Gå til innhold

Skusla's bryllup fra begynnelse til slutt


Skusla

Anbefalte innlegg

SÅ BRA!!! :D

Blir nok å gjøre i tiden framover altså. Blir sikkert kjempemorsomt. Dette unner jeg deg virkelig, Skusla og er KJEMPEGLAD på dine (deres) vegne. :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med kirke og dato i boks, vennen :D

Godt å høre!

Koos deg med planlegging og ikke minst,- ta det med ro og ta vare på deg selv så lenge :)

Klem fra meg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venneeen miiin!!!

Dette har jeg venta lenge på! :D Gratulerer så mye med forlovelsen. :blomst: Jeg er så utrolig glad på dine og din kjæres vegne.

Det var jo et kjemperomantisk frieri da! Hørtes så kos ut den plassen dere dro til etter middagen.

Kikket gjennom kjolene du har sett på, og de var allesammen NYDELIGE! Hvilken som helst av de kommer til å passe deg perfekt. :tommel: Du blir en vakker brud. Gleder meg til å se bilder av deg med brudestasen på!!! 21. August 2004...Skusla's drømmedag! Jeg gleder meg med deg vennen min, du fortjener dette så mye. Tiden fram til da kommer nok til å gå fort, men det kommer til å gå så fint at. Som du skrev i mailen så er jo lokale i boks og alt, og nå er kirken også i orden. Det er jo det viktigste nesten!!! Og kirka var så fin, en sånn kirke vil jeg også gifte meg i. :P

Her blir det spennende og følge med, skal titte innom ofte!

Kos deg med planleggingen vennen. Stor klem fra meg og den lille :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen

Tusen takk for koselige hilsner og gratulasjoner.... :D

Det setter jeg veldig stor pris på. Kom gjerne igjen både på besøk og med eventuelle innspill og forslag dere må ha.... :D

Gud bedre, så mye det er å huske på og planlegge.. *puh*

Jeg er livredd for at jeg skal glemme noe, og ende opp med fullstendig krise på dagen... :oops:

Hehe, å enda er det nesten ett år til, så dette skal bli festlig dere... :ler:

Vel, hva har jeg gjort siden sist?? Jeg har bestilt noen prøver på ett par tre invitasjoner ... Invitasjoner, bordkort, kirkeprogram, svarkort og Takkekort skal jeg bestille.. Menyen skal inn i ett kjempe fint hefte jeg skal lage, hvor alle sanger og lignende skal. Der skal jeg også skrive opp navnene til alle gjestene og skrive litt om de.. Hva de jobber med, hvem av oss de er slekt med, litt av hva de interesserer seg for osv osv.

Bakerst skal bordoversikten være, selv om den henger på veggen når de kommer inn også. Da vet alle hvor de enkelte sitter osv.

Så skal vi ha bilder ved sangene, av oss som barn, med søsken osv. Tror det blir kjempe fint.

Samtidig har sambo snakket med som eier ett trykkeri her, som firmaet hans bruker. Å han skulle skaffe noen eksemplar han hadde av invitasjoner osv så vi får sett hva han har også.

Videre har jeg vært å sjekket pris til London i slutten av Januar og funnet ut at det er slettes ikke dyrt. Litt over 3000 kr for mamma og meg, inkl skatter og avgifter. Så vi får se hva vi gjør. Ingenting er bestilt.

I går var jeg avgårde for å få fikset en av neglene mine som var knekt, og fikk masse gode tips av hun som eier salongen. Hun har drevet med salg av brudeutstyr ol. og har kjempe peiling. I tillegg skal hun selv gifte seg neste år, så hun er god å ha.

Hun gav meg telefonnr til ei som kan synge i kirken. Hun bor i Oslo, så vi må evt betalte flybill hennes og ca 3000 kr for at hun skal synge to sanger i kirken, men hun salongdama mente at hun definitivt var verd det. Så vi skal tenke på det.

Videre kunne hun fortelle meg hvem som var flinke til å ta bilder her i byen.. Så jeg skal ringe henne i morgen. Hun tar visst helt fantastiske bilder og er veldig kreativ, så det hadde vært interessant å få snakket med henne og sett noen av hennes tidligere bilder.

Jeg har også sjekket ut pris på buketter og borddekorasjoner, samt knapphullsblomster.

Mamma skal ringe de i morgen å diskutere litt ang dette, og så skal vi reise ned til lokalet en av dagene å finne ut hvor mange blomsterdekorasjoner vi trenger per bord. Vet ikke hva som er vanlig jeg, men jeg vil ikke ha FOR mange heller. Det skal være stilfullt. Det neste jeg må finne ut er hvilke farger jeg ønsker på buketten og dekorasjonene.. Jeg vet ikke enda, men jeg har lyst på en hvit bukett... Kansjke med noe lilla i, ala den [url=http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=63651] Guri Riise ( Kona til Jon Arne) hadde når de giftet seg. Den var nydelig.

