Teita Skrevet 5. oktober 2011 #701 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hmm.. Det hørtes ikke helt bra ut Får virkelig håpe du er en av de heldige, og får en fin fødsel, god jordmor og oppfølging! 3 uker på overtid ja.. Akk, da hadde jeg død! Føler jeg er en uke på overtid allerede.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 5. oktober 2011 #702 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg blir så sinna De kan ikke leke sånn med menneskeliv.. Jeg hadde eksplodert. Om jeg må gå 2 uker overtid så er det krise. Men 3. Hallooooooo!??!?! De kan vell ikke lage sine egne regler sånn som det?? Jeg kjenner jeg blir irritert. Om jeg hadde vært sjef så skulle alle gravide som ikke føder innen termin blitt sjekket grundig på termindatoen, eller dagen etter. Sjekket vekt osv på ungen. Så skulle ALLE blitt satt i gang. Jepp.. De kan si hva de vil, men jeg er imot dem Jeg er alt for redd for å gå overtid. Tenker på alt som kan skje. Men det er jo typisk det da.. Blææh!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. oktober 2011 #703 Del Skrevet 5. oktober 2011 Herligheten, du er allerede 37 uker på vei! :svime: Må nesten litt for deg jeg da! Uansett, 3 uker er vel drøyt. Er glad de hadde satt meg igang i uke 42, her er det en slik regel at det er 2 uker. Skal sies jeg er takknemlig de satte meg igang på søndag, for jeg hadde rier, de bare fungerte ikke. Jeg fikk inntrykk av at det var en del keisersnitt på KK jeg, da jeg jobbet der, for det var jo noen de dagene jeg jobbet. Jaja, kan hende man får et annet inntrykk når man ikke jobber fast der, men hentes inn når det trengs. Uansett så må man bare sette seg på bakbena og være trassig. Uansett hvor mye trening de damene har, hvis det psykologisk påvirker mor eller i noen tilfeller også fysisk (at det går an å glemme rester av morkaka og så si det er "vanlig"), så blir det skremmende for den fødende, spesielt om det er første gang. Heldigvis har jeg ikke trengt det å være trassig, da alle jm jeg har vært i kontakt med var engler. De ville heller hjelpe meg ut av alle vondtene istedetfor å si at jeg skulle skjerpe meg, DET gjorde at jeg følte at jeg ble tatt seriøst og at jeg kunne greie å holde meg positiv. Eeeendelig fikk jeg lagt igjen et "lite" spor i dagboka di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 6. oktober 2011 #704 Del Skrevet 6. oktober 2011 Fikk vite at det kan hende jeg må gå 3(!!!!!!!) uker på overtid fordi KK ikke har innført de nye reglene enda!!! Jeg spurte henne om KK var alvorlig skadet for jeg NEKTER å gå 3 uker på overtid og jeg spurte om at det var fare for noe dersom man gikk så lenge på overtid. Joda, sa hun. Barnedødfødsler KAN skje, men KK vil ikke rikke seg på de reglene. De er jo kjempestolt over at de har så lav statistikk på keisersnitt og igangsetting. Pussig at du ikkje har høyrt om Haukelands overtidsregler tidligare (du som er gravid og bur i Bergen), for dette var oppe i media i sommar, type Dagsrevyen i fleire dagar. Då var argumentet dei brukte at det var umulig for dei å iverksette dei nye reglane om overtid midt i ferieavvikling, men det er vel ikkje ferieavvikling lenger i november når du eventuelt er på overtid! Her er eit innslag frå nrk Jaja, forstår godt at du blir sinna og oppgitt! Håpar verkeleg at du slepp overtid og igangsetting! Modningsrier allerede er vel et godt tegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 6. oktober 2011 #705 Del Skrevet 6. oktober 2011 Herreguuud, alle føder rundt meg! Jeg blir gal! Venninne 1 fødet mandagen i forrige uke, kjæresten/eksen til min bror fødet tirsdagen, venninne 2 fødet på torsdag, venninne 3 fødet på lørdag og nå har venninne 4 fødet i natt! Sinnsykt! Men fellesnevneren her er at de alle sammen hadde sex rett før. Eksen til min bror og min bror hadde også en liten hyrdestund og 2 timer etterpå begynte modningsriene. Tør ikke å ha jiggy jiggy nå jeg. Vil ikke starte noe. Vet at man må være moden, men uansett. Jeg er ikke klar enda alikevel Og du; er ingen bombesikker metode altså, sjølv om det kan virke sånn på 'statistikken' din. Det kan eg bevise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. oktober 2011 #706 Del Skrevet 6. oktober 2011 Tre uker er jammen lenge. Hadde ikke vært komfortabel med det i det hele tatt, jeg! Her hjemme er det heldigvis de nye reglene som gjelder. Overtidskontroll med UL en uke over tiden, og igangsetting senest 12 dager etter termin. Altså blir jeg senest satt i gang den 23 november, så er heldigvis garantert en novemberbaby. Det hadde jeg derimot ikke vært dersom reglene hadde vært sånn som hos dere! Når det kommer til fødsel og slikt så bør de jammen følge "bedre føre var-prinsippet". Ang. det med å glemme å sjekke etter rester så har jeg også hørt om at det glemmes av tutt og ofte. Kommunikasjonssvikt, rett og slett. Hos svigerinna mi så tror jeg de sjekket (ikke UL eller noe sånt, da), men hun hadde likevell rester, og ble som din venninne syk. Andre fødselen så fikk hun UL før hun dro fra sykehuset for å være HELT sikker. Men nå vet du jo at det er noe som skal gjøres, så hvis de ikke gjør det, så si i fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 6. oktober 2011 #707 Del Skrevet 6. oktober 2011 3 veker var leeeenge! Eg syns det er å leike med livet altså, for sånn som eg har fått med meg, så er det større risk for dødfødsel når ein går mykje over tida. Eg veit ikkje korleis reglane er der eg skal føde, men eg håper det er MAKS to veker! Både for mor og unge sin del.. Og å gløyme å sjekke for restar?! Stakkars dame! Sånt skal jo ikkje skje! Stå på krava når det er din tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #708 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hmm.. Det hørtes ikke helt bra ut :nei : Får virkelig håpe du er en av de heldige, og får en fin fødsel, god jordmor og oppfølging! 3 uker på overtid ja.. Akk, da hadde jeg død! Føler jeg er en uke på overtid allerede.. :sjenert : : fnise: 3 uker er jo sykt! Heldigvis har jeg en snill jordmor nå, så jeg får komme på overtidskontroll før. Jeg skal legge SKIKKELIG på dersom de ikke vurderer å sette meg i gang før de 12 dagene. Er glad jeg har skadet bekkenet mitt og brukket låret for da kan jeg bruke det Jeg blir så sinna : kjefte: De kan ikke leke sånn med menneskeliv.. Jeg hadde eksplodert. Om jeg må gå 2 uker overtid så er det krise. Men 3. Hallooooooo!??!?! De kan vell ikke lage sine egne regler sånn som det?? :nei : Jeg kjenner jeg blir irritert. Om jeg hadde vært sjef så skulle alle gravide som ikke føder innen termin blitt sjekket grundig på termindatoen, eller dagen etter. Sjekket vekt osv på ungen. Så skulle ALLE blitt satt i gang. Jepp.. De kan si hva de vil, men jeg er imot dem Jeg er alt for redd for å gå overtid. Tenker på alt som kan skje. :trist : Men det er jo typisk det da.. Blææh!! Jeg og er altfor redd for å gå på overtid! Spesielt mer enn 12 dager og det kan de BARE glemme! Skal lage DEN scenen der oppe dersom de ikke setter meg i gang før Håper bare at jeg føder av meg selv... Herligheten, du er allerede 37 uker på vei! : svime: Må nesten :hoppe : litt for deg jeg da! :skratte : Uansett, 3 uker er vel drøyt. Er glad de hadde satt meg igang i uke 42, her er det en slik regel at det er 2 uker. Skal sies jeg er takknemlig de satte meg igang på søndag, for jeg hadde rier, de bare fungerte ikke. :skratte : Jeg fikk inntrykk av at det var en del keisersnitt på KK jeg, da jeg jobbet der, for det var jo noen de dagene jeg jobbet. Jaja, kan hende man får et annet inntrykk når man ikke jobber fast der, men hentes inn når det trengs. Uansett så må man bare sette seg på bakbena og være trassig. Uansett hvor mye trening de damene har, hvis det psykologisk påvirker mor eller i noen tilfeller også fysisk (at det går an å glemme rester av morkaka og så si det er "vanlig"), så blir det skremmende for den fødende, spesielt om det er første gang. Heldigvis har jeg ikke trengt det å være trassig, da alle jm jeg har vært i kontakt med var engler. De ville heller hjelpe meg ut av alle vondtene istedetfor å si at jeg skulle skjerpe meg, DET gjorde at jeg følte at jeg ble tatt seriøst og at jeg kunne greie å holde meg positiv. Eeeendelig fikk jeg lagt igjen et "lite" spor i dagboka di. Takk for hopping, Delphina Og gratulerer så mye med ei lita tulle Det er sikkert en del keisersnitt på KK, men i forhold til hvor mange som føder der, så blir det ikke så mange i lengden alikevel. KK er jo kjempestort og skal være et av de beste i Norge, men alikevel får de mange klager. Synes 3 uker er altfor lenge, de leker med død og liv, ja! Pussig at du ikkje har høyrt om Haukelands overtidsregler tidligare (du som er gravid og bur i Bergen), for dette var oppe i media i sommar, type Dagsrevyen i fleire dagar. Då var argumentet dei brukte at det var umulig for dei å iverksette dei nye reglane om overtid midt i ferieavvikling, men det er vel ikkje ferieavvikling lenger i november når du eventuelt er på overtid! :klo : Her er eit innslag frå nrk Jaja, forstår godt at du blir sinna og oppgitt! Håpar verkeleg at du slepp overtid og igangsetting! Modningsrier allerede er vel et godt tegn? Og du; :sengekos : er ingen bombesikker metode altså, sjølv om det kan virke sånn på 'statistikken' din. Det kan eg bevise : fnise: Har ikke fått med meg det, jeg Skal se innslaget etterpå, men regner med jeg bare blir enda mer forbannet. De skulle jo egentlig innføre de nye reglene i september, men neida. Alltid unnskyldninger! "Heldigvis" har jeg skadet bekkenet mitt da jeg kom i koma, så jeg skal nok få brukt det til noe godt i hvert fall Og jeg vet at det ikke er en sikker statistikk, men skader ikke å prøve Tre uker er jammen lenge. Hadde ikke vært komfortabel med det i det hele tatt, jeg! Her hjemme er det heldigvis de nye reglene som gjelder. Overtidskontroll med UL en uke over tiden, og igangsetting senest 12 dager etter termin. Altså blir jeg senest satt i gang den 23 november, så er heldigvis garantert en novemberbaby. : ) Det hadde jeg derimot ikke vært dersom reglene hadde vært sånn som hos dere! Når det kommer til fødsel og slikt så bør de jammen følge "bedre føre var-prinsippet". Ang. det med å glemme å sjekke etter rester så har jeg også hørt om at det glemmes av tutt og ofte. Kommunikasjonssvikt, rett og slett. Hos svigerinna mi så tror jeg de sjekket (ikke UL eller noe sånt, da), men hun hadde likevell rester, og ble som din venninne syk. Andre fødselen så fikk hun UL før hun dro fra sykehuset for å være HELT sikker. Men nå vet du jo at det er noe som skal gjøres, så hvis de ikke gjør det, så si i fra! Heldigvis så vet jeg det, så jeg kommer til å spørre uansett. Tenk på alle de som ikke vet det med at de skal sjekke rester Blir mer og mer redd for å føde på KK nå Håper fødselen min starter av seg selv...virkelig...og at ALT går perfekt. 3 veker var leeeenge! Eg syns det er å leike med livet altså, for sånn som eg har fått med meg, så er det større risk for dødfødsel når ein går mykje over tida. Eg veit ikkje korleis reglane er der eg skal føde, men eg håper det er MAKS to veker! Både for mor og unge sin del.. Og å gløyme å sjekke for restar?! Stakkars dame! Sånt skal jo ikkje skje! : ( : kjefte: Stå på krava når det er din tur! : jepp: HELDIGVIS er jeg ikke noen "pingle" og finner meg i alt folk sier til meg og det er jordmoren min glad for også Jeg er veldig direkte og forteller med EN gang dersom det er noe jeg ikke liker, så de på KK kommer sikkert til å hate meg. Har jo vært der 8 ganger, men alle gangene har jeg fått snille jordmødre, men det har jo vært når jeg har tatt UL. __________ Må dele et lite "gullkorn" som kjæresten min sa Jeg fortalte han at jeg hadde modningsrier med etterfulgt av: "Vet du hva rier er?" Nei, det visste han ikke. Så sa jeg at det er sånn jeg får når Emre Alexander skal fødes. HAHAHA, så spurte han meg: "Åå? Hvor henter vi det fra da? " HAHAHA, han trodde vi måtte kjøre og hente riene. Fy flate, jeg KNAKK sammen i latter. Haha, han er no skjønn Ikke alltid like lett å være tyrker i Norge, nei I dag går jeg ut i permisjon! Har jo vært sykemeldt det siste halve året, men uansett - det er jo kjekt å være i permisjon fordi om. Har mammapermisjon nå *stolt* Var på NAV i går og spurte de om foreldrepengesøknaden min. Der manglet de nødvendig dokumentasjon sa de. Fikk pratet med en saksbehandler, neeeeeida, de manglet INGENTING og hun ringte og purret på NAV (de som holder på med søknaden min om foreldrepenger). Hun sa at jeg måtte MASE og MASE og hadde de ikke fikset det innen mandag som kommer så skulle jeg komme opp til henne igjen så hun kunne ta seg en alvorsprat med dem Hun likte jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. oktober 2011 #709 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hahaha, så søtt! Mammapermisjon! Syns det hele blir så mye mer virkelig, når man kan si: Jeg har mammaperm nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 6. oktober 2011 #710 Del Skrevet 6. oktober 2011 3 uker????? Er de gal??? Stå på for å få overtidskontroll tidligere og i tilfelle igangsettelse.. Jeg hadde dødd om jeg måtte gå 3 uker over for modningsrier.. Du skal se at du føder før meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 6. oktober 2011 #711 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hahahah Hadde vært litt greit å fått kjøpt noen rier på butikken da.. Kanskje vi kunne fått fortgang her Herlig med mammapermisjon Jeg har ca 1 mnd igjen jeg... Puuuuh.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #712 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hahaha, så søtt! :strix : Mammapermisjon! Syns det hele blir så mye mer virkelig, når man kan si: Jeg har mammaperm nå jeg. Ja, det er så mye bedre å si at man har mammapermisjon enn at man er sykemeldt Jeg har mammaperm Det KRIBLER i magen når jeg sier det :hakeslepp : 3 uker????? Er de gal??? Stå på for å få overtidskontroll tidligere og i tilfelle igangsettelse.. Jeg hadde dødd om jeg måtte gå 3 uker over :strix : for modningsrier.. Du skal se at du føder før meg :fnise : Ja, 3 uker! Tror de er gal ja,! Men jeg skal klare å få en overtidskontroll før Og dersom jeg må spille et skuespill og gråte litt så gjør jeg det Tror nok du føder før meg Hahahah :fnise : Hadde vært litt greit å fått kjøpt noen rier på butikken da.. Kanskje vi kunne fått fortgang her :fnise : : skratte: Herlig med mammapermisjon :jepp : Jeg har ca 1 mnd igjen jeg... Puuuuh.... "Jeg er klar for å føde nå, jeg. Skal bare på butikken å kjøpe litt rier" HAHA, det hadde tatt seg ut. Skulle ønske vi kunne gjøre det 1 mnd går fort! Ikke lenge igjen! ____ I går var jeg et sutrehode uten like. Jeg er vandt til at kjæresten ringer meg en del ganger i løpet av dagen og i går hadde han ringt meg en gang, men jeg sov, så jeg ringte han opp igjen. Tok han tlf? NEIDA! Så jeg ringte opp igjen etter noen timer og han tok ikke tlf igjen. Så begynte klokken å bli en del, så jeg ringte og ringte som en galning mens jeg hutret og gråt fordi jeg tenkte at kjæresten SIKKERT var utsatt for en ulykke. Hadde tenkt å ringe politi, legevakt og sykehus! Men plutselig ser jeg at han ringer meg. Jeg var helt gråtkvalt og jeg gråt og gråt og var SÅ sint. Han hadde glemt tlf sin i bilen Og jeg ble steikforbanna og bare la på Men så ringer han opp igjen og sier at jeg vet at han elsker meg og hadde det ikke vært for at han var på jobb og det var hektisk så kunne han hentet tlf sin. Han hørte også igjennom alle de sinte og sutrete telefonbeskjede mine. HAHA, så flaut I dag tenkte jeg å ta meg en skikkelig shavings. DET er jammen på tide. Ser ut som et lite skogstroll. Neida..joda! Har vært litt slapp med shavinga i det siste og har faktisk glemt det. Så sa jeg til kjæresten i går at: "på lørdag skal vi ha sex! for jeg vil ha Emre ut snart! Så vi kan jo teste om det kanskje fungerer?" Han: "vil du ha sex fordi du vil ha Emre ut eller vil du ha sex fordi du har lyst på meg?" Da ble jeg litt...forfjamset og svarte: "ja, takk, begge deler" Jeg har jo glemt at sex er intime greier, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 8. oktober 2011 #713 Del Skrevet 8. oktober 2011 Haha! Skulle ønske jeg kunne stikke på butikken og kjøpe rier når jeg ville Vi er nok mange som går rundt med fødsel på hjernen nå ja Forfriskende med Nav-ansatte som vet å få ting gjort! Håper du får en super helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 8. oktober 2011 #714 Del Skrevet 8. oktober 2011 Fødsel på hjernen ja.. Det kan jeg love deg det er her.. Selv om jeg har 7 uker igjen Så jeg vil veldig gjerne ned på butikken å kjøpe en dose med rier Hahah, jatakk begge deler høres nå fint ut Emre kommer nok snaaaart uansett Din heldigfis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #715 Del Skrevet 8. oktober 2011 Haha! Skulle ønske jeg kunne stikke på butikken og kjøpe rier når jeg ville :skratte : Vi er nok mange som går rundt med fødsel på hjernen nå ja : ) Forfriskende med Nav-ansatte som vet å få ting gjort! Håper du får en super helg! Haha Gleder meg til svangerskapet er over! På tide å bli ferdig nå Håper du og får en super helg Fødsel på hjernen ja.. Det kan jeg love deg det er her.. Selv om jeg har 7 uker igjen Så jeg vil veldig gjerne ned på butikken å kjøpe en dose med rier :fnise : Hahah, jatakk begge deler høres nå fint ut ; ) Emre kommer nok snaaaart uansett :rodmer : Din heldigfis ; ) Herlig å lese at Emre kommer nok snart uansett For det gjør han, enten nå eller om 4 uker. Det er uansett ikke lenge igjen ____ I dag har meg og kjæresten 1 årsdag Vi skulle jo finne på noe romantisk i dag og jeg lovet å vekke han for mange timer siden, MEN han har sovet 4 timer på 2 døgn, så jeg lar han sove. Føler meg som en snill kjæreste Han skal på jobb igjen i natt, så jeg synes det er viktigere at han sover enn at vi finner på noe. Vi prøvde oss på litt i dag tidlig da han kom hjem fra jobb, men ingen action her, så da er nok ikke livmormunnen min moden Jeg ser ut som en overkokt krabbe nedentil pga alt presset i bekkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 8. oktober 2011 #716 Del Skrevet 8. oktober 2011 Gratulerer med 1 år! Du er veldig snill som lar han sove Eg har forresten høyrt at 3 gongar på så kort tid som mogeleg skal gjere susen! Hehe, mannen min gler seg til det! Og overkokt krabbe sa du?! Eg har prestert å få strekkmerker nedover mot hufsa, som du så fint kallar det! Altså under magen og nedover.. Huff! Det var jo ikkje sånn kjempefint å sjå på da Menmen.. det er verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. oktober 2011 #717 Del Skrevet 8. oktober 2011 Gratulerer med 1 års dag bidrar til å modne livmorhalsen din da, om ikke annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #718 Del Skrevet 9. oktober 2011 Gratulerer med 1 år! :strix : Du er veldig snill som lar han sove : ) Eg har forresten høyrt at : sengekos: 3 gongar på så kort tid som mogeleg skal gjere susen! Hehe, mannen min gler seg til det! :lur : :fnise : Og overkokt kr abbe sa du?! Eg har prestert å få strekkmerker nedover mot hufsa, som du så fint kallar det! Altså under magen og nedover.. Huff! Det var jo ikkje sånn kjempefint å sjå på da : ( Menmen.. det er verdt det! : rodmer: Takk Her i heimen er det jeg som er den ville/yre av oss, så tviler på det blir noe 3 ganger på kort tid Oida, strekkmerker "down there?" Visste ikke at det var mulig, jeg Jeg synes det holder med de strekkmerkene jeg har på magen! Trenger ikke fler! Gratulerer med 1 års dag : hjerte: :sengekos : bidrar til å modne livmorhalsen din da, om ikke annet : ) Takk ÅÅ? Det visste jeg ikke! Da skal vi ha mer ___ Tenk at det bare er 2 dager til jeg er 38 uker på vei! I morgen skal jeg sove hos bestevenninnen min. Skal hjelpe henne med en prøve og noe styr Satser på at det ikke skjer noe når jeg er hos henne Tror jeg må prøve meg på litt mer hvis det bidrar til å modne livmorhalsen Kjæresten min må tro jeg er GAL. HAHA, i går da vi skulle ha oss, så sa jeg: "Bli fort ferdig! Jeg trenger bare spermen din!" Jeg ville jo ha kos, men jeg ville se om det fikk fotgang i tingene Han sa han følte seg brukt også lo han litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. oktober 2011 #719 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det er det vi kaller for pliktsex Haha! "Er liksom ikke så nøye med selve akten, det er spermen vi trenger" Uff, stakkars gutter. Men ja, prostalginen modner livmorhalsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 10. oktober 2011 #720 Del Skrevet 10. oktober 2011 Haha! Tar jo sex til et helt nytt nivå du Gratulerer så mye med 1-års dagen! Imorgen er du 38 uker på vei! Da syns jeg Emre kan finne veien ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå