...