Gå til innhold

Ferie med små barn...


Cinzia

Anbefalte innlegg

Vi skal snart reise på vår første utenlandstur med dattera vår som da vil være 11 mnd. Vi skal til Italia og skal være der i 12 dager. Antar at temperaturen vil ligge på ca 20 grader på dagtid. Tenkte jeg skulle lage ei liste med ting jeg må ha med, og vil gjerne ha tips til hva som "må" med. Foreløbig har jeg følgende:

- Reisetrille

- Lette sommerklær, samt noe litt varmere i tilfelle dårlig vær.

- Barnemat: Grøt, middagsglass, fruktmor, noe pålegg (prim, leverpostei) -litt i tvil om hvor mye som må med.

- Bleier

- Solkrem

- Solbriller

- Solhatt

- Leker til flyturen

- "Medisinskrin": Paracet, febermåler, saltvannsdråper, sinksalve- Badedrakt med UV-beskyttelse (tror ikke det blir veldig mye bading).

Andre ting???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annaires

Tror nok du har tenkt på det meste ja :)

Vi reiste på den første sydenturen med dattern vår da hun var 13 mnd, og hadde med alt det du har nevnt, men ikke mat da ( Hun spiste alt vi spiste.) De har jo mat, og pålegg dit du skal også ;)

Også hadde vi med vogn i stedet for reisetrille, da hun sover medre i skikkelig vogn, og vi lot henne sove i den på kvelden når vi var ute og spise på kvelden.

Vi hadde også med et par helsetepper. Frøkna her liker å ha noe over seg når hun sover, og det ble for varmt med noe annet enn et helseteppe.

Myggnett, kan kanskje være greit, men det passer kanskje ikke til en trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken reisetrille dere tenker å ha med, men anbefaler en som ryggen kan legges nesten flat i sånn at hun kan sove i vogna. Og gjerne et luftig teppe til å henge foran åpningen for å gjøre det litt mørkere. Ja, jeg vet det ikke er anbefalt med tepper foran vogna, men et veldig luftig ett som tas bort igjen når barnet har sovnet har vært helt essensielt for å få jenta vår til å sovne på ferie.

Kan også være lurt med en lett vognpose, det kan sikkert bli litt kjølig på kveldene? Men teppe fungerer sikkert fint det også om hun ikke sparker det av seg.

Skal dere kjøre bil? Da må dere enten ha med bilstol eller huske å gi beskjed om at dere vil leie det sammen med bilen.

Jeg ville også hatt med bæresjal eller -sele. Kjempekjekt på flyplassen og også til å gå rundt med om hun ikke vil sitte rolig i vogn eller det ikke passer å ha med vogn.

Mat til hele oppholdet er ikke nødvendig, men det sparer dere jo for trøbbelet med å finne ut hva de forskjellige tingene er. Men barnemat er vel barnemat, og om hun ikke har spesielle allergier eller er veldig sær i kosten bør hun kunne spise det du får kjøpt der nede.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...