Jeg TROR jeg har funnet Kjolen med stor K, men jeg vil ikke legge ut link til den enda, før jeg har fått prøvd den og ikke minst prøvd noen andre også. Man skal ikke ta den første kjolen man prøver, sant vel??? :wink:

Jeg har sikkert sett på over 1000 kjoler på internet, og det er EN SPESIELL jeg går tilbake til hele tiden. Så jeg er nesten sikker.

Var innom en brudebutikk i går for å se om de hadde den, og evt hvilke andre de hadde, men der var servicen så elendig at jeg til slutt bare gikk.. Dessuten så har de flest utleie kjoler.

Hva mer?

Jo jeg har vært på Bridalsave.com og sett på litt dilldall og funnet en gjestebok og ett album jeg syntes var bare helt nydelig.

MEN de tar NESTN 100 DOLLAR BARE I FRAKT.. :o

Det var jo nesten halvparten så mye som hva bøkene kostet alt i alt det, så da er det FULLSTENDIG utelukket.

Jeg får heller se andre plasser om jeg finner noe der... Evt på norske internett sider. Eller butikker i Oslo eller noe...

Ellers er det vel ikke skjedd stort.. Syntes det er mye jeg... :ler:

Kjøpte to brudeblader her om dagen, som jeg leser igjen og igjen.. Det er så mye fint å se på.

Dessuten så har jeg bestilt Bryllupsboken til Gry, og leste den i går.. Den var kjempe fin og innholdsrik.. En utrolig fin bok å ha!!!!

Vel, da kommer jeg tilbake hit når det skjer noe mer.. :D

Klem fra Skusla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei!

WOW - så mye du har gjort allerede!!! Du har virkelig jobba de siste dagene du! Tipper du har kosa deg masse og gjort unna masser av tankevirksomhet! Så utrolig mye som skal planlegges og utføres, blir nesten helt matt av bare å lese om det, jeg! :wink:

Nå er jeg SÅ spent på kjolen du stadig vender tilbake til...Gleder meg til å se den!

Fortsatt lykke til med planlegginga, vennen min!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :D

Skal si du står på ja!

Tror den store dagen blir uforglemmelig flott :) Virker som om du har alt under kontroll, og jeg tror at det fortsetter når den store dagen er her jeg.

Er litt spent på kjolen din da...hehe

Lyst til å vise den til oss ? :: pliiiiiis ? ::

Håper du har det bra ellers.

Ha en super helg videre!

Stor klem :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vært ivrig ser jeg! Så flink du er!

Nå må du komme med en oppdatering snart, er så spent.

Håper du har det bra vennen!

Sto klem fra meg og bebis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Gleder meg til å høre mer fra bryllupsplanlegginga di på nyåret, vennen min! :D

Tenk for et år 2004 kommer til å blir for deg og din kjære! :hjerte:

Gleder meg til å følge med!

Klem, Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for det Kverula og Middis vennene mine.... :D

Ja det er lenge siden jeg har skrevet her nå. Dels pga at jeg har ventet til nå, altså etter nyttår med å begynne planleggingen for fullt, og dels fordi jeg rett og slett ikke har vært i form hverken til å planlegge eller skrive noe særlig her inne.

Har egentlig ikke tenkt så mye på bryllupet den siste mnd'en.

Men NÅ skal jeg starte.

Var jo i Oslo for noen helger siden å fikk prøvd tre nydelige kjoler... Her er to av de: Kjolene i albumen min

De ligger nederst der. Å jeg må si, før dere ser de, at bildene gjør ikke kjolene rettferdighet- for de var MYE flottere i virkligheten, myyye nydeligere...

Ellers så har jeg lett og lett etter noen fine invitasjoner på internet. Jeg bestilte noen prøver fra www.BryllupsButikken.no

Av de vi syntes var penest der var det spesielt to. De ligger også i albumet mitt...

Syntes de var søte. Men jeg vet ikke enda. Skal sjekke litt rundt først. Der fant jeg også ett nydelig fotoalbum og gjestebok som jeg skal bestille over helgen. Skal ha gjestebok i kirken, og ett nydelig bryllupsalbum syntes jeg er alfa omega. Det er en såpass spesiell dag, som oppleves en gang i livet- så ett vakkert ablum fyllt med minner må til ... :Nikke:

Det ligger OGSÅ i albumen min.. :ler: , bare at der er de avbildet i krem/gul farge mens jeg skal ha hvitt.. Syntes det var søtt jeg.

CHristianes som jeg prøvde kjolene hos har lagt ned i Oslo og åpner i Januar igjen på Tjøme. Derfor skal mamma og jeg ned til barndomsvenninnen hennes i Tønsberg slik at mamsen får være med å se når jeg prøver de igjen. Da flyr vi til Oslo og tar toget til Tønsberg. Har da bestemt at når vi er der skal vi innom Kristin's brudesalong også. Det er der DRØMMEKJOLEN min er.. Så da får vi se... :D

Jeg må si jeg blir litt frustrert, for det er så mange utrolig nydelige kjoler- hvordan kan jeg vite at det er DEN ene jeg velger som er den fineste til meg? Tenk om jeg angrer da.. Huff og huff.

Før jul var sambo og jeg nede i lokalet og fikk se hvordan der ser ut også. Det var veldig fint å få komme ned å se hvordan der ser ut. Å det svarte absolutt til forventingene. Som jeg trodde, høyt under taket, store lysekroner, utskjærte lister, silketapeter osv osv. Eneste som ikke var fullt så supert var dame toalettene som var rosa og stolene som var sånne vanlige konferansestoler- De var også rosa.. :-?

Men men, jeg finner nok på noe lurt tenker jeg.

I tillegg så var der ikke noe benkplass på toalettene, så jeg får improvisere å ta med ett par av våre sekskantede bord som vi har her. De er små, og relativ høye så jeg hvertfall kan sette de kurvene jeg skal had er på... Det er det viktigste. Ellers får folk bare bruke vasken til evt sminkesakene sine osv.

I morra eller etter helgen skal jeg ned til en brudebutikk jeg faktisk har funnet her i byen. De fører også Demetrios. Så da kan jeg se om de har noen av kjolene jeg prøvde på Christianes. Så får jeg hente mamsen om jeg finner de.

Det er også på tide å snakke med fotograf snart, og blomsterbutikken. Mamma skulle jo ringt de en mnd nå, men er treig så hun har ikke gjort det enda.. Tenkte jeg skulle reise ned dit å se. De har album fulle av forskjellige buketter og dekorasjoner. Så må vi ned igjen til lokalene å finne ut hvor mange borddekorasjoner man trenger.

Ellers så må vi ha blomster i kirken.. Lurer litt på hvordan det er vanlig at det gjøres. Hvordan kirken pyntes liksom. Der det vanlig med masse stæsj i kirka???? Eller er det bare på amerikanske filmer??? :ler:

Aner ikke jeg vel.. Har aldri gifta meg før jeg så.. :wink:

Ei har jeg vært i bryllup før heller. :o

Må begynne å gå gjennom listene jeg har funnet ang hva som bør gjøres så fort som mulig. Det er jo tusen ting å tenke på, tusen ting å huske, prøve, ringe, snakke med, bestille osv osv. så det er bra man har internet hvor slike ting er skrevet opp måned for måned. Dessuten har jeg fått den Bryllupsboken som Gry har skrevet- og det er en god bok!!!! :D

Nei det får være nok bryllupsprat for i dag..

Klem fra Skusla- bride to be. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Skusla - uansett hvilken kjole du velger så blir du nydelig, for du er bare helt skjøøønn!! Dessuten virker det som om du er like vakker på innsiden også - en utrolig positiv og flott jente!

Lykke til med planleggingen!

Klem, Mie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg meg på det Mie sier: du er bare tvers igjennom god, du. Aldri sett et menneske med større omsorg for andre midt oppi sin egen 'elendighet'. Håper du skjønner hva jeg mener - mener jo ikke at livet ditt bare er miserabelt :blunke:

Så på bryllupsdagen din kommer du til å være vakker uansett hvilken kreasjon du velger å iføre deg i! Du kommer til å stråle - jeg vet det nok! :D

Gleder meg til å se evt bilder fra den store dagen! Og følge med planleggingen din her selvfølgelig. Halve moroa det :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisan!

Har ikke fått med meg dagboken din før nå, jeg!! Men her likte jeg meg, og føler på meg at jeg kommer til å bli værende her.... :wink:

Lykke til med bryllupsforberedelser - det er utrolig gøy! Ikke at jeg ble fridd til på en så fin måte som du ble, da - min mann er ikke fullt så romantisk....! Hvis resten av bryllupet følger opp det frieriet, så blir det BRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Moro å lese oppdateringen din, vennen - og kjolene: DE VAR NYDELIGE!!! Og som de andre også sier - du kommer til å være en skjønn brud uansett hvilken kjole du til slutt velger, Skusla!

Venter spent på fortsettelsen!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en ting og si, og det er at du kommer til å bli verdens nydeligste brud!!

Stor klem fra meg og bebisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...