sebastianen Skrevet 9. april 2011 Forfatter #41 Skrevet 9. april 2011 Best om vinteren ja, men gode hele året . Men de er ganske stedsbestemte. Nærmere bestemt havet. Derfor er det kanskje ikke like lett å få tak i dem i indre bygder . Her jeg bor er det veldig lite reinsdyr , så ikke så stort utvalg i reinkjøtt. Jeg er tilhenger av kortreist mat. Men jeg liker jo ananas og så ikke så konsekvent . En annen ting er slakterier , hvorfor kan ikke slakterene reise rundt på gårdene , det gjorde de før . Isteden må dyra tas ut av sine trygge omgivelser og fraktes med en lastebil . Det er ren idioti . Uansett hvor mye de sier det er på grunn av EUs hygieneregler .
Gjest Ludovie Skrevet 9. april 2011 #42 Skrevet 9. april 2011 Jeg synes ikke at reker i lake smaker direkte vondt, så jeg spiser det når jeg (en svært sjelden gang) får det servert. Men det er sannelig ikke særlig godt heller, i motsetning til ferske reker, som jeg synes er helt fantastisk. Det kunne derfor ikke falle meg inn å kjøpe en boks med reker i lake, og jeg ville heller aldri bestilt rekesmørbrød på et sted hvor de bruker reker i lake. Jeg skjønner bare ikke hvorfor dette, eller det å avstå fra bokserter eller babymais (det siste synes jeg for øvrig er fullstendig poengløst, enten den kommer i fersk, frossen eller hermetisk form - den smaker jo omtrent ingenting, og konsistensen er heller ikke spesielt god), skal være så fryktelig snobbete? Er det da også snobbete å f.eks. kjøpe en praktisk, komfortabel og velfungerende bil fremfor et gammelt vrak (om man har råd), eller å kjøpe turutstyr av god kvalitet, fremfor dårlig turutstyr? Jeg velger å bruke pengene mine på mat som smaker godt. (Og dette trenger ikke å være dyr mat, for det er jo også mye rimelig mat som smaker godt, som f.eks. diverse grønnsaker, seifilet, bønner/linser, osv. For ikke å snakke om at det også finnes veldig mye god mat som er gratis, som sopp og bær fra naturen, frukt og bær fra hagen, og fisk, pluss blåskjell og andre skalldyr, som man fanger selv.) Hvis det er snobbete å bare kjøpe mat av god kvalitet, så be my guest. Da er jeg vel en snobb, da. Og svært fornøyd med det. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå