Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Flink du er :) Men IKKE slit deg ut slik jeg gjorde. Da kommer du til å angre, for dette er virkelig ikke deilig. Alt med måte, HenLu :)

Ja, det tenkte jeg på i går faktisk. At jeg har vært gravid lengre enn det er til jeg skal føde. Og graviditeten hittil har gått kjempe fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, skal si du har gjort research, Henlu! :jepp: Og ja, jeg har jo mindre tid igjen enn jeg faktisk har vært gravid! Så sånn sett er det ikke lenge til!

Hehe, dårlig humor kjenner jeg til :fnise:

Flink du er som gjør husarbeid. Har gjort mye de siste dagene jeg også, og det går ut over ryggen. Så pass på, sånn som Teita sier! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er :) Men IKKE slit deg ut slik jeg gjorde. Da kommer du til å angre, for dette er virkelig ikke deilig. Alt med måte, HenLu :)

Ja, det tenkte jeg på i går faktisk. At jeg har vært gravid lengre enn det er til jeg skal føde. Og graviditeten hittil har gått kjempe fort.

Neida, jeg skal ikke slite meg ut :) Jeg tok litt og litt gjennom en hel dag :jepp: Og da gikk det greit. Så når jeg ble sliten tok jeg meg en pause med noe god snacks (frukt).

Jeg synes det er så rart at tiden går så fort. Hvorfor gjør den det når man er gravid? Er det fordi man ventet på noe godt? :sjenert:

Oi, skal si du har gjort research, Henlu! :jepp: Og ja, jeg har jo mindre tid igjen enn jeg faktisk har vært gravid! Så sånn sett er det ikke lenge til!

Hehe, dårlig humor kjenner jeg til :fnise:

Flink du er som gjør husarbeid. Har gjort mye de siste dagene jeg også, og det går ut over ryggen. Så pass på, sånn som Teita sier! :jepp:

Jeg synes dagboken din var så speennende, så måtte lese meg litt inn i den i går :jepp: Er jo greit å vite "forhistorien" eller begynnelsen på graviditeen til de jeg leser dagbøkene til :fnise:

Du og er flink som har gjort husarbeid *skryte over oss selv* :jepp: Men vi må passe på så vi ikke ender opp med smerter. Huff, stakkers Teita :(

Sÿnes jeg har vært utrolig effektiv i dag. Gjort det jeg skulle gjort av husarbeid, vært flink med maten - har nemlig bestemt med for at jeg skal bli mye sunnere. Så nå går det i kjempegrovbrød, salater, wok, grønnsaker og frukt :jepp: Også blir det jordmor på tirsdag. Hadde egentlig avtale med jordmor denne uken - på mandag, men i begynnelsen av uken hadde jeg enorme smerter i korsryggen så jeg klarte ikke å bevege meg en gang :sukk: Fikk ikke sove om nettene og jeg klarte ikke å reise meg opp av sengen. Heldigvis har det blitt mye bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er meg og gubben din helt lik :fnise: Kjæresten kommer med hundrevis av forslag og jeg står fast på Elias, men har tatt navnet Liam i mot med åpne armer (det er et av mine favorittnavn, men det skal han søren ikke få vite. Han skal få tro det er han som har funnet det :fnise: )

Ja, dere får vurdere 3D UL. Som førstegangsfødende er jo man generelt mer bekymret, så derfor vil jeg se at alt står bra til med lillemann :) Blir nok siste gang jeg ser han før fødsel, så synes det er verdt det :)

Haha, :nei: fy deg. Må si jeg føler med kjæresten din :fnise:

Greit å lure han litt, så kan du heller innrømme det at det var et av favorittnavnene dine når lillegutt har blitt døpt :fnise:

Ja, er jo det :) Verdt det er det nok uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, :nei: fy deg. Må si jeg føler med kjæresten din :fnise:

Greit å lure han litt, så kan du heller innrømme det at det var et av favorittnavnene dine når lillegutt har blitt døpt :fnise:

Ja, er jo det :) Verdt det er det nok uansett :D

Der var du, benni :hoppe: Har tittet innom dagboken din flere ganger de siste dagene for å se om du har tatt en tur innom, men du var borte vekk :trist:

Ja, jeg innrømmer ikke at det er et av favorittnavnene mine enda :fnise: Han skal få lov å tro at han har funnet drømmenavnet til sønnen vår, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du, benni :hoppe: Har tittet innom dagboken din flere ganger de siste dagene for å se om du har tatt en tur innom, men du var borte vekk :trist:

