Gå til innhold

Avføring baby 3,5 mnd


Jesse

Anbefalte innlegg

Avføringen til jenta mi har endret seg veldig den siste uka. Fra å bæsje 2 ganger om dagen, har hun nå avføring etter hver gang hun har spist. Fargen har vært veldig grønn (pestogrønn nesten), og den lukter oppkast.

Hun virker fin i formen ellers, og har ikke hatt noe feber.

Er det normalt at det endrer seg sånn plutselig? Slo meg idag at i og med at det lukter oppkast kan det kanskje være noe magevirus eller noe, men da ville vi vel ha merket det på allmenntilstanden også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jenta mi hadde det akkurat sånn!!

Jeg snakket med lege og han sa at det er pga for mye formelk som da kan gi barna denne rare bæsjefargen.

Hun begynte å bæsje en 5-7 ganger om dagen. Det som hjalp her var å pumpe seg litt først og så amme.

Helsesøster sa at det var fordi babyen hadde vondt i magen, men knøttet mitt hadde ikke vondt i magen så.... :vetikke:

Tror mer på legen da det ble bedre når Knøttet fikk mindre formelk. :)

Uansett er det ikke farlig. "farlig" er det hvis bæsjen blir fargeløs vissnok for det kan ha med fettnedbrytning å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jenta mi hadde det akkurat sånn!!

Jeg snakket med lege og han sa at det er pga for mye formelk som da kan gi barna denne rare bæsjefargen.

Hun begynte å bæsje en 5-7 ganger om dagen. Det som hjalp her var å pumpe seg litt først og så amme.

Helsesøster sa at det var fordi babyen hadde vondt i magen, men knøttet mitt hadde ikke vondt i magen så.... :vetikke:

Tror mer på legen da det ble bedre når Knøttet fikk mindre formelk. :)

Uansett er det ikke farlig. "farlig" er det hvis bæsjen blir fargeløs vissnok for det kan ha med fettnedbrytning å gjøre.

Ja, jeg har tenkt på om det kan være det, men jeg føler ikke jeg har fått noe mer melk, og hun spiser akkurat som hun har gjort før. Men kan jo hende jeg produserer mer melk enn før uten at jeg merker noe til det, og at hun dermed får i seg mer formelk. Jeg får være litt obs på det, og passe på at hun ligger lenge nok til å få i seg nok av den fete melka også :) Og prøve å pumpe litt først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det fortsetter så kan du jo trøste deg med at det er "normalt" og ikke farlig :)

Du kan jo ta det opp med HS når du skal på neste ktr? Eller stikke en tur innom helsestasjonen en tur og spørre? Så er du helt sikker liksom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende problem med min rundt 4-5 måneder. Hyppig avføring i forbindelse med promping, gjerne grønn og litt skumaktig. Kunne vært for mye formelk fordi jeg prøvde å pumpe for at mannen kunne gi flaske når jeg skulle ut, men mulig pumpingen økte produksjonen slik at det ble for mye formelk. Hs mente at det også kunne skyldes litt for høyt inntak av brpkkoli og andre grønne grønnsaker. Nå er avføringen normal igjen. Spriser grønne grønnsaker enda, så tror det var pumpingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...