Gjest Mynona83 Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Er litt lettere sjokkert etter å ha logget på facebook i dag. Der kan jeg se statusoppdatering som forteller at barnet er sykt og at de venter på ambulanse.. Er det virkelig ikke viktigere å ta vare på barnet når de venter på ambulansen, enn å oppdatere på facebook?? Er helt satt ut jeg... 7
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Vel, jeg har hatt folk på FB som oppdaterer statusen mens de sitter rundt en slektning som trekker sine siste åndedrag, så jeg er ikke overrasket.
Gjest Mynona83 Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Vel, jeg har hatt folk på FB som oppdaterer statusen mens de sitter rundt en slektning som trekker sine siste åndedrag, så jeg er ikke overrasket. Er det mulig?!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Er dessverre ingenting som overrasker meg med folk lengre. Og jeg er ikke engang på facebook. 1
Gjesten Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Og at folk ikke forstår at det ikke er passende informasjon å legge ut på facebook... 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Jeg kan forstå at folk f.eks. skriver "hvil i fred bestemor" eller noe på face, men når de oppdaterer UNDERVEIS, "nå er det ikke lenge igjen ", da blir jeg kvalm.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Det kommer jo helt ann på hvorfor ambulansen er tilkalt. Normalt vil jeg si at dersom jeg venter på ambulanse så har jeg andre ting å foreta meg. 1
Gjest Mynona83 Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Det kommer jo helt ann på hvorfor ambulansen er tilkalt. Normalt vil jeg si at dersom jeg venter på ambulanse så har jeg andre ting å foreta meg. Jeg sensurerte sykdommen i innlegget jeg skrev her, men det var da absolutt en tilstand hvor man må ta seg av barnet!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Jeg har sett folk oppdatere fra fødestua også... inkl. antall cm. Men mens man venter på ambulanse eller fra en slektnings dødsleie var hakket verre, synes jeg. Lurer på hvordan det blir etter hvert som nettbruk blir enda mer utbredt også blant de eldre? Kommer dagens unge til å oppdatere fra sitt eget dødsleie mon tro? xxx is at siste stadiet 1457. Tung pust nå. 1547. Smerter og morfin. 1603. Ser et lys. 1607. Går mot lyset. xxx is at Skjærsilden 1803. xxx is now friends with St. Peter 1805. xxx is now friends with Jesus Christ 1807. xxx is now friends with God and the Holy Ghost xxx invited you to an event. Evig salighet. Mandag 1900-evig tid. 24
Pingting Skrevet 9. april 2011 #13 Skrevet 9. april 2011 Altså, jeg synes jo det er på trynet. Selvfølgelig. Og jeg aner jo ikke hva slags mennesker det er som har lagt ut dette, kanskje det bare er litt rare. Samtidig så tenker jeg at vi mennesker reagerer veldig ulikt på slike situasjoner. Noen får kanskje et ekstremt behov for å få trøst, kontakt med noen andre og noen støttende ord. Og hva er den enkleste måten å få en rask respons fra andre på: Facebook. men det gjør det selvfølgelig fortsatt ikke greit, på noen måte. 1
Gjest Fikira Skrevet 9. april 2011 #14 Skrevet 9. april 2011 Det.....var litt sært. Tror jeg hadde vært opptatt med alt annet enn facebook om jeg ventet på ambulanse til mitt barn...
SmallTalk Skrevet 9. april 2011 #15 Skrevet 9. april 2011 (endret) Dersom man har tid til å sitte på Facebook mens man venter på at ungen skal hentes med ambulanse, så er det kanskje et tegn på at ungen ikke er så syk/skadet at den trenger ambulanse? De få gangene barn i min familie har blitt hentet med ambulanse så har foreldrene til disse barna hatt så mye annet å tenke på at de har hatt problemer med å få varslet nærmeste familie. Å logge seg inn på nettet hadde ikke engang vært inne i tankerekken. Endret 9. april 2011 av SmallTalk 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #16 Skrevet 9. april 2011 xxx invited you to an event. Evig salighet. Mandag 1900-evig tid.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #17 Skrevet 9. april 2011 Sykt! Det værste jeg har sett på fb er oppdateringer som "hvil i fred xxx" o.l. Jeg synes det er makabert rett og slett! Og ikke bedre er det når folk på død og liv MÅ skrive slike ting på fb for å få sympati eller vise at de er sårbare og vil ha trøst. ÆSJ, jeg blir kvalm!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #18 Skrevet 9. april 2011 Sykt! Det værste jeg har sett på fb er oppdateringer som "hvil i fred xxx" o.l. Jeg synes det er makabert rett og slett! Og ikke bedre er det når folk på død og liv MÅ skrive slike ting på fb for å få sympati eller vise at de er sårbare og vil ha trøst. ÆSJ, jeg blir kvalm! ...så FB er bare for å meddele positive ting? 3
Gjest Lacus Skrevet 9. april 2011 #19 Skrevet 9. april 2011 Oi, det hadde jeg aldri komt på å gjort til tross for at jeg er ganske aktiv på FB "nei bare vent litt vennen, mamma må bare skrive litt på Facebook, ambulanssen kommer snart" 1
juliane Skrevet 9. april 2011 #20 Skrevet 9. april 2011 Altså, jeg synes jo det er på trynet. Selvfølgelig. Og jeg aner jo ikke hva slags mennesker det er som har lagt ut dette, kanskje det bare er litt rare. Samtidig så tenker jeg at vi mennesker reagerer veldig ulikt på slike situasjoner. Noen får kanskje et ekstremt behov for å få trøst, kontakt med noen andre og noen støttende ord. Og hva er den enkleste måten å få en rask respons fra andre på: Facebook. men det gjør det selvfølgelig fortsatt ikke greit, på noen måte. Jeg tenkte umiddelbart som Pingting, at det kanskje er noe som rett og slett er gjort i en sjokktilstand. Man føler seg redd og alene, og Facebook er det første man kommer på der man kan få mye respons på kort tid. Man handler ikke alltid rasjonelt i en slik situasjon. Så skal man heller ikke overvurdere den tiden det tar å ta opp telefonen, trykke på Facebookappen, skrive en setning og trykke post. Tar vel godt under et minutt, så det trenger nok ikke å gå ut over barnet. Når det er sagt hadde jeg nok reagert akkurat som TS hvis dette var en av mine venner! 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå