Timseh Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #221 Del Skrevet 19. juli 2011 Han kjæresten din høres ut som en tålmodig og bra fyr Det er ikke alltid like lett å være fornuftig når hormonene herjer fritt så du er nok ikke den første gravide med en slik reaksjon. Jeg har alltid syns at det er er noe veldig vakkert med gravide, men jeg har det ikke på samme måten med meg selv. Kan ikke si jeg føler meg spesielt vakker. Er kanskje noe annet når det er deg selv? Utrolig hvor mye rart man drømmer når man er gravid Jeg synes jeg er ganske heldig når det gjelder kjærligheten Har hatt det ganske jævlig med ekser før, men endelig dukket drømmemannen opp og i så tidlig alder. Jeg føler meg heller ikke spesielt vakker for 26 uker og bare 100 dager igjen! Rare drømmer er synonymt med svangerskapet altså. Hadde en drøm der jeg mistet barnet tre ganger før det ble født. En annen drøm var at hele prosessen gikk baklengs, at jenta var født, men når jeg skulle amme, så ble hun mindre og mindre, til hun bare var en eggcelle og en sædcelle igjen. Haha, for en drøm Synes det er utrolig mye rart man drømmer i svangerskapet. Kan ikke annet enn å le 100 dager igjen Veldig fornuftig av han. Skriking og roping hjelper ingen. Satser på at han modnes mer etter hvert. Det skal jo sies at han har allerede modnet en del. Vi ble jo sammen da han var 21, så jeg har jo sett forandring. Satser på at vi begge blir til det bedre med årene som kommer. Hihi, for en spesiell drøm! Man drømmer så utrolig mye rart når man er gravid. Helt underlig, rett og slett. Nei, det hjelper absolutt ingen. Jeg er en hissigpropp, men etter at jeg ble sammen med kjæresten har jeg roet meg betraktelig Din kjære modnes nok mtp at du ser forskjell nå. Nå er vel han 25 hvis jeg husker riktig? Han er jo fortsatt ung For 26 uker og Bare 14+2 igjen til termin Og 100 dager igjen. ___________ I dag har jeg vært flink og gått en tur på rundt 35-45 min. Skulle ta meg en til tur, men så begynte det å regne. Typisk! Har vært på Madame Bergen i dag og spist fiskekaker og fiskesuppe Fikk så plutselig lyst på det så da dro jeg til byen for å gæfle det i meg. NAMNAM! Vanvittig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 20. juli 2011 #222 Del Skrevet 20. juli 2011 99 dager igjen 99 dager høres litt lenge ut, syntes jeg. Men det er jo ikke det. Ihvertfall ikke når man teller uker, for ukene går utrolig fort. Ikke lenge til vi blir mammaer nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #223 Del Skrevet 20. juli 2011 Nei, det er virkelig ikke lenge igjen. Har jo faktisk vært gravid i 170(+/-) dager nå Det er lenge det! Blir stresset av at det er så kort tid igjen. ___________ Huffameg, i dag skjedde noe utrolig flaut. Kjæresten min er moden på så mange områder og stabil, oppegående og reflektert, men han har sine barnslige trekk også. Han elsker å være barnslig og han elsker å leke og tulle med barn. Det er noe av det gøyeste han vet; å få et annet menneske til å le og ha det gøy. Han har jo en sønn på 11 år som nå har blitt for stor til å leke, så han gleder seg til vår sønn blir eldre så han kan leke med han, vise han rundt, spille fotball med han etc. Min kjære kaller meg for pølso for det meste. Før jeg ble gravid ELSKET jeg pølser. Dersom noen ville ha besøk av meg var det bare å lokke meg med pølser. Det var virkelig yndlingsmaten min, så kjæresten min kalte for pølso før jeg ble gravid og han klarer virkelig ikke å avvenne seg kallenavnet. Nå HATER jeg pølser, kan ikke fordra det. En dag da vi var på butikken med sønnen hans ropte kjæresten min ut. "Pølso? Hvilket brød skal vi kjøpe?" Sønnen kom bort til meg og spurte meg: "Kalte pappa deg virkelig nettopp for pølso? ". Andre i butikken må jo tro vi er sprø. Jeg kaller han for Lalleball (Ligner pittelitt på navnet hans, eller ligner egentlig ikke så mye, men navnet hans ender på "lal") og han kaller meg for pølso Så har jo kjæresten ALDRI hørt meg prompe. Jeg synes det er så utrolig flaut så ingen ekser, venner, familie e.l har hørt meg slippe en fjert. I dag så fikk kjæresten meg til å le noe vanvittig da vi lå i