Gå til innhold

Er visst gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt beskymret nå. Jeg tok en test for ei uke siden og ifølge den skal jeg være 6+3 nå. For ei uke siden så var jeg kjempekvalm, trøtt, vonde bryster. Men nå har kvalmen gitt seg, har ingen stikkinger i magen, er ikke så trøtt lengre. Men jeg har litt ømme bryster. (ikke så mye, men er litt ubehagelig å ligge på dem om natten).

Siden jeg nå føler meg så mye bedre så er jeg nesten redd for at det ikke er noe liv der inne likevel.. :( I løpet av 6 mnd så har jeg mistet 2 spirer før det hadde gått 7 uker. Sikkert derfor jeg tenker ekstra mye på det.

Hvordan har dere andre her inne opplevd de første ukene? Har dere hatt veldig mye symptomer og har de i tillfelle gitt seg en periode for så å komme tilbake?

Hilsen ei nervøs ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde symptomer (les; ekstrem svangerskapskvalme) hele svangerskapet. Var inn og ut av sykehus, og gikk ned 6 kg, endte opp på 45 kg på det tynneste. Spydde hver eneste dag, til lillegutt var født, og når han var ute var jeg bare en stilk av et menneske :gjeiper: Dette er SJELDEN og alle andre jeg har hørt om, har hatt symptomer av-og-på! :jepp: Du er sikkert bare inne i en "av"-periode nå :jepp: så ender du opp med et "knirkefritt" svangerskap etter 12-14 uker!!

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hatt så mye symptomer i utgangspunktet da, men jeg har bare litt ømme pupper og kanskje litt trøttere enn vanlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå merker jeg litt murringer i korsryggen, tretthet og litt ømme bryster. Jeg hadde flere symptomer for en uke siden tror jeg. Så mulig at symptomene kommer og går litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt beskymret nå. Jeg tok en test for ei uke siden og ifølge den skal jeg være 6+3 nå. For ei uke siden så var jeg kjempekvalm, trøtt, vonde bryster. Men nå har kvalmen gitt seg, har ingen stikkinger i magen, er ikke så trøtt lengre. Men jeg har litt ømme bryster. (ikke så mye, men er litt ubehagelig å ligge på dem om natten).

Siden jeg nå føler meg så mye bedre så er jeg nesten redd for at det ikke er noe liv der inne likevel.. :( I løpet av 6 mnd så har jeg mistet 2 spirer før det hadde gått 7 uker. Sikkert derfor jeg tenker ekstra mye på det.

Hvordan har dere andre her inne opplevd de første ukene? Har dere hatt veldig mye symptomer og har de i tillfelle gitt seg en periode for så å komme tilbake?

Hilsen ei nervøs ei..

Jeg hadde en del symtomer i begynnelsen,å plutselig forsvant de!

Jeg ble som deg ganske redd så kom til på tidlig ultralyd.

Der fikk jeg se og høre hjerte til babyen som slo,å absolutt ingenting var galt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emo Fisk

Det er like vanlig å føle seg gravid, som å ikke føle seg gravid. Jeg skjønner frykten din godt, jeg har også mistet to ganger, og man blir da veldig oppsatt på å finne symptomene.

Jeg var også til tidlig UL første gang når jeg var like langt som deg. Da fikk vi ikke se hjertet enda, og jeg fikk panikk igjen for jeg trodde jeg hadde mistet. Om du klarer å vente en uke, så får du se hjerteslag på UL'en.

Ellers kan jeg anbefale å kjøpe en del billige graviditetstester, som for eksempel testestrips. Jeg kjøpte slike, og tok hver dag for å berolige meg med at det fortsatt var stripe der. For meg hjalp det veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg anbefale å kjøpe en del billige graviditetstester, som for eksempel testestrips. Jeg kjøpte slike, og tok hver dag for å berolige meg med at det fortsatt var stripe der. For meg hjalp det veldig.

Dette er å lure seg selv i såfall. Hvis man mister kan det dessverre ta en god stund før HCG-nivået synker, og dermed vil tester kunne slå ut positivt i flere uker etter en MA/SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...