Eowyn Skrevet 18. august 2004 #81 Del Skrevet 18. august 2004 Heeei vennen! Nå er det jammen meg ikke lenge igjen til den store,store dagen din...Guri så spennende...Satt og leste gjennom planene dine, og du, fy rakkern så flink du er! Blir helt imponert jeg, du er så oppfinnsom at. Det blir et drømmebryllup skal du se, og om du føler at du ikke har ting under kontroll, så har du nok det. Det ser ihvertfall sånn ut. Skulle gjerne vært flue på veggen der ja!! Du blir en nydelig brud vennen. Gleder meg til se bilder etterpå. Slapp av og kos deg den siste tiden før bryllupet, og bruk tiden på å glede deg til den store dagen. Tenker mye på deg vennen, håper du har det bare bra og at du er frisk! Stor klem fra meg og Emil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 18. august 2004 #82 Del Skrevet 18. august 2004 Lykke til på den store dagen på lørdag (så annonse i avisa her en dag......) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. august 2004 #83 Del Skrevet 18. august 2004 LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2004 #84 Del Skrevet 23. august 2004 GRATULERER SÅ MYE MED OVERSTÅTT BRYLLUP, VENNEN MIN! :D Fru Skusla! Gleder meg til å høre ALT fra dagen deres! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 23. august 2004 #85 Del Skrevet 23. august 2004 Gratulerer med overstått bryllup, håper dagen deres ble så fin som dere drømte om! .. gleder meg til å høre alt om hvordan det gikk, og kanskje få sniktitte på bilder av dere? GRATULERER SOM EKTEPAR!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. august 2004 #86 Del Skrevet 23. august 2004 GRATULERER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. august 2004 #87 Del Skrevet 23. august 2004 GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 25. august 2004 #88 Del Skrevet 25. august 2004 Gratulerer så mye med den store dagen, vennen :D Håper dere hadde en strålende dag! Kjempeflott bilde av dere i albumet! Ser fram til å se flere ::hinthint:: Ha en flott uke videre som nygifte Stor klem, D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 25. august 2004 Forfatter #89 Del Skrevet 25. august 2004 Takk takk alle sammen... Jeg har lagt ut ett bilde på KG- albumet, og flere skal det bli... :-) Har bare ikke så mange som passer seg helt på KG enda, vil vente til jeg har fått scannet inn noen flere + fått bildene fra fotografen.. Veeel, dagen ja..... Hele uken var stress fra tidlig morgen til sen kveld. Vi måtte pynte, vi måtte snakke med dekoratører, kokker, servitører, blomsterfolket, presten, organisten, fotografen,, filmmannen. Vi måtte skrive ut sanger, lage velkomstsang, lime på barnebilder ol på sangene, skrive gjesteliste og litt info om hver gjest + lage borkart . Lage ferdig forside til sangheftet og feste de med lilla bånd. Vi måtte velge salmer, inngangsmarsj, utgangsmarsj og få tid til kjole prøving. Samtidig måtte jeg ta meg av min Amerikanske familie som var hjemme + alle tanter, onkler og søskenbarn som kom fra hele landet. På fredagen satt jeg,min svigerinne, min 13årige nevø og Mannen miiin ( hehe) her og laga sangheftene når telefnen ringer. Da viser det seg at vår venn, som skulle synge i kirken var sendt til Oslo på sykehus i hui og hast- Da var jammen gode råd dyre. Vi husket at han hadde nevnt en jente som var så flink- så etter å ha leita oss halvt i hjel fant vi endelig nummeret hennes og hun kunne heldigvis stille opp på kort varsel. Så Skuslamannen og nevøen min suste inn til der hun bor med noter og tekster. Hun sang som en engel- jeg gråt EN GANG i kirken og det var når hun sang You Raise me Up så alle satt med gåsehud. Etter å ha stresset med alt mulig hele fredagen dro jeg inn til mamsen med overnattingsbagen min.. Jeg la meg relativt tidlig, og var så totalt utmattet at jeg sovnet nesten tvert ( + jeg hadde tatt en sterk sovetablett da.. hehe) Våkna opp kl 7 på Lørdag til ett regnvær uten like. Det regna sidelengs... Dusjet og stelte meg og var på salongen kl kvart på ni. Vi startet med å rulle opp håret mitt kl 9 og svigermoren min som er verdens 6. beste frisør, holdt på med håret og sminken min helt til kl var halv to. Da hadde jeg fått på meg kjolen og slør + tiara og smykker. 