sengen og jeg sa at han måtte slutte ellers ville det ende gale. I tillegg kunne jeg ikke reise meg for da hadde alt blafret ut. Så han fikk meg til å le enda mer og da prompet jeg. Og da klarte jeg ikke å holde noe inne så jeg fjertet i takt med hvordan jeg lo. Så nå blir jeg kalt for prompepølsø Håper ikke han venner seg for mye til det navnet - for det er virkelig et navn jeg vil bli kvitt! Bare så det er sagt så kaller han meg mye annet fint også Elskling, kjære, vakring, den vakreste skapningen på jord, pus o.l, men det går mest i pølso og jeg VET at han bruker det navnet for han er glad i meg. Det er et kjært kallenavn nå og han er så engasjert når han sier det og han sier det helle ikke med vilje, bare helt automatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. juli 2011 #224 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) NÅ måtte jeg le! Jeg lo mye av historien på butikken.. Men hovedsaklig lo jeg fordi kjæresten MIN kaller MEG for pølse! :ler: Av samme grunn! Elsker pølseretter. Pølsegrateng, dansk pølsegryte, potetpølsekarbonader. Var mer besatt før, men likevell! For et sammentreff! Er tross alt litt spesielt å bli kalt for pølse av kjæresten sin.. Og en annen ting; Er enig med deg ang. det å prøve å ikke slippe ut gassen så andre hører det.. Endret 20. juli 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #225 Del Skrevet 21. juli 2011 Haha, så spesielt at kjæresten din og kaller deg for pølse, Teri Og av AKKURAT den samme grunnen som kjæresten min kaller meg for pølso Akkurat nå er jeg kvisepølso fordi jeg har fått EN kvise på haken Bra at det ikke bare er min kjæreste som er snål _________________ I dag har jeg vært på shopping Kjøpte klær til meg selv for første gang på lenge. To utrolig fine bluser som jeg kan bruke etter jeg er gravid også Silkebluser Før jeg ble gravid shoppet jo jeg for mangfoldige tusener i mnd, nå kjøper jeg for det meste til pjokken Så har jeg vært og sett på sydenturer med bestevenninna mi. Og vi bestiller tur til Tyrkia neste uke. Jeg må bare prate med reiseselskapene om hvordan det er å reise når man er rundt 30 uker på vei Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juli 2011 #226 Del Skrevet 21. juli 2011 Hihi, ja ikke sant. Når han skal være ekstra koselig, så sier han "pølsepus", eller "pølseline".. Koselig med shopping! Jeg har aldri hatt pengene til å kunne shoppe så mye. Har hatt mye utgifter fra dag en fra jeg flyttet hjemmefra, så..Men artig er det! Ang. Tyrkia så er jeg dessverre litt skeptisk. Vet om flere som har slitt med å reise derifra når de er gravide, rett og slett fordi at på flyplassen så har de regler om at er du mer enn 20 uker på vei så får du ikke fly. Altså sånn som i Norge hvor flygrensen er 36 uker, så er vist flygrensen 20 uker i Tyrkia. Så jeg ville ha sjekket det voldsomt nøye før jeg bestilte tur til Tyrkia, altså. Ikke for å ødelegge gleden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. juli 2011 #227 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg var jo i Tyrkia når jeg var 21 uker på vei, og da jeg skulle reise hjem (altså, fra Tyrkia) så ble det masse surr. Hun som satt i innsjekkingsdisken babla en hel masse med greier til meg på tyrkisk og pekte på magen min. Jeg skjønte jo ingenting, for de er jo ikke akkurat flinke i engelsk der nede. Hun sa ihvertfall noe med legeerklæring, og om jeg hadde vært hos noe lege der nede. Men etter masse om og men (hjelp fra en fra Startour) så ordnet det seg. Så hvis jeg var deg, så ville jeg sjekket og dobbeltsjekket det først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. juli 2011 #228 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg var jo i Tyrkia når jeg var 21 uker på vei, og da jeg skulle reise hjem (altså, fra Tyrkia) så ble det masse surr. Hun som satt i innsjekkingsdisken babla en hel masse med greier til meg på tyrkisk og pekte på magen min. Jeg skjønte jo ingenting, for de er jo ikke akkurat flinke i engelsk der nede. Hun sa ihvertfall noe med legeerklæring, og om jeg hadde vært hos noe lege der nede. Men etter masse om og men (hjelp fra en fra Startour) så ordnet det seg. Så hvis jeg var deg, så ville jeg sjekket og dobbeltsjekket det først. Ja ikke sant. De er vist veldig strenge på det der nede. Og når du på 21 uker fikk trøbbel, så kan man tenke seg til hvilke problemer man kan få når man er 30 uker på vei, desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #229 Del Skrevet 22. juli 2011 Oh my Jesus, kan jeg ikke bare si jeg er feit? Skal ta med meg legeerklæring uansett på engelsk og på norsk. Skal høre med reiseselskapet i begynnelsen av neste uke tenkte jeg, så det ikke blir masse styr. Jeg trenger en ferie _______ I dag skal jeg på kino, kafe og restaurant med ei venninne Hun har jeg ikke sett på vanvittig lenge, så det blir kjekt. Vi skal se bad teacher Har lyst å se hangover 2 en gang til, men tenker at jeg kan kjøpe den når den kommer ut på dvd Huff, jeg rettet nettopp håret mitt og det så ut som om halve håret falt av Var MYE hår som datt av og jeg bruker jo bare dyre produkter fra frisøren! Har mistet en del hår i svangerskapet, men herre malena, det får da være grenser. Heldigvis har jeg VANVITTIG tjukt hår. Og meg og kjæresten hadde en STOR diskusjon her om dagen angående navn. Vi blir faderen meg ikke enig. Lyst å kaldkvele han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. juli 2011 #230 Del Skrevet 22. juli 2011 Får håpe det ordner seg med Tyrkia-tur. Jeg trodde man pleide å miste lite hår når man er gravid pga. hormonene, og at man mister masse når man er ferdig og ammer? Kjedelig å miste mye hår uansett, men som du sier så er det jo bra du har tjukt hår, da. Du får klippe det i en frisyre hvor det ikke vises så mye om det blir så ille at det blir seende pistrete ut. Dere blir vel alltids enige etter hvert! Er fortsatt mange uker til dere MÅ ha navnet klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 23. juli 2011 #231 Del Skrevet 23. juli 2011 Håper dere får til å ta dere en ferie Jeg mister også ganske mye hår fortiden. Heldigvis er det nok å ta av her også Navndiskusjon ja.. Kjenner til den. Tilslutt måtte vi bare lande på noe som var OK for begge. Jeg fikk ikke vilja mi da.. Håper du hadde det koselig med venninna di God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #232 Del Skrevet 24. juli 2011 Har vært litt fraværende fra dagboken denne helgen pga det som har skjedd i Oslo og på Utøya Måtte forsikre meg om at alle "mine" var i trygghet. Min far og min bestekompis hørte smellet vanvittig godt visstnok. Huff, skremmende Har grått i flere dager nå pga det som har skjedd. Det rører meg virkelig. I går måtte jeg ringe til kk (fødeavdelingen i Bergen). Jeg har aldri vært personen som går til legevakten eller ringer til legen av minimale grunner og venter som regel til jeg holder på å stryke med før jeg går til legen. Men når det gjelder gutten min er jeg H-Y-S-T-E-R-I-S-K! Jeg har hatt kynnere før, de har kjentes utrolig ubehagelig, men har ikke hatt smerter og magen blir steinhard. I går gikk det ca 5-8 minutters mellomrom mellom hver gang jeg kjente stikninger i magen. Kjentes ut som jeg fikk 20 kniver rundt i hele magen min når jeg fikk de smertene. Har omtrent aldri hatt så vondt før (utenom da jeg brakk låret). Jeg klarte ikke å reise meg og fikk tanker som for tidlig fødsel, noe er gale med barnet vårt etc, men jeg kjente han sparke mellom hver gang smertene kom så det var betryggende. Jeg ringte til ei venninne som har ei datter på 5,5 år og hun sa at det er bedre å ringe KK(kvinneklinikken) en gang for mye enn en gang for lite. Der fikk jeg beskjed om at hvis jeg begynte å kjenne smerter i rygg, begynte å blød fra underlivet eller hvis noe vann begynte å renne nedover lårene mine måtte jeg komme opp med en gang. Fikk også tips om å bruke varmeflaske/pute på magen min og jeg skulle telle mellom hver gang smertene kom. Hvis de kom hyppigere skulle jeg også komme opp, men heldigvis så begynte de å avta. Det var visst bare sterke, sterke kynnere! *puh* Nå er jeg straks 27 uker på vei På tirsdag skal jeg til legen og på torsdag skal jeg på 3d UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 24. juli 2011 #233 Del Skrevet 24. juli 2011 Hørtes ikke ut som noen gode smerter. Godt du fikk ringt, for det er jo bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite Godt at det gikk over, og ikke resulterte i for tidlig fødsel! 3D ul blir gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 24. juli 2011 #234 Del Skrevet 24. juli 2011 Skjønner godt at du har vært fraværende herfra, det som har skjedd er tungt og vondt for mange. Det kan godt ha vært stressrelaterte kynnere, og rett og slett fordi du har vært bekymret, så kan det ha kommet ganske heftig for seg. Har noen vonde kynnere, men ikke så vonde som det du hadde. Sitter uansett og vrir meg lett på stolen når de kommer (de vonde altså). Uansett, KK er der for å hjelpe, så det er bra du ringte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. juli 2011 #235 Del Skrevet 24. juli 2011 Hørtes ikke særlig deilig ut med de kynnerne, nei. Men bra det ga seg! klart man blir bekymret for den lille når sånt skjer, spesielt nå når man fortsatt er ganske kort på vei i forhold til hvor bra den vil klare seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 24. juli 2011 #236 Del Skrevet 24. juli 2011 Så bra det bare var kynnere! Hadde gjort akkurat det samme som deg og ringt til KK. Bedre med en gang for mye, enn en gang for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #237 Del Skrevet 25. juli 2011 Ja, som sagt så er det bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite Hehe, det var smertefullt, men heldigvis gav det seg. Takk for støtten og omtanken, jenter Junior har vært utrolig aktiv de siste 3 dagene, han sparker HELE tiden omtrent. Magen BULDRER og jeg kjenner virkelig at jeg får mer og mer luft i magen I natt fikk jeg nesten ikke sove fordi han var så vill. Ikke hadde jeg spist noe sukkerholdig mat heller Og nå driver han og sparker meg i blæren Holder på å tisse på meg Jeg holder jo på å ta nettstudier, men herrejesus så kjedelig historie er. Huff, leser om antikken i Roma og Hellas. Har lest ferdig kapittelet, men har en del innleveringsoppgaver knyttet til hvert kapittel. Men jeg skal bli ferdig med det Må bare stå på! Vil ha en utdannelse. Så var meg, mamma og mormor og kjøpte en del babyklær - igjen. Har overflod med babyklær. Vi kjøpte sengesett, babyhåndkler, ullbodyer, kluter og ytterklær. I morgen får jeg vognen jeg har kjøpt (Emmaljunga Smart Duo i svart) og på lørdag skal min kjære og jeg ut på senge- og madrasshopping. Det jeg mangler: Høy babystol Gåstol Babycall Babygym Lekegrind Regntrekk til vogn Lammeskinnspose Vippestol Og en del produkter Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 25. juli 2011 #238 Del Skrevet 25. juli 2011 Hehe, kanskje du har en fotballspiller i magen :gjeiper: Her har vi også overflod med klær til småen, men er jo så mye fint så blir fort til at man tar litt av. Syns du er kjempeflink som tar nettstudier, det vet jeg ikke om jeg hadde hatt disiplin nok til å klare. Hva er det du skal utdanne deg til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #239 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Det er så mye fint til babyer. Blir helt forelsket Akkurat nå tar jeg allmenn påbygg. Begynte på det for 2 år siden, men ble tilbudt en heltidsjobb, så det var jo så klart mye kjekkere å få en utbetaling på 20 000 i mnd enn å holde på med studier Men Men... jeg holder i hvert fall på. Aner ikke hva jeg skal utdanne meg til. Har litt lyst å bli økonom. Har alltid hatt ganske bra karakterer (rundt 5,7 i snitt) så regner med jeg klarer det meste Hva med deg? Må redigere litt her, hva er det du har tenkt å videreutdanne deg til? Endret 25. juli 2011 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 25. juli 2011 #240 Del Skrevet 25. juli 2011 Det er klart pengene frister mer Hadde nok valgt akkurat det samme som deg om jeg hadde fått muligheten. Det er tøft gjort å ta studiene opp igjen etter jobb for det er hardt. Er imponert Planen er å utdanne meg til innkjøpssjef, så får vi se om jeg holder ut tre år til på skolebenken, men nå har jeg jo fått det sparket i ræva jeg trengte og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå