Gå til innhold

Får man større lår av å trene knebøy og utfall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har litt lyst på større lår da. Jeg synes mine er for tynne. Synes ikke jeg ser så kvinnelig ut da. Så bør jeg da trene knebøy og utfall for å få litt større lår? Hvis noen av dere har noen tips, så vil jeg gjerne vite åssen jeg kan få større armer og litt mer fett her på brystet og øverste del av ryggen. Synes jeg er veldig tynn på overkroppen (ikke rundt magen)men på brystet, armene og ryggen. Hvis dere vet hva jeg kan gjøre, så si ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du trener med tung belastning og lavere enn 12 repetisjoner, så ja. Men det krever også at du spiser nok til at du lar kroppen bygge :) Alle styrke/muskelbyggeøvelser vil gi økt muskelmasse, såfremt en spiser riktig og nok, og bruker rett belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan bygge større muskler i lårene og armene ved å trene og spise riktig. Tren styrke, spis nok proteiner.

Du kan ikke velge å legge på deg fett kun visse steder på kroppen. Spiser du med energioverskudd vil du legge på deg slik det er naturlig for din kropp. For de fleste kvinner legger det seg mest på lår, mage og bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trener med tung belastning og lavere enn 12 repetisjoner, så ja. Men det krever også at du spiser nok til at du lar kroppen bygge :) Alle styrke/muskelbyggeøvelser vil gi økt muskelmasse, såfremt en spiser riktig og nok, og bruker rett belastning.

Ok. Men hvor mye bør jeg spise hver dag og hva? Jeg er litt usikker, men nå spiser jeg ca 4-5 ganger om dagen. Jeg spiser kokt egg til frokost og mye ryvita knekkebrød. Til middag er det veldig variert. kan være alt fra tomatsupe, stekt laks, biff osv. Jeg kan ikke drikke eller spise noe melkeprodukter siden jeg ikke tåler melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke antall måltider som er relevant, men kalorioverskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke antall måltider som er relevant, men kalorioverskudd.

Men da kan du kanskje si hva jeg burde spise? Har null peiling på dette med kalorier osv. Aner ikke hvor mye jeg må spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jevne kvinne har vel et vedlikeholdsbehov på 2000kcal.

Dersom du trener hardt burde dette økes til 2500 og kanskje 3000.

Noe fett må du regne med - dette kan du slanke vekk mens du opprettholder treningen ETTER at du har blitt sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...