Gå til innhold

Skusla's bryllup fra begynnelse til slutt


Skusla

Anbefalte innlegg

Herregud!!! De kjolene var råfine!!

Sånn VIL jeg også ha!!

*Hrmf, Junibrud04 er misunnelig :x *

Du blir helt sikkert kjempe flott :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Håper du fant noen fine og aktuelle kjoler i brudesalongen i dag! Man vet jo aldri - kanskje DIN kjole er å finne i byen din, vettu! :wink:

Send bilder/legg ut link da, hvis det har kommet til noen nye "kandidater"!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Takk for fine hilsner alle sammen.... :D

Blir så glad jeg at..

Jeg var å prøvde noen kjoler i går.. Går dere inn i albumen min ( linken ligger oppe i forrige innlegget mitt) så ser dere en av de jeg prøvde.

Jeg er veldig usikker- kanskje jeg likte de jeg prøvde i Oslo bedre? Vet ikke enda. Skal ned på en annen brudesalong i morra tenker jeg ( de var stengt igår) der de har Demetrios, som var det jeg prøvde i Oslo.

På Søndag skal det være stort brudeshow på ett av hotellene her- der skal de vise brudemote for 2004, å som det sto i annonsen: " omfatter det meste i forbindelse med ett bryllup- en planlegger for alle brudepar.

Så i tillegg til moteshowet skal de vise utstillinger av glass og dekketøy, bakeri, blomster, negledesign, fotograf, hår og make- up, gullsmed, limousinservice, skjønnhetspleie og bryllupslokaler, suiter osv.

Så det blir kjempe spennende. Håper jeg er i form til å gå, ellers blir jeg dritsur... :evil:

Ellers så har mamma ringt blomsterbutikken, å de sa jeg trengte ikke komme før tre- fire uker før bryllupet- men DET SKAL jeg.. Vil ned å se i bryllupspermen deres, å se hva de har..

Det nærmer seg med stormskritt.. Sambo er i full gang med å lage gjesteliste på data, og vi har skrevet en del av gjestelisten. Han har startet med talen sin, mens jeg ikke aner hvordan jeg skal begynne- eller hva jeg skal begynne å si, bortsett fra at jeg skal takke foreldre, svigers og min elskede selvfølgelig... :D

Har noen ideer, så tas de mot med stor takk!!!!!!!!!!!! :Nikke:

Forloveren min er allerede dritnervøs pga hennes tale, så jeg har funnet en side på internet med MASSE taler, å sendt henne sånn at hun får en ide om hva hun skal skrive.

Pratet lenge med henne i dag, og masse om bryllupet- skal bli morsomt. Hun skal jo fikse utdrikningslag for meg, som jeg både gruer og glede meg til. Hehe, hun kan finne på en del faen da. Men hun er veldig opptatt av å ikke overdrive, å på hva jeg klarer å gjøre pga smertene. Det ble jeg hvertfall veldig glad for. Så jeg måtte skrive en liste til henne om hvem jeg ville ha med og hva jeg trodde jeg klarte å bli med på.

Vel, da skal jeg skrive mer her etter jeg har vært på showet på Søndag.. Da har jeg sikkert MASSE å skrive om!!!!!

Stor klem til dere alle sammen! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Takk for mailen og fine bilder - Skusla som bruuuud! Kjempefin var du! :D Har sendt deg en mail nå hvor jeg har skrevet hva jeg syns om alle kjolene - så da får det være en hemmelighet bare for deg! :wink:

Ellers blir det spennende å høre om du får noen gode ideer på bryllupsmessa på søndag. Det er ei sånn i en av nabobyene her også i helga, men jeg får vel vente til neste år jeg vel... :lol:

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også svart på mailen, men det vet du vel.

Du kommer til å bli knallfin uansett kjole, Skusla. :Nikke:

Hvordan var showet???? Mye fint kan jeg tenke meg. Å velge kjole er nok ingen enkel sak.

*klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro det skal bil med brudeshowet :D

Krysser fingrene for at formen er bra. Du SKAL være i form til å dra, dette har du sikkert gledet deg til, og det er sikkert kjekt med tips og råd + se utvalg av div.artikler + kjoler seff :-)

:: sende frisk-og-iform-vibber til Skusla ::

(((( ))))

Kommer tilbake og leser imorra - er spent på hva som skjer på brudeshowet : )

Natta klem, D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, vennen min!

Hvordan var brudeshowet på søndag? Håper du var i form til å reise dit og at du fikk noen gode tips og ideer - venter spent på referat!

:klem2:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jada vi fikk reist dit. :D

Var der i over tre timer- å jeg spydde når jeg kom hjem! :(

Hadde så vondt på slutten av showet at jeg satt bare å beit tennene hardt sammen.

Det var ett fantastisk show hvertfall.. Nydelige kjoler- noen av de jeg hadde prøvd før da, for det var den butikken som hadde showet.

Ellers fikk jeg snakka med både blomsterhandleren "min" som hadde gode tips og ideer- å booka henne til å pynte for meg, for hun kan det best... :D ( har booket henne før da, til å lage buketten og oppsatsene, men nå kommer hun med svære lysestaker i sølv, telysestaker og andre pynteting å gjøre hele jobben)

Booka også fotograf, men vi får se om vi skal bruke denne. Kan jo bare avbestille.

Har snakka med en filmmann også som skal lage en fantastisk flott film for oss, begynner med barnebilder av oss, opp mot da vi traff hverandre, etter vi traff hverandre og på dagen vår. Han kommer til oss på Fredag for å snakke.

I morra reiser jeg på dagstur til Oslo en tur.. Jeg MÅ ned å se etter den kjolen jeg elsker som Kristins brudesalong på lillestrøm har.

Den kjolen går ut av produksjon nå, så det er derfor jeg må henge i.

Jeg gleder meg aldeles ikke pga formen, for den er dårlig for tiden. Men hva pokker gjør man ikke for en kjole.

Så reiser jeg inn til bestevenninna mi etter det for å slappe av før jeg reiser hjem.

Har sikra meg nok medisin i dag til turen nedover. Å gjøre noe sånn som en dagstur til Oslo for meg nå, er ikke det smarteste jeg har funnet på men...

Jeg får ta sorgene når jeg kommer hjem imorra. Har jeg fått kjøpt meg kjole da, så har alt vært verdt det.

Sjansen for at jeg blir liggende ei uke å vri meg er stor, men men.

Er så lei av at jeg ikke kan gjøre slike morsomme ting lenger. Jeg dro på slike turer før.. I massevis.

Impulsturer til Bergen, Oslo, Stavanger, Danmark og Sverige. Men ikke nå lenger pga helsa.

Uansett, det blir nok greit så lenge jeg pøser på med medisin!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORDAN GIKK DET I OSLO I GÅR???

Har du fått tak i kjolen din???

Spent jeg...

Håper ikke du er helt utslitt av turen din da, vennen...

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Joda jeg dro til Oslo, prøvde to kjoler og nå har jeg bestilt THE DRESS.... Jeg er veldig nervøs og håper jeg har gjort det rette, men det er jeg nesten 110% sikker på at jeg har gjort!!!!!!!!!

Bilde av den kan du se HER

SÅ nå er jeg veldig spent på hva dere syntes.

Jeg har faktisk lagt siden jeg kom hjem fra Oslo. Ikke vært uttafor døra engang..

Jeg ble så innmari dårlig utpå dagen, å var helt skutt da jeg kom opp til venninna mi.

Så det var en travel dag som nesten tok fullstendig knekken på meg, men så lenge jeg fant kjolen så var det verdt det. :D

Nå slipper jeg bekymre meg og lete lenger. Om ett par mnd'er så kommer den og det gleder jeg meg til. Den må nok syes inn litt her og der, og legges opp ettersom jeg er så lav, men pyttsann- til DAGEN 21. August så skal den være klar.

Jeg har også bestilt underskjørt med spile.

Så nå må jeg avsted å få kjøpt slør og tiara- de har jeg funnet allerede så det er bare å få kjøpt de. Sløret er sånn Mette- Marit slør, altså chiffon ( tror jeg) ikke tyll så er det ganske langt og skal sitte bak på hodet festet i håret mitt som er oppsatt med myke krøller ( er ikke helt bestemt på sveisen enda, men ett par prøvetimer så skal vi nok bli enig), tiaraen er i sølv, med diamanter som går igjen i kjolen. Ikke for stor, ganske enkel og nyyydelig.. :D

Så må jeg på jakt etter sko, undertøy og smykker... :D

Strømpebåndet skal være blått- som i something old, osv, osv, something blue.

MEN, hva er vanlig å bruke som de andre tingene? Smykker ol? Har ikke peiling jeg da... :P

Så jeg er takknemmelig for om noen kan svare meg.

Neeei, nå er IDOL begynt så jeg får benke meg foran tv'n tenker jeg...

Ha en fin fredag alle sammen...

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DET BLE DEN JA!!! ER SÅ ENIG I VALGET DITT, VENNEN - DEN ER NYYYYDELIG!!!

Tenk at du har bestilt brudekjolen din, Skusla!!! DIN BRUDEKJOLE!

Så herlig...

Gleder meg til å snakke med deg og få høre MER om kjolen og tiaraen, ikke minst!

Gleder meg med deg, vennen min!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen din er alldeles nyyyydelig!!!!! :D (som jeg alt skrev på tråden din på "Bryllup")

Nesten så jeg får lyst til å gifte meg selv igjen :ler: Gleder meg masse til å høre hvordan det går med planleggingen - kanskje du til og med mailer meg noen bilder? Ønsker dere alt det beste for den kommende store dagen! Nå kommer tiden til å gå kjempefort kan jeg love dere!

Dette hadde jeg:

Something old - en brosje jeg har arvet fra frmora mi. Brukte den for å hedre hennes minne, for det var fryktelig trist at hun aldri fikk oppleve den store dagen min :cry:

Soemthing new - kjolen fikk gjøre susen der. Den var iallefall helt ny :wink:

Something borrowed - jeg lånte en kjempeflott tiara som ei venninne brukte da hun gifta seg 6 uker før meg :D

Something blue - sydde en blå tråd på innsiden av skjørtet på kjolen :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen din var kjempe flott! Du blir garantert helt nydelig! Der er noe spesielt med å ha sin egen kjole som bare er din...! Ganske deilig ikke sant!?

Jeg har ikke tenkt så mye på disse "something" greiene ennå, så jeg vet ikke hva jeg skal ha! Men blått strømpebånd er jo en idè, smykker kan jo være noe gammelt og evt noe lånt..Mye vi har å tenkte på gitt :roll::wink:

Kos deg med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei vennen!!

Kjolen du har valgt er alldeles nydelig...Puh, tar helt pusten fra meg! :P Den blir garantert å passe kjempebra til deg. Nå går det jammen framover her, kjolen er i boks!

Stakkar, skal si du hadde en hard dag vennen....Nå må du bare slappe mye av og ta vare på deg selv!

Gleder meg til å følge med videre!;)

Stor klem fra Eowyn og lillegutt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :D

Tipper du er grisefornøyd med den fantastiske kjolen din :) Veldig morro at den er i boks nå...

Håper det går bra med deg og at vi snakkes snart igjen :)

Stor klem :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

TAKKER SÅ MASSE FOR KOSLIGE HILSNER JENTER.. Dere er enig at den var fin???

Det er vanskelig å vite om man har gjort det rette valget, i HAVET av kjoler som finns. men den satt perfekt til meg og jeg gispet når jeg så den... Så da MÅ den være rett!!!!!!!!! :Nikke:

I går hadde vi besøk av en filmmann. Han er profesjonell ( har filmet sammen med Harald Swart) og vi fikk en god deal på bryllupsfilmen vår.. Det ble dyrt, men så skal han gjøre det skikkelig også.

Her er hvordan vi skal gjøre det:

- Forfilm; bilder fra barndommen

- Presentere foreldre (alle?, navn?) (deres bidrag…Hilsen og lykkeønskninger/følelser)

- Forlovere med intervju/kommentarer – hva de mener/hva de har ...

- Frisøren med champagne og hentes av pappa

- Romantikk del: bruke 2-3 brudebilder (musikkvalg?)

- Opptak av kirka, foran kirka, når folk går inn. (2 kamera herfra)

- Går inn i kirka, ring bytte …”når noe skjer”

- Går ut av kirka og den første mottakelsene ute

- Brudebilen som kjører vekk

- Mottakelsen før middag

- Introduksjonen av brudeparet (tilbake fra foto) Filme reaksjoner!

- Taler (høytidelig, kun poengene) og starten på middagen (2 kamera avslutter)

- Sang (ev. brukes til bonusmateriale)

- Kakeskjæring og brudevals

- Hinte litt om festen som starter..

- Bonusmateriale: Små artigheter og taler/sang.

Blir nok kjempe bra tenker jeg.. :D

Ellers har vi ikke kommet noe særlig videre. Vi kontaktet fotografen vi vil bruke, men hun hadde ett annet par den dagen dog hun trodde ikke at det skulle bli noe problem da hun mente det ikke var samtidig- så hun skulle sjekke det opp og komme tilbake til oss, noe hun per i dag IKKE har gjort.. SÅ jeg håper det ordner seg. Hun tar ca 50 bilder, noen i farger noen i bruntoner. Så tar hun litt utradisjonelle bilder, noe jeg syntes er ok. Det er ikke så kult å få samme bildene som 1000 andre bare at brudeparet er annerledes liksom..

Så jeg krysser fingrene.

I dag har jeg sittet å ordnet med bryllupspermen vår. Der skal alle menyforslag, prisforlag, ideer osv inn i. Så jeg har litt av hvert å styre med framover. Så er det på tide at vi snart kontakter de to kokkene vi har tenkt å bruke, for å få pris og menyforslagene ..

Ellers har jeg tenkt mye på å lage invitasjonene selv. Tenkte jeg skulle bestille litt ting og tang fra Panduro, å sette i gang..

Vi har tenkt på å få sendt ut invitasjonene til påske, da mange bestiller ferieturer ol den tiden..

Vi har også begynt såvidt å sette opp ønskeliste, så får vi kontakte de som vi skal legge ut hos om noen mnd'er.

Ukene går så fort nå, at jeg får nesten ikke sukk for meg.. Føles ut som ukene består av Mandager og så helg... :D

Skal skrive mer når jeg får gjort mer.. Det går litt treigt her, men det har sin naturlige grunn.. + at vi ER to treige vesner- Vi rir ikke akkurat den dagen vi saler noen av oss så... :ler:

Nattaklem til dere! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så artig å høre om planer og idèer :D

Synes det høres kjempefint ut jeg.

Håper alt klaffer kjempebra :)

Stor klem :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...