13.40 kom pappa for å hente meg, og jeg begynte å gråte litt. Det var en stor opplevelse. Han hadde hentet buketten min, som bare var helt fantastisk. Bilen kom- en utrolig flott veteranbil, en sort Rolls Royes. Da jeg sto i døråpningen til salongen strømmet turister og andre bygåere til, så jeg hadde litt av en tilskuer-skare.. hehe. Da vi kommer til kirken ser jeg at gjestene våre ikke er komt inn enda- folk driver enda å komme, så jeg må dukke ned så mye som det går an med en svær brudekjole, ett trangt baksete og med pappa ved siden av meg. Da viste det seg at det forrige bryllupet var litt forsinket og de hadde ikke reist enda- de sto fremdeles på trappen og ble tatt bilde av. Så vi må ta oss en runde med bilen for å la gjestene få komt seg inn. DA for første gang den dagen ble jeg stresset og nervøs- Heldigvis så lot sjåføren meg ta meg en røyk i bilen med åpent vindu- ( det er jo egentlig fy fy for en flott brud å sitte der med sneipen i kjeften da men akkurat DET dreit jeg i akkurat da... :o) Vi ankommer kirken fem på to, og pappa hjelper meg inn, forloveren min E retter på slør og kjole og springer inn for å sette seg. Min lille 4 årige niese, som for dagen er flower girl står foran meg og jeg er veldig spent på om hun klarer jobben- Da vi hadde prøve-time i kirken to dager før ble hun SÅ nervøs og sjenert at hun turte ikke gå foran oss opp midtgangen og da var der ikke folk engang. MEN jeg har tatt mine forholdsregler og fortalt henne hele dagen at kjolen hun har på seg er magisk og at om hun blir sjenert eller nervøs så skal hun bare huske på dette + at ALLE kommer til å syntes hun ser ut som en prinsessse- Organsisten begynner å spille Mendhelssons bryllupsmarsj- dørene åpner seg og lille V begynner å gå. Det eneste jeg får med meg er at kirken er nesten stappfull, noe jeg ALDRI har sett før. Det er mange mange uventede som har møtt opp for å se.. Jeg må innrømme at jeg faktisk ikke husker en DRITT av turen opp midtgangen. Jeg husker TO fjes, og det er moren til en barndomsvenn av meg og ene tanta mi. Thats it. De kunne spilt SPUTNIK for alt jeg vet.... Men det var veldig veldig stort. Jeg kommer til trappen sammnens med pappa, Skuslamannen går ned for å møte oss, tar pappa i hånden og jeg ser han stirrer på meg med tårer i øynene og sier wow. Jeg har aldri følt meg vakrere og mer spesiell enn akkurat da. Presten ønsker velkommen, sier noen ord, vi synger salmen; Kjærlighet fra Gud, Sangerinnen synger you raise me up, jeg gråter en skvett og hører masse masse snufsing fra benkeradene. Vi går opp, sier bryllupsløftene våre ( vi fikk velge mellom å bare si ja to ganger, eller om vi ville si; Jeg ****** tar deg ******** til min ektefelle. Jeg vil elske og ære deg, og bli trofast hos deg i gode og onde dager.. osv osv. Syntes det er mye finere og mer personlig enn at presten skal si hele regla for oss. Vi kneler ved alteret og presten velsigner oss, og vi setter oss igjen. Vi synger enda en salme; Til kjærlighet Gud oss skapte, Sangerinnen synger Gje meg handa di ven. og så er det hele over. Det gikk kjempe fort. Vi står noen sekunder og " viser oss frem" før vi rusler ut til Henning Sommerros Brudeslått fra Øre. Vi stopper ved utgangsdøra og blir gratulert av sikkert 200 mennesker. Vi endte opp med smilekramper begge to.. Så setter vi oss i bilen og kjører til fotografering. Det er sykt kaldt, og vi var ute i over en time, men jeg tror bildene kommer til å bli helt fantastiske. Fotografen er både uorginal og meget oppfinnsom så jeg gleder meg veldig til å se bildene om ett par uker. Så ankommer vi lokalet igjen, alle klapper og vi drikker champagne . Toastmasteren- broren min og pappa har planlagt middags-kjøreplanen veldig godt. Problemet er at vi setter oss kl 16.00 og vi har invitert kaffegjester til kl 20.00 I tillegg så er det som er viktig for oss vennefesten.. Middagene i bryllup har en tendens til å dra ut en del, når alle skal holde lange taler osv. To av søskenbarna mine giftet seg i fjor, de ble sittende til middag i 5 og 6 timer. Det ENESTE jeg har hørt fra de to bryllupene er at de satt så lenge til bords. INGEN har sagt en positiv ting, bare hvor lenge de satt og hvor kjedelig det var.. Dette ville min kjære og jeg unngå for en