Gå til innhold

Gravid? Hjeelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg lurer på om jeg kanksje er gravid..

Jeg går på Loette pillene, men glemte en pille. I tillegg går jeg på veldig sterke allergipiller. Kan dette gjøre så Loette pillene ikke virker som de skal?

En til to dager etter sex med kjæresten min, uten kondom, fikk jeg noe som lignet på mensen. Men det var en litt annen farge, og varte kort. Kan dette ha vært en festeblødning? :sjokkert:

Nå har jeg ømme pupper, løper på do hele tiden, siden det kjennes ut som jeg på tisse hele dagen. Er utrolig trøtt og jeg har fått panna mi full av kviser.

Nå er det 3 dager sidne jeg skulle hatt mensen, men ahr fortsatt ikek fått den. (Har hoppet over før, så vet ikke om det hadde kommet eller ikke).

Trenger svar.

Hilsen urolig 17-åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har hatt sex, du kan være gravid. Ta en test:)

Festeblødning skjer ikke to dager etter sex. Symptomer som du beskriver kan ha hundrevis av årsaker, men skyldes som regel psyken.

Det å glemme en pille er nok til at man kan få eggløsning og dermed bli gravid. Og det står i pakningsvedlegget (anbefaler deg å lese dette grundig) at du skal ta kontakt med legen dersom du tar andre medisiner ved siden av p-piller. Andre medisiner, til og med urter og naturpreparater, kan redusere effekten av p-piller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her som har en magisk kule de kan kikke i og si om du er gravid eller ei

Ta en test så vet du...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt sex, du kan være gravid. Ta en test:)

Festeblødning skjer ikke to dager etter sex. Symptomer som du beskriver kan ha hundrevis av årsaker, men skyldes som regel psyken.

Det å glemme en pille er nok til at man kan få eggløsning og dermed bli gravid. Og det står i pakningsvedlegget (anbefaler deg å lese dette grundig) at du skal ta kontakt med legen dersom du tar andre medisiner ved siden av p-piller. Andre medisiner, til og med urter og naturpreparater, kan redusere effekten av p-piller.

Men jeg er så redd for å være gravid. Når kommer en festeblødning da? Husker ikke helt når jeg fikk det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Det er ingen i hele verden som kan gi deg svar. Du har hatt sex, og du kan være gravid. Eneste måten du kan finne ut av det er ved å ta en test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg burde altså ta en test?

JA.

Det går ikke an for noen av oss å si noe om du er gravid eller ei. Sjangsene er der, ettersom du har hatt sex. Symptomene i tidlig svangerskap er ofte akkurat det samme som symptomer for mens. Anbefaler deg - som tidligere nevnt - å lese pakningsvedlegget på p-pillen nøye.

Når dette er sagt, ble jeg gravid mens jeg gikk på Loette, uten å ha glemt en eneste pille. Har flere venninner som har blitt gravide mens de har gått på p-piller (av ulike merker), så det er absolutt ikke 100% sikker prevansjon. Lurt å huske på det også.

Lykke til!

Edit: Skriveleif

Endret av Rumleskaft
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg burde altså ta en test?

Bejeebez! Er det trolling eller har du så tungt for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA.

Det går ikke an for noen av oss å si noe om du er gravid eller ei. Sjangsene er der, ettersom du har hatt sex. Symptomene i tidlig svangerskap er ofte akkurat det samme som symptomer for mens. Anbefaler deg - som tidligere nevnt - å lese pakningsvedlegget på p-pillen nøye.

Når dette er sagt, ble jeg gravid mens jeg gikk på Loette, uten å ha glemt en eneste pille. Har flere venninner som har blitt gravide mens de har gått på p-piller (av ulike merker), så det er absolutt ikke 100% sikker prevansjon. Lurt å huske på det også.

Lykke til!

Edit: Skriveleif

Skjønner man bør lese på pakka, men er ikke så lett å forstå alt, når al står på spansk, i og med at jeg bor i spania. Men takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjer forresten festeblødninger, og hvor tidlig etter EL kan man oppleve menssmerter ved graviditet? Hadde selv ubeskyttet sex hvor jeg uken etter fikk plutselig akutt kvalme som varte gjennom hele natten, dagen etter morgenkvalme som ga seg, og nå da kronisk "menssmerter", skal ikke ha mens før om 10 dager. Har hatt litt uregelmessig mens grunnet tidligere sykdom, så jeg innser at jeg trolig har hatt EL under samleie.

Er det for tidlig å oppleve slike symptomer 1 uke etter samleie, eller skjer det faktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men data og internett har du. Her står det om Loette fra Felleskatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle til å legge inn link til felleskatalogen, så takk til bruker over meg. Google er din venn, særlig når du bor i Spania. Og aldri igjen ta legemidler du ikke har lest pakningsvedlegget på.

De færreste får festeblødning, og de færreste får symptomer før langt inn i svangerskapet. INGEN her kan gi deg noen sannsynlighet for om du er gravid. Det er, helt garantert, kun to ting i hele verden som kan fortelle deg om du er gravid; hjemmetest på urin eller blodprøve hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal vi kunne svare på spørsmålet?

Du har hatt ubeskyttet samleie, altså kan du være gravid. Men ingen av oss er synske nok til å kunne sette diagnose over internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjer forresten festeblødninger, og hvor tidlig etter EL kan man oppleve menssmerter ved graviditet? Hadde selv ubeskyttet sex hvor jeg uken etter fikk plutselig akutt kvalme som varte gjennom hele natten, dagen etter morgenkvalme som ga seg, og nå da kronisk "menssmerter", skal ikke ha mens før om 10 dager. Har hatt litt uregelmessig mens grunnet tidligere sykdom, så jeg innser at jeg trolig har hatt EL under samleie.

Er det for tidlig å oppleve slike symptomer 1 uke etter samleie, eller skjer det faktisk?

Jeg er forøvrig ikke TS, bare kuppet tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...