Gå til innhold

Hvor ofte dusjer/bader barna deres?

Fremhevede innlegg

Skrevet

8 år. Dusjer eller bader 2 ganger i uka (eller mer, hvis det er behov for det). Vasker håret 1 gang i uka selv om det ikke er fett. Han vasker seg med klut hver dag. Skifter undertøy hver dag. Vanlige klær bruker han flere dager hvis det er rent.

Bruker mild såpefri "såpe" fra apoteket + sebamed mild shampo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke såpe på toåringen forresten. Innimellom bruker han shampo.

Gjest mari_ili
Skrevet

Vi har regel om at etter trening så skal det dusjes (en dag i uken for øyeblikket) + en dag til i uken. Barna er veldig glad i å dusje, og får de bade så sitter de gjerne i karret i en 30 min tid (sammen å leker). De er 5 og 7 år, svetter ikke spesielt, og har aldri tenkt at de lukter ille (eller fått tilbakemeldinger fra andre at de gjør det). Vasker hender og anikt (og evnt stumpen hvis den er møkkete) hver kveld. Når de blir større så vil det bli naturlig at de dusjer mer, men da jeg sliter med tørr hud fordi jeg dusjer for mye (prøver å trappe ned...) så syns jeg det er greit at de ikke dusjer for ofte!

• 3 måneder senere...
Gjest Alene med en 8 åring
Skrevet

Min 8 åring. Dusjer minst 11 ganger i uka. Hver morgen før skolen og i helgene. Om kvelden etter at han har hatt gym. Etter innebandy trening og hver Søndag kveld for å falle i søvn til fornuftig tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...