hver pris. Pappas tale er ekstremt rørende og flott, Storebrors likeså- men det er min nye ektemanns tale til meg som er den aller aller beste. Han får enormt mye skryt for den. Min kjære er en mann av få ord, men denne talen sa ALT. Det var helt utrolig.... Vi var ferdig med middagen kl 20.10. noe som var helt perfekt. Begge to er så sliten vi knapt klarer å holde øynene åpne. VI hilser på alle kaffegjestene, sirkulerer litt for å prøve å prate med så mange som mulig. Så er det kaffetid... Servitørene kommer med bryllupskaken og setter den opp. Fem etasjer... Jeg går bort for å se å får ett lite sjokk: På kaken står det : Skusla og Skuslamannen, 21. 05. 04. Feil dato. Så skjærer vi kaken og da ser jeg at de har tatt marsipan på den, noe jeg SPESIFIKT SA AT JEG IKKE SKULLE HA. De skulle ha ett tynt lag med Icing på for at den skulle være hvit, for jeg er IKKE glad i marsipan. Ok, så vi skjærer hvert sitt stykke sammen og skal "mate" hverandre med første biten. Som mannfolk flest tar min kjære og gir meg en STOOOR bit. Å fyttikatta. Kaken er IKKE god. Inni kaken flyter det av små steinharde icingbiter.... En del av ene fyllingen i tannen min løsnet. :evil: Bortett fra det, så er hele dagen en STOR suksess... Litt senere danser vi brude"valsen". Dvs vi danset til From this moment- en rolig sang. og alle gjestene samler seg i en ring rundt oss og lar oss danse ett min eller så før de begynner de også. Da var kl blitt kvart over 11 om kvelden... VI går og setter oss igjen, etter at jeg har danset med pappan min og jeg sier til forloveren min at det eneste som holder meg oppe nå er korsettet på kjolen, Så vi bestemmer oss for å reise til hotellet. Min amerikanske svigerinne holder en fantastisk tale på NORSK. Hun som ikke snakker ett ord norsk engang, og hun har strevet lenge lenge for å klare det. Jeg forstår ikke så veldig mye av den , men poengene forstår jeg og det var veldig vakkert.. Mamma holder også en nydelig tale å så drar vi. I dag angrer jeg på at vi ikke klarte å holde ut lenger enn vi gjorde, for det hadde vært litt av en fest, men pga besøket fra USA og all planlegging og denne store, ekstremt laaaange dagen så var vi helt og holdent utkjørt til den grad jeg med hånden på hjertet ALDRI har vært før.. I tillegg er kjolen min så stram at jeg har tre ganger så vondt som vanlig i magen. Da vi kommer til hotellsuiten, som var fantastisk, har forloveren min pyntet den med lys over hele, roseblad strødd her og der, og der står to flasker Champagne- 1 fra henne og min kjæres forlover, og en fra Direktøren av hotellet. Suiten er helt fantastisk den også. Vi kommer inn i gangen, til venstre er en dør til ett toalett, fra gangen kommer man inn i ett åpent rom med en spisestue- krok. Derfra og fra sofagruppen kan man se utover hele byen. Der er en liten altan, og en skrivepult. Ved siden av der spisestuen står går man inn på soverommet- med samme fantastiske utsikten- fra soverommet går man inn på hovedbadet- ett stort deilig bad med boblebad, separat dusj, toalett og to vasker. Det var en helt fantastisk dag, en dag jeg håper ALLE får oppleve selv. Morgenen etter våkner vi i elleve tiden.. Jeg vil ikke vekke min dypt sovende mann så jeg rusler inn på stuen og setter meg. Etter ti min kommer han og vi smiler og gir hverandre en klem. Da kommer han på MORGENGAVENE.. WIIIIIIIIIH.... Jeg først. Jeg har laget mange små hint, og pakket de GODT inn med avispapir, masse tape og gavepapir. Det første hintet er ett lite leke fly. Det andre er er ett kart over London og det tredje er to Arsenal drakter.. Han blir helt i ekstase, dette tror jeg var det aller siste han hadde ventet seg. Så den 17. september flyr vi til London, skal bo på ett fantastisk hotell og den 19. skal vi på Arsenal kamp. Jeg tror jeg gleder meg nesten mer enn hva han gjør.. hehe. Jeg har vært hardbarka Arsenal fan siden jeg var 5 år.. Så er det min tur..... Jeg får en ring- med den største diamanten jeg har sett... Ringen er på noe under 1 karat og jeg tør IKKE tenke på prisen.... Jeg kommer nestne ikke til å tørre å gå med den, hvertfall ikke før jeg har fått den forsikret. I går måtte jeg "gi" den fra meg, for den var for stor og gullsmeden måtte sende den inn til