Skusla Skrevet 2. november 2003 #1 Del Skrevet 2. november 2003 Fant ut at jeg måtte opprette en bryllupsdagbok jeg også.. Litt koselig å ha en slik, som jeg kan gå tilbake til senere.. Å lese om mine planer, tanker og følelser rundt bryllupet og innspill fra andre. Ja, jeg ble fridd til for to dager siden.. På bursdagen min, 31. Oktober. Kan vel med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har fått en bedre gave... :D Det var så utrolig romantisk, og sambo var så skrekkelig nervøs. Vi var ute og spiste først, og jeg merket på han at det var noe.. Han var så stille... Han har fortalt meg at han hadde planer om å gjøre det på resturanten. Enten at han gikk ned på kne, eller at han fikk betjeningen til å komme med ringen i desserten eller noe... Men ettersom vi satt MIDT i lokale, med masse folk ( bråkete) rundt oss, så syntes han ikke det passet seg.. Å jeg er enig nå. Han hadde kjøpt ringene for lenge siden, før vi reiste til USA og hadde til og med med seg de dit bort. Men som han sa, han ville at anledningen skulle være perfekt. Etter middagen gikk vi å hentet bofsen vår og gikk tur. Vi endte opp på en liten ås, hvor vi sto inni en åpen "borg", med utsikt over hele byen. Det var ikke en sky på himmelen og det var masse stjerner. Å gud så nervøs han var.. Han skalv i stemmen og på hånden. Ettersom det var så mørkt fikk jeg ikke sett ringen skikkelig, så jeg var veldig utålmodig etter å komme hjem å få sett på den nøye. Men selvfølgelig stakk bofsen av.. Så vi brukte nesten en time på å få fanget henne.. Å vi ble mer og mer frustrert og forbanna.. Valper!!! Dessverre var begge ringene jeg fikk altfor store, så jeg måtte bytte de. Den ene, gullringen/gifteringen er en tradisjonell ring, litt bred ( men ikke for bred) og enkel. Den tok gullsmeden inn når vi ventet dagen etterpå, og det tok fem min. Den andre hadde han kjøpt i en annen butikk, og dette er en ring i hvitt gull, med en diamant på.. Den må jeg vente en uke på å få igjen.. Ettersom han ikke visste NÅR han skulle fri, så hadde han ikke fått gravert inn noe i de. Hva er vanlig?? Den tradisjonelle ringen skal brukes som giftering også, så er det da vanligst å gravere inn bryllupsdatoen i denne?? Å hva mer skal stå i de??? Uansett, nå begynner planlegging av bryllupet, og jeg gleder meg veldig mye. Prøve kjoler, velge ut invitasjoner og blomster, velge lokale og catering, skrive gjesteliste, bestemme bryllupsreise.. ja alt. I morra skal jeg ringe presten å høre ang datoer. Vi har begge lyst å gifte oss enten i slutten av Juli eller i August. Men det er vel da de fleste vil, og vi er kanskje litt sent ute?? Vi får høre om de har noe ledig. Heldigvis så sokner vi til forskjellige kirker, så vi har to valgmuligheter i stedet for ett. Begge kirkene er utrolig fine... Å det spiller egentlig liten rolle hvilken av de to det blir.. Vi må også arrangere ett møte med foreldrene våre ang det økonomiske, og avgjøre budsjett.. Så får vi evt betale litt selv også, for jeg mener at dette er noe man gjør EN GANG I LIVET, og da vil jeg ha det perfekte bryllup- Det er helt utrolig hvordan dette føles. I to dager nå har vi gått rundt med ett enormt smil begge to, og jeg kan ikke tro jeg noen sinne har vært mer lykkelig enn nå. Jeg skal gifte meg, med verdens herligste gutt.. Drømmemannen min. I går hadde vi fest her.. En kombinert bursdags og forlovelsesfest. Da inviterte vi vennene våre hit, og hadde en utrolig koselig kveld. Vi fikk masse blomster ( ettersom ryktet spredde seg i går, kom det blomsterbud på døren 4 ganger, så vi hadde litt vase problemer... ), to magnumflasker med champagne, en vanlig flaske og to flasker vin... Telefonen har ikke stått stille hele helgen, og alle har ringt for å gratulere.... This is huge... Jeg har allerde sett noen kjoler jeg liker... Legger