Gå til innhold

Temperatur på soverommet....


Spent brud

Anbefalte innlegg

Hva er anbefalt temperatur på soverommet for en nyfødt??Vi sover vanligvis med åpent vindu og jeg har store problemer med å få god søvnkvalitet hvis det blir for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 grader er anbefalt tempratur til barnet er over ett år. 16 - 18 grader erå anbefale til barnet er ganske stort. Mitt 4 år gamle barnebarn har 16 - 18 grader på rommet sitt. Mamma'n sier at sånn skal det være. De sparker jo ofte av seg dyna og er ikke så flinke til å ta den på igjen. Den som er ett år sover i ca 18 gr. og begge har nattsokker i ull. Viktig med sokker i følge min datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

18 grader er anbefalt tempratur til barnet er over ett år. 16 - 18 grader erå anbefale til barnet er ganske stort. Mitt 4 år gamle barnebarn har 16 - 18 grader på rommet sitt. Mamma'n sier at sånn skal det være. De sparker jo ofte av seg dyna og er ikke så flinke til å ta den på igjen. Den som er ett år sover i ca 18 gr. og begge har nattsokker i ull. Viktig med sokker i følge min datter.

Her har toåringen ovnen på 18 grader.

Sokker brukes kun på kaldeste vinteren, så det er nok personavhengig. Snuppa er av den varme typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

18 grader ja. Men det går fint å ha det kaldere fikk jeg høre. Vi har hatt det kaldere, har bare hatt litt mer på ham :) Når han har vært tett har legen sagt at vi måtte ha det litt kaldere og at luften må være frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det veldig kaldt, åpent vindu hele tiden, og jenta vår er svett hver gang hun våkner. Skal sies at hun blir svøpt, så vi VET at hun har teppe på seg natta gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16-18 grader bør det visst være...Men må si at det blir en overgang for meg(2uker til termin) Elsker å sove kaldt og har alltid åpent vindu. Men det går vel an å ha det litt kaldere...hvis man kler godt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt kaldere går sikkert fint. Men det er ikke temperaturen på huden som er problematisk for nyfødte, det er temperaturen i luften de puster inn i lungene. Men om det er 15 eller 17 grader spiller neppe noen rolle, tror jeg. Ellers er det et typisk norsk fenomen å sove i iskaldt rom med mye dyner og tepper. I andre land sover de i vanlig romtemperatur, men med kanskje bare et tynt laken over seg. Det er visst litt omdiskutert hvor sunt det er å ha så stor temperaturforskjell på kropp og hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk luft har da aldri skada noen. Jenta mi sover ute uansett vær (ikke i minus så klart!) over 7 timer hver eneste dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...