Ja, jeg innrømmer ikke at det er et av favorittnavnene mine enda :fnise: Han skal få lov å tro at han har funnet drømmenavnet til sønnen vår, hehe ;)

Jaada, tror du ikke internetten tok kvelden da, MIDT i samtalen vår!! :kjefte:

Men nå er jeg her :biggrin:

Hehe, lurt ;) Kanskje han ikke liker det så godt lenger om du sier det :P

Hvordan er det med deg?? :) Håper alt er bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaada, tror du ikke internetten tok kvelden da, MIDT i samtalen vår!! :kjefte:

Men nå er jeg her :biggrin:

Hehe, lurt ;) Kanskje han ikke liker det så godt lenger om du sier det :P

Hvordan er det med deg?? :) Håper alt er bra :D

Det er typisk. Internetten min pleier å ta kvelden når jeg og er midt i samtaler ELLER når jeg har skrevet DE lange innleggene og deretter poster det også kommer det opp at internett fungerer ikke og dermed er innlegget borte :tristbla:

Her går det strålende :nigo: Der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk. Internetten min pleier å ta kvelden når jeg og er midt i samtaler ELLER når jeg har skrevet DE lange innleggene og deretter poster det også kommer det opp at internett fungerer ikke og dermed er innlegget borte :tristbla:

Her går det strålende :nigo: Der da?

Baah, irriterende!! Sånn er det her og. Men for tiden tuller laderen veldig med meg og, og dataen klarer ikke å leve lenger en 5 min ca uten strøm, og det er typisk at det skjer akkurat når det passer dårligst :gjeiper:

Så bra å høre :) Her går det også baaare bra :D :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat artikkelen. Hmm :overrasket:

Jeg kan tro på at et glass vin eller to ikke kan skade, men dette var nytt. Tror likevel ikke jeg kommer til å hoppe på spritflasken med det første.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri i verden til å røre et glass vin en gang gjennom svangerskapet. Fysjameg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det oppholdsvær i Bergen i dag, så da blir en liten kafetur til byen med gode venninner.

Jeg studerte meg i gangspeilet i dag tidlig (noe jeg gjør hver dag :fnise:) og der var det kommer TRE strekkmerker på magen! TRE! :tristbla: De var bare 0,5 - 1 cm lange, men fy så stygt. Huff, er ikke i min 25 uke enda og ALLEREDE har det begynt å komme strekkmerker :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh :( Ikke gøy med strekkmerker! Men prøv å tenk positivt på det (lettere sagt enn gjort) men det er for gutten din, for han vokser seg stor og sterk. Hmm, jeg var kanskje ikke så god på å trøste, men men, det er jo en sjans vi tar når vi blir gravide. Vet aldri hva som vil komme til å skje med kroppen, den utvikler seg enormt gjennom et svangerskap.

Jeg har ikke fått noen strekkmerker, ENDA, men jeg har fått masse kviser på ryggen og brystet, og jeg har såvidt hatt en eller to kviser i ansiktet før, helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff..Så kjipt med strekkmerker. Men heldigvis blekner de med tiden. :) Jeg har heller ikke fått enda, men nå er magen min veldig liten. Møtte ei som er 4-5 uker kortere på vei enn meg i dag, og hun hadde faktisk like stor/større mage enn meg! Så det kommer vel her og etter hvert..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har HP data ja :P Det du og har kanskje??

WOOW, sykt!!!! :hakeslepp: jeg hadde aaaldri tillatt meg selv å drikke i svangerskapet, uansett hva ny forskning sier. Det er fy fy :nei:

Jeg HADDE HP, men den røk. Hehe, min bror er dataansvarlig på elkjøp og før det har han jobbet med data i alle år (på fritid og arbeid) + han utdanner seg til å bli dataingeniør og han har sagt til meg at jeg ALDRI får lov til å kjøpe en HP datamaskin. Den jeg hadde var en skolepc, men han anbefaler aldri de nærmeste å kjøpe en HP-data :fnise: En av grunnene er fordi batteriet ryker så fort.

Åååh :( Ikke gøy med strekkmerker! Men prøv å tenk positivt på det (lettere sagt enn gjort) men det er for gutten din, for han vokser seg stor og sterk. Hmm, jeg var kanskje ikke så god på å trøste, men men, det er jo en sjans vi tar når vi blir gravide. Vet aldri hva som vil komme til å skje med kroppen, den utvikler seg enormt gjennom et svangerskap.

Jeg har ikke fått noen strekkmerker, ENDA, men jeg har fått masse kviser på ryggen og brystet, og jeg har såvidt hatt en eller to kviser i ansiktet før, helt utrolig.

Jeg har pratet med jordmor og hun sa at det er fordi jeg ligger en del over på symfyse-fondusmålene, men nå har det heldigvis begynt å jevne seg ut :danse: Så kanskje jeg slipper unna noen strekkmerker i hvert fall *håpe på*. De fleste ser jo ikke at de har fått strekkmerker før ETTER fødsel. Så er litt bekymret der og.

Og ja, kroppen endrer seg enormt. Kviser er heller ikke noe kjekt :( Merker selv at jeg har fått mer uren hud (litt nupper i huden). Men vi får vel bare se positivt på det - vi får et nydelig barn! :nigo:

uff..Så kjipt med strekkmerker. Men heldigvis blekner de med tiden. :) Jeg har heller ikke fått enda, men nå er magen min veldig liten. Møtte ei som er 4-5 uker kortere på vei enn meg i dag, og hun hadde faktisk like stor/større mage enn meg! Så det kommer vel her og etter hvert..

:klemmer:

Ja, jeg tenkte jeg skulle ta solarium etter fødsel så de blekner :) Hvordan ligger du an på symfyse-fondusmålene? Du er heldig som har liten mage, jeg har STOR!

I dag var jeg hos jordmor og det var jo kjekt :) Magen har begynt å jevne seg litt mer ut i forhold til hvordan jeg ligger på vekstkurven av magemåling. Jeg ligger fremdeles over gjennomsnittet, men ikke SÅ mye lenger :) Hun kunne høre hjertebankingen til den lille med steptoskop (er det det det heter? HIHI, der var det mange "det"). Elsker når min lille hikker eller sparker :hjerte:

Huff, jeg er så bekymret hver eneste dag for at det kan være noe i veien med den lille. Tenker på om han har noen syndromer eller er hjerneskadet. Hadde han manglet en finger eller fått en ekstra eller noen andre skjønnhetsfeil hadde jeg overhode ikke brydd meg, men når det gjelder skader på hjernen er jeg redd. Det var deilig å få pratet med jordmor og hun sa at dersom disse tankene fortsetter vil hun gjerne at jeg kommer oftere dersom jeg også vil det selv.

:hoppe: og :danse: litt for 25 uker! :nigo:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, haha. Tror jammen meg ikke jeg skal gå for en ny hp data da nei. Du ser det, nå fynker ikke laderen, så jeg er dataløs. JIPPI :kjefte::fnise:

Er og blitt litt urolig i det siste. Lurer på om lillegutt virkeligen har det bra osv. Kjenner i grunn at jeg bekymrer meg mer å mer for han for hver dag som går. Vokser han som han skal, får han nok næring, nok fostervann!?!? Spørsmålene er uendelige.

:danse: 25 uker :D Det går rette veien dette :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Litt forsent for 25 uker :hoppe: Jeg lå også litt over på symfysemålene, så blir spennende å se hvordan det har utviklet seg på neste jordmorkontroll.

Må innrømme at jeg har begynt å tenke litt på sånt jeg også. Man vet jo aldri om man får et barn som er døv, blind, har lærevansker, pratevansker, eller hva som helst. Jeg har en venninne som fikk barn for tre år siden, og de er på utredninger hele tiden, og han har store lærevansker og kan enda ikke prate. Er ikke godt å vite. Det eneste vi kan gjøre er å leve normalt, og det som skjer, det skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henlu! :)

Det er jo det som er så "rart". Jeg ligger en millimeter over den røde streken, så er i grunn helt normal. Men alle andre ser likevell ut til å ha større mage, så det er vel de som har store mager, da. Men nå er jeg jo høy da, så det kan så klart ha noe å si. :) Nå har magen vokst veldig den siste uken, så nå ser man det til og med når jeg har hettegenseren min på meg. Jeg ser det i alle fall, hehe.

Jeg skjønner disse bekymringene dine. Man blir bare mer og mer redd for den lille ettersom man knytter seg til nydeligheten. :) Men heldigvis har vi oddsen med oss i forhold til å få et friskt lite barn.

Og :hoppe: for 25 uker! tenk det du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, haha. Tror jammen meg ikke jeg skal gå for en ny hp data da nei. Du ser det, nå fynker ikke laderen, så jeg er dataløs. JIPPI :kjefte:

Er og blitt litt urolig i det siste. Lurer på om lillegutt virkeligen har det bra osv. Kjenner i grunn at jeg bekymrer meg mer å mer for han for hver dag som går. Vokser han som han skal, får han nok næring, nok fostervann!?!? Spørsmålene er uendelige.

:danse: 25 uker :D Det går rette veien dette :briller:

Nei, for all del. Ikke gå for en ny hp-data! Vet godt hvordan det er med det lader-tullet. Har vært gjennom det selv :kjefte: Og jeg er jo veldig avhengig av data :sjenert:

Er mye sånn jeg også tenker, huff, men vi kan nesten ikke tenke slike negative tanker. Da blir vi gal. Vi får tenke at alt er bra med guttene våre som det mest sannsynlig er :jepp:

:hoppe: Litt forsent for 25 uker :hoppe: Jeg lå også litt over på symfysemålene, så blir spennende å se hvordan det har utviklet seg på neste jordmorkontroll.

Må innrømme at jeg har begynt å tenke litt på sånt jeg også. Man vet jo aldri om man får et barn som er døv, blind, har lærevansker, pratevansker, eller hva som helst. Jeg har en venninne som fikk barn for tre år siden, og de er på utredninger hele tiden, og han har store lærevansker og kan enda ikke prate. Er ikke godt å vite. Det eneste vi kan gjøre er å leve normalt, og det som skjer, det skjer :)

Når skal du til jordmor igjen? Går du ofte til lege/jordmor?

Det var akkurat det jeg sa til en venninne på mandag; tenk hvis han er døv, blind, stum eller lignende? Huff, jeg føler meg stygg som sier dette, men jeg er litt glad for at jeg ikke er den eneste som tenker sånn. At det er andre i samme situasjon. Det er vondt å tenke slikt, men det er ikke all verdens tid igjen får guttebassene våre er ute :)

Hei Henlu! :)

Det er jo det som er så "rart". Jeg ligger en millimeter over den røde streken, så er i grunn helt normal. Men alle andre ser likevell ut til å ha større mage, så det er vel de som har store mager, da. Men nå er jeg jo høy da, så det kan så klart ha noe å si. :) Nå har magen vokst veldig den siste uken, så nå ser man det til og med når jeg har hettegenseren min på meg. Jeg ser det i alle fall, hehe.

Jeg skjønner disse bekymringene dine. Man blir bare mer og mer redd for den lille ettersom man knytter seg til nydeligheten. :) Men heldigvis har vi oddsen med oss i forhold til å få et friskt lite barn.

Og :hoppe: for 25 uker! tenk det du!

Ja, jeg tenker at det er nok de som har store mager :fnise: Skulle ønske magen min var liten og søt, men NEIDA, den er stor. Men men, bedre at magen vokser enn at den ikke vokser :)

Ja, vi har heldigvisen oddsen med oss. *puh* "Heldigvis" hadde vi mest sannsynlig spontanabortert dersom noe var gale. Det er stygt å si heldigvis, men det er slik kroppen reagerer dersom det er noe gale med barnet. I tillegg har jo vi vært på ultralyder og der finner de ut det meste. Har ei venninne som måtte avslutte svangerskapet sitt nå nylig og siden hun var såpass langt på vei (over 20 uker) måtte hun føde barnet sitt. GRUSOMT. De oppdaget på ultralyden i uke 19 at det var noe gale med barnet.

I dag har jeg vært med mormor, mamma og min elskede på shopping og kafe. Vi har storkost oss! Her i Bergen er det strålende vær :danse: Føler at det er så rart at jeg ikke ligger på meg i svangerskapet. Veide meg hos jordmor i går og hadde ikke lagt på meg siden sist jeg var på kontroll. Gikk ned i vekt da jeg lå på sykehuset, men har ENDA ikke lagt på meg det jeg veide før jeg havnet på sykehuset. Jaja, jeg får vel egentlig bare være glad for det :fnise:

Jeg er flink og spiser sunt, faktisk. Fisk, magert pålegg, kyllingfilet&wok til middag, fullkornspasta, kjempegrovt brød og har kuttet ut de usunne tingene. Yoghurt og andre melkeprodukter (lett) spiser jeg også og kjempemye frukt. ELSKER vannmelon og spiser en del hver dag, epler, bananer, pærer og bær :hjerte: Tenker at den lille i magen er viktigst og da er det viktig å spise variert, men sunt. Så derfor beveger jeg meg i minimum 30 minutter hver dag. Går turer o.l. Danser gjør jeg også :fnise: Synes at jeg er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...