de som har laget den, for han turte ikke begynne å ta den inn selv.. . Nesten hele søndagen gikk med til å rydde litt i lokalet, samle sammen dekorasjoner, gi bort noen av de, pakke inn igjen gavene for å transportere de opp hit. På kvelden fikk vi besøk av USA familien for at de skulle få si adjø til oss.. Vi kjørte de ut på flyplassen på Mandagen kl 07.00 og det var hjerteskjærende å se de dra igjen. Tiden de har vært her har vært så utrolig morsomme.. Heldigvis så er det ikke lenge til vi sees igjen. Vi reiser jo på bryllupsreise i Oktober/ November. Å da går cruiseskipet fra Miami. Da tar vi noen dager hos de først. Så da har vi noe å se frem til også. Når vi gjør det slik, blir heller ikke vinteren så lang. To uker i sommervær og 30 grader skader IKKE midt på høsten.. Jeg kommer til å savne de noe helt sinnsykt. Etter å ha sagt hadet til de, så dro vi hjem for å begynne å rydde her.. Vi har ikke hatt tid til å vaske her ei heller knapt ryddet på over to uker ( og jeg som har støv på hjernen.. huff) Vi startet med å gå gjennom alle gavene vi hadde fått, og samlet sammen ting vi hadde fått to og tre av, og ett par ting vi ikke trengte. Så dro vi ned til Tilbords og Mestergull og byttet gaver for den nette sum av 18.000 kr. Vi fikk UTROLIG mye vi trengte- Vi var lure å kjøpte de store, dyre tingene til servicet vi samler på, de som ikke er bare bare å gå å kjøpe- bare ett serveringsfat kostet over 2000 kr. I tillegg fikk vi kjøpt det meste vi ikke hadde fått i gave i serien New Wave, fra Villeroy & Boch som er "hverdagsservicet" vårt- Har dere sett det??? Knall stilig!!!!!!!!! :enig_animasjon: Så gikk vi gjennom kjøkkenskap, bar ned i boden og kastet gamle kopper og ting vi ikke har brukt på ett år, og utrolig nok fikk vi plassert ALLE gavene.... :o) I går fikk vi igjen bildene fra engangskamerane jeg hadde lagt ut på bordene, men der var skuffende få fine bilder. I tillegg hadde folk stjålet med seg ganske mange av kameraene- og de fleste som hadde tatt bilder hadde glemt å skru på blitzen... Vi har til og med lært oss å lage espresso kaffe fra den nye espressomaskinen vår. I morra skal vi ned på en kaffebar å kjøpe GOD espressokaffe sånn at den faktisk VIL SMAKE godt også..... I dag har jeg lagt rett ut hele dagen. Vi har hatt besøk av lillebror, men bortsett fra det så har jeg ikke gjort en dritt.. Jeg har fått en liten knekk etter alt stresset. Det er så rart med det. Man stresser og stresser som en gal i lang tid og VIPS så er det over og man er tilbake til sitt gamle liv igjen. Vi har ett minne for livet. Dagen var i høyeste grad verd alt stress og all planlegging, men jeg ville ikke gjort det igjen for å si det slik... Nå er vi gift og det er en utrolig god følelse. Nå må jeg si fra til folkeregisteret og til alle mine forbindelser om mitt nye navn- jeg har allerede rukket å bruke det noen ganger nå, og det er veldig rart men ganske morsomt også... Alle vordende bruder- gled dere! Det hele er så definitivt verdt og vente på.... Jeg har også ett godt tips; Få toastmasteren til å samle sammen alle talene som folk holder ( de fleste har jo skrevet de ned, enten i sin helhet eller i stikkordsform). Det gjorde vi, å nå har jeg de aller fleste talene i boken min. Utrolig koselig å se tilbake på. I tillegg leide vi inn to profesjonelle filmmenn som filmet hele seansen fra tidlig morgen til sen kveld- å selv om de redigerer filmen å bare tar med poengene ol. så får vi også rå-tapen, dvs ALT de har filmet hele dagen.. Veldig koselig for OSS, kanskje ikke for alle andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 25. august 2004 #90 Del Skrevet 25. august 2004 Herlig! Gratulerer som fru! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2004 #91 Del Skrevet 26. august 2004 Moro å høre om dagen deres, vennen! Og selvom jeg har sagt det før, så sier jeg det igjen - en utrolig vakker brud! Og et stilig brudepar! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 26. august 2004 #92 Del Skrevet 26. august 2004 Må bare takke for finfin mail, både beskrivelse fra dagen og de flotte bildene! Satt og leste med klump i halsen og tårer i øynene... :-) VEL OVERSTÅTT BRYLLUP!!!! Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå