Gå til innhold

Vente på ambulanse...

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg syns annonsering av dødsfall og andre tragiske hendelser på facebook er en uting.

Ei venninne av meg fikk vite at bestemora var død via FB. Kusina hennes hadde da skrevet "Hvil i fred, bestemor" eller noe sånt i statusen sin en times tid etter at dama sovnet inn.

Denne bestemora hadde mange barn og barnebarn rundt hele Norge og i utlandet, så det var mange som skulle varsles om dødsfallet.

Foreldrene til venninna mi hadde ikke lyktes å få tak i henne og sagt ifra pga at telefonen hennes var utladet eller opptatt eller noe sånt.

Selv om hun visste at bestemora lå på dødsleiet og at det trolig kom til å skje den dagen, så var det lite hyggelig for henne å få vite det ved å lese kusinas statusoppdatering på Facebook.

Man bør hvertfall vente ei stund slik at det er sikkert at alle de nærmeste har fått beskjed.

Slik det har blitt nå, så må politiet bruke telefon for å varsle pårørende etter ulykker og tragiske hendelser, istedet for å møte opp på døra. Dette for å prøve å få varslet de pårørende før det er kringkastet på FB.

Jeg må si at det er utrolig at folk kan være så korttenkte. Men igjen er det vel ikke til å undres over når en ser hva annet folk legger ut.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker blir ofte irrasjonelle i skremmende/stressende situasjoner.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...