Gå til innhold

Spontanabort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her kommer en ny tråd om blødninger. Ville ikke kuppe noen andres tråd, og jeg er svært interessert i å høre fra andre som har spontanabortert, jeg er så veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg var gravid i uke 6+2 da jeg begynte å blø. Det kom friskt blod i ganske stor mengde. Lyserødt, uten klumper eller noe. Det blødde en dag, uten smerter. Etterpå følte jeg meg ikke gravid lenger. Dette var nå på lørdag.

Da legekontoret åpnet på mandag, ringte jeg fastlegen og fikk komme. Gjennom tårer fikk jeg stotret fram denne historien. Det var ikke lett å få ultralyd for noe slikt, men jeg fikk henvisning likevel. Da jeg troppet opp for ultralyd med henvisning i hånd, hadde de dessverre ikke tid til å ta meg inn. Så jeg ba om hcg-blodprøve, noe jeg fikk. Har tatt den ene på mandag, skal tilbake for nr 2 i dag.

I dag (onsdag) begynte jeg å blø igjen. Samme tynne, lyserøde blod, som bare fosset ut.

Høres dette ut som en vanlig prosedyre når det gjelder spontanabort?

Jeg er ikke i tvil om at jeg har mistet, magen er slank igjen og ikke oppblåst, alle symptomer er borte. Legen mente at når man er så tidlig på vei, så vil det ikke komme ut noen klump med foster, og at jeg nok har blødd ut alt. For grunnen til at jeg var interessert i UL, var for å se om det ligger igjen rester inni meg.

Ville dere vært bekymret ang "rester" som ikke kommer ut?

Har mistet all matlyst, men det kan jo like godt være psykisk, selv om jeg er redd for at det er noe "galt" i magen :-(

Når får man tilbake mensen etter en spontanabort vanligvis? (Tar det lang tid?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, hehe, ser det ble nokså kaotisk dette innlegget, men vil bare presisere her at jeg lurer på om det ikke er normalt at det skal komme ut noen rester/klumper i uke 6+2. Lurer på hvor stor skade eventuelle rester som ikke kommer ut kan gjøre med kroppen på sikt. Men kanskje det har vært en tom fostersekk - da blør man kanskje ikke ut noen rester?

Litt kjipt at det skal være så vanskelig å få ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet på den tiden, og da kom det en ganske stor klump ut. Jeg ville nok krevd en ultralyd. Jeg hadde smerter, og blødde som mensen, bare litt mer.

Skal også sies at jeg har hatt et vellykket svangerskap etterpå, og blødde også der, men uten sånne smerter, og heller ingen klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet på den tiden, og da kom det en ganske stor klump ut. Jeg ville nok krevd en ultralyd. Jeg hadde smerter, og blødde som mensen, bare litt mer.

Ja? Huff, fastlegen min deler ikke ut ultralyd sånn i utrengsmål. Men kanskje hvis jeg kontakter et privat senter og ber om å få der. Han mente også at jeg kun var 4,2 uker på vei. Jeg trodde 6,2 pga at det er det det står på slike terminkalkulatorer på nettet - de regner vel fra første dag i siste menstruasjon. Mens legen teller kanskje fra selve begruktning/eggløsningsdatoen? Blir det mer riktig, tro? Men jeg husker fra min første fødsel at jordmor pleide å telle likedan som jeg. Synd man ikke får komme til jordmor før i uke 12, de har sikkert mye mer info om spontanaborter enn fastleger generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal telle fra første dag i siste mens, så legen din høres ganske uvitende ut? :klo:

Jeg ville nok tatt privat hvis legen nektet. Er viktig at alle rester kommer ut :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...