ut link her så dere får se, og jeg blir glad for innspill og kommentarer på de.... Her er den jeg liker best foreløpig den jeg liker her er på nederste linje, nr 3 fra venstre det er den som heter Sarchi denne er også nydelig enkel og stilfull fra Modeca Modeca kjolen bakfra Kunne sittet her hele kvelden å linket inn kjoler, men det får holde for nå.... :D Det største problemet vil kanskje bli å velge EN kjole, når det finnes så utrolig mange flotte.... Jeg skal til Oslo for å gå på kjole-jakt, for her i Ålesund finnes nesten ingen.. Dessverre... Sambos salong i Molde driver salg av kjoler, så jeg kan bestille derfra også... Men men, alt til sin tid.... Nå skal den ny-forlova gå å legge seg foran tv'en med popcorn og cola. Perfekt dagen derpå "mat". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. november 2003 #2 Del Skrevet 2. november 2003 HER... ...kommer jeg til å stortrives! Gleder meg som en unge til å følge med på planlegginga di, Skusla - og har faktisk vært inne å titta etter denne bryllupsdagboka flere ganger! ENDELIG! :oops: En liten misforståelse har oppstått, ser jeg...og jeg har allerede beklaga i en mail...Jeg fikk ikke med meg at det var TO ringer det har vært snakk om. Trodde dere skulle ha samme forlovelses-ring og giftering jeg, vettu...Men nå er jeg oppdatert da! Gleder meg på dine vegne, Skusla - og ser fram til å høre om planene! Klem fra Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 2. november 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 2. november 2003 Vi skal det... :D Han kjøpte tre ringer.. En diamant ring til meg, som han fridde med, + to tradisjonelle gullringer som vi begge skal bruke under forlovelsestiden + som gifteringer siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2003 #4 Del Skrevet 3. november 2003 Superromantisk med den diamantringen da...Skal du gravere forloveleses-datoen i den? Og bare bryllupsdagen i de andre, eller hvordan har du tenkt? K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 3. november 2003 #5 Del Skrevet 3. november 2003 Hei og hå! Herregud, så morro det skal bli framover å følge dagboka di Tror du får en veldig flott tid framover :D Det er bare å si ifra om du trenger linker til smykker / tiara / kjoler etc. asså, for jeg er sånn ( patetisk ? ) hobby-wannabe-brud, som elsker slike ting og har lassevis med forslag hehehe.... Kos deg så lenge, så tar jeg snart turen inn og snoker litt til :kjempeklem: :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 4. november 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 4. november 2003 Hei hei Takk for hilsner Diva og Kverula... :D Nå sitter jeg å venter på at prestekontoret skal åpne.. Har funnet ut at jeg har sabla dårlig tid om jeg har lyst å gifte meg neste sommer gitt. Er litt bekymret... Både for lokalet og kirke. Men jeg får høre hva de sier når de åpner kl ti og så får jeg prøve å ringe rundt ang lokaler å høre. Det er spesielt to lokaler jeg kan tenke meg, men disse er super populære, så da .... Huff, kanskje jeg skal satse på neste sommer der igjen?? Altså 2005? Men det er så lenge til... Reiser en dagstur (nesten) til Oslo om to uker. Fra mandagskveld til Onsdagsmorgen. Skal suse rundt å se etter kjole. Hvertfall prøve noen, sånn at jeg ser hva jeg kler.. Så er det vel snart på tide å samle foreldre, sånn at vi får diskutert litt... Men nå reiser foreldrene til sambo på cruise til Karibien til helga, og blir borte nærmere tre uker, så det får vel heller vente litt... Huff, er spent på hva de sier på prestekontoret jeg... Krysser fingrene... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 4. november 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 4. november 2003 Hei hei Takk for hilsner Diva og Kverula... :D Nå sitter jeg å venter på at prestekontoret skal åpne.. Har funnet ut at jeg har sabla dårlig tid om jeg har lyst å gifte meg neste sommer gitt. Er litt bekymret... Både for lokalet og kirke. Men jeg får høre hva de sier når de åpner kl ti og så får jeg prøve å ringe rundt ang lokaler å høre. Det er spesielt to lokaler jeg kan tenke meg, men disse er super populære, så da .... Huff, kanskje jeg skal satse på neste sommer der igjen?? Altså 2005? Men det er så lenge til... Reiser en dagstur (nesten) til Oslo om to uker. Fra mandagskveld til Onsdagsmorgen. Skal suse rundt å se etter kjole. Hvertfall prøve noen, sånn at jeg ser hva jeg kler.. Så er det vel snart på tide å samle foreldre, sånn at vi får diskutert litt... Men nå reiser foreldrene til sambo på cruise til Karibien til helga, og blir borte nærmere tre uker, så det får vel heller vente litt... Huff, er spent på hva de sier på prestekontoret jeg... Krysser fingrene... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 4. november 2003 #8 Del Skrevet 4. november 2003 Hei Skusla! Gratulerer med frieri og forlovelse! Giftet meg selv i Ålesund kirke i fjor (2002) og var veldig fornøyd med den kirken, ville egentlig ha Borgund kirke men den var allerede fullbooket når jeg skulle bestille (vi hadde to aktuelle datoer). Senere viste det seg at det kom en avbetsilling men da var alt planlagt så vi droppet det, og angret heller ikke. Vi bestemte oss for å gifte oss denne sommeren lillejulaften 2001, og det var verdens lengste jul for å vente på at kirkekontoret skulle åpne i januar Lykke til med forberedelsene, gleder meg til å lese dagboken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2003 #9 Del Skrevet 4. november 2003 Hei vennen! Hvordan gikk det på prestekontoret??? Datoer, sted osv... OPPDATERING!!! Klem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 4. november 2003 #10 Del Skrevet 4. november 2003 Hallo Skusla! Passer meg fint at det blir enda en Skusla-bok å følge med i :D Og bryllupsbøker er jo bare så herlig å lese i, enten man allerede er gift eller ei!!! Den Modeca-kjoken "din" ligner litt på den kjolen jeg hadde da jeg giftet meg. Men det var en champagnefarget kjole fra Benjamin Roberts. Leidde den i Trondheim! Lykke til med planleggingen! Gleder meg til å følge med! Klemmer fra Smurfa! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 4. november 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 4. november 2003 Takk for det Smurfa.. Alltid kost når du stikker innom... Er IKKE i form for tiden... Har vært sengeliggende i hele dag nesten. Fikk besøk av ett par venninner nå, å de var her en liten stund, men jeg orket ikke ha de her så lenge.. Ringte prestekontoret, de hadde ledig 14.- 21. og 28. August. Det ene lokalet vi gjerne vil ha har ledig den 14. men de kunne ikke gi oss noe pris uten at vi visste litt om antall gjester og budsjett. Så på Torsdag kommer mine foreldre og sambos foreldre for å diskutere budsjett og bryllup. Det er det som har skjedd i dag. Orker ikke skrive mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. november 2003 #12 Del Skrevet 4. november 2003 Her skal jeg garantert følge med ja. Trist at du ikke er i form i dag. Håper ikke det blir langvarig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2003 #13 Del Skrevet 5. november 2003 Hei! Så fint at det er muligheter rundt de tidene dere har tenkt da! Nå er dere ett steg nærmere! God bedring da, vennen... Klem fra Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 5. november 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 5. november 2003 Ja, jeg ble super glad når jeg hørte de hadde en del ledig i August. Nå skal vi bare ha det møtet m foreldre på Torsdag. Om de ikke er villig til å betale sånn vi får ett fint bryllup, så har vi bestemt å vente til 2005 å betale det selv.. :D Ikke at vi skal ha så nnmari dyrt bryllup, men vennene våre og lignende er viktige. Vil gjerne ha de i middagen, å da blir det dyrt. + lokalene er ikke akkurat billige.. Så vi får se.. Spennende å høre hva de sier i morra hvertfall. Jeg gleeeeeeder meg til å beg å planlegge.. Men vi har ingen aning om hva som skal til, hva vi skal begynne med osv så vi har vært på masse bryllupslinker å sett.. :D Er ikke så sabla mye bedre i dag, men jeg er i bedre humør da.... :D See ya... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. november 2003 #15 Del Skrevet 5. november 2003 Svusjer bare innom for å gratulere deg. :blomst_opp: Skal bli artig å følge med i planleggingen din. Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. november 2003 #16 Del Skrevet 6. november 2003 Gratulerer så mye! Jeg har vært snikleser i dagboka di lenge, og fikk en anelse om hva som kom til å skje da jeg så hva samboeren din hadde planlagt til bursdagen din. Har vært bortreist i helgen og fram til i dag, men det var SUPERKOSELIG å se at mine aninger slo til! Grattis som nyforlovet!!!!! Så morsomt!!! .. og litt misunnelig, da...... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 6. november 2003 #17 Del Skrevet 6. november 2003 Gratulerer med forlovelsen! Blir kanskje til at vi gifter oss på samme dag 14. august . Lykke til med planleggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 6. november 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 6. november 2003 Hei hei, og takk for koslige hilsner lmari og Ringblomst... :D Ja, da har vi hatt møte- foreldrene til sambo, mamma og vi to... Pappa kunne ikke. Det gikk KJEMPE bra.. Over all forventning faktisk... :D Vi ble sittende her i ett par timer og diskutere.. mamma og svigermor ble mer og mer oppjaga, og planlegger allerede weekend til både London og København for å se etter kjole... Men vi får se... NÅ er dato bestemt også.. Jeg skal ringe kirken i morra og bestille ( håper de fortsatt har ledig nå da) og hvis alt er ok der, noe jeg håper, så gifter vi oss Gud bedre.. Det er IKKE lenge til det.. :o Men det som haster er jo lokale og kirka da, og det er nå nesten ordnet. Tør ikke si noe før jeg snakker med kirka i morra.. .Da kan jeg først slå jubelen løs... Pappa har funnet ett kjempe fint lokale, som de driver å pusser opp. Det tar ca 120 gjester og har to saler. Vi skal leie inn kokk ( OM de rekker å få ferdig kjøkkenet der, noe vi tror) og flinke servitører. Middagen blir mest sannsynlig fireretters, med fri bar og nattmat. Vi blir rundt 60 gjester til middagen og 100 til kaffen/ festen etterpå. Så dette blir stooort. Reiser en kjapp-tur til Oslo den 17. men kommer på kvelden og reiser på morgenen den 19. så det er ikke så mye jeg får tid til. Men å stikke innom en brudesalong skal jeg nok rekke... ÅÅåååååå, jeg er så glad så glad, men det føles veldig uvirkelig må jeg innrømme.. JEG SKAL GIFTE MEG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. november 2003 #19 Del Skrevet 7. november 2003 :D :D :D :D Herlig, Skusla!!! Datoen er satt og bryllupsplanlegginga er i FULL gang!!! MORO!!! Dere kommer til å få et SÅ fint bryllup, vennen min - og jeg håper det blir akkurat som dere ønsker! Blir spennende å høre om du finner noe fint i Oslo når du skal dit. Tipper du får det hektisk den lille stunden du har, ja! Gleder meg til å høre mer!!! Klem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 7. november 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 7. november 2003 Hurra!!!!! Vi fikk datoen, og klokkeslettet vi ønsket og håpet på.... :D Så nå er det i boks, og vi gifter oss som sagt 21. August neste år. Kan ta det litt mer med ro nå en liten stund framover, å så blir det planlegging for fullt etter jul. Skal bli morsomt ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå