Gå til innhold

3D i uke 10


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er det noen her som har tatt 3D i uke 10? Er det verdt det?

Skal på tidlig ultralyd i neste uke,så litt greit å vite om det vits med 3D så tidlig.

Vet at det ikke anbefales før rundt om uke 25,men det er så lenge til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Jeg hadde ikke tatt 3D i uke 10! Da jeg var på tidlig UL i uke 8 tok gynekologen på 3D bare for å teste litt ut og det var ikke mye der for å si det slik ;) Jeg hadde heller tatt en tidlig UL nå jeg og 3D når det er anbefalt. Ikke vits å bruke penger på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så veldig mye å se da.. Og det er vel hele poenget med 3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt det, men jordmor har vist meg et 3D bilde av embryo uke 9, og et 3D-bilde av et foster uke 11. I uke 11 så man helt klart at det var en baby, men ikke verdt 1000 kr, som det koster her, i alle fall. :) Hvis jeg bestemmer meg for 3D så blir det uke 26 her i gården. Om langt om lenge og lenger om langt, med andre ord! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 3D i uke 9 fordi gynekologen hadde det. Jeg ville nok ikke betalt ekstra for det. Så tidlig var det vel så fasinerende med vanlig 2D, så jeg ville nok spart 3D til senere. Sikkert mer spennende når du kan se ansiktstrekkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet til rundt uke 25 som du seier, da har du mye mer glede av ultralyden i tillegg til bilder du skjønner noe av! :)

babyen er jo bare 8 uker i din uke 10, det kan jo knapt betegnes som et foster :)

Ikke meningen å ta fra deg all glede, men du har enda LENGE igjen av graviditeten, bestill deg heller en time til 3d når du har fått mage og faktisk skjønner at det er noe som vokser å lever inne i deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt off topic, men er ul i uke 10 innvendig eller utvendig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer mye fra sted til sted. Jeg tok innveldig UL i både uke 8 og uke 12, men var forberedt på innvendig da det var det jeg hadde hørt var mest vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Tror UL i uke 10 for det meste gjøres innvendig. Jeg hadde UL i går pga sykdom hos meg, og da var det fortsatt innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innvendig i uke 8 og utvendig i uke 12. :jepp: Den i uke 12 var privat, og vi fikk med oss et 3D bilde uten å måtte betale for det. Ikke akkurat noe vakkert syn altså, og det er så vidt man ser hva det er.

Vanlig UL er vel så stas så tidlig, så jeg ville ventet til uke 26-30 før jeg tok en 3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde utvendig ul i uke 10.gjekk kjempebra og fekk knallbra bilder.såg ut som en miniatyr baby.ble skikkeli overasket over kor tydeligt ting viste så tiligt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo opp til deg om du har lyst til å se barnet i 3D. Deler denne lenken med deg, slik at du ser hvordan fosteret vil omtrentlig se ut i uke 10.

http://www.ehd.org/prenatal-images.php?thum_id=160#content

Synes bildene så grei ut jeg :D

Bare redd for at mine kanskje blir enda dårligere.

Men hadde jeg fått samme kvalitet på bildene som på den linken så hadde jeg nok vært villig til å betale litt mer for det.

På disse bildene så ser du jo faktisk hva som er på bildene.

Synes ikke det er like gøy å vise familie og venner ultralyd bilder som det krever forklaring for at de skal vite hva de ser på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tok vanlig UL i uke 10, fordi jeg var veldig bekymret pga tidligere SA.... Tok det i Majorstuenklinikken , de har veldig god utstyr og det var fint nok, jeg så masse 3D bilder fra dette periode og det er bedre å vente med 3D, det tok vi i uke 28.

I uke 10 det var innvendig UL for meg:)

Men mannen min var sammen med meg uansett, vi var veldig fascinert med alle små detaljer som man kunne se på så tidlig! men som sagt det var ikke 3D.

Lykke til med graviditeten:*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Synes bildene så grei ut jeg :D

Bare redd for at mine kanskje blir enda dårligere.

Men hadde jeg fått samme kvalitet på bildene som på den linken så hadde jeg nok vært villig til å betale litt mer for det.

På disse bildene så ser du jo faktisk hva som er på bildene.

Synes ikke det er like gøy å vise familie og venner ultralyd bilder som det krever forklaring for at de skal vite hva de ser på :P

De ser utrolig flotte ut, og som jeg skrev, så er det jo et valg enhver må ta. Jeg liker å se på de bildene på den sida, så kan jeg følge med på utviklingen til lillegullet vårt (selv om UL bildene ikke er av vårt barn). Selv kommer jeg nok til å ta 3D i uke 26-28, da bf også skal ha gleden. :fnise: Så kan vi se hvem barnet ligner på. 2D bildene var lette å forklare, selv vi ikke kan se gullets bein og armer (jeg vet de er der, så det klart og tydelig med to armer og bein med skjelett da jeg var inne).

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...