Gå til innhold

"Låner vaskemaskina deres litt, jeg"


Gjest tepose

Anbefalte innlegg

Gjest tepose

Vi har en hybelbeboer som vi deler vaskerom med. Hun har sin egen vaskemaskin, men antagelig hoper det seg opp for henne med klesvask, for hun har begynt å bruke vår også, samtidig som hun har satt på sin egen. Kjenner jeg ikke er så begeistra, jeg har både arbeidsklær, treningsklær + "vanlige" klær jeg skal ha rent til dagen etter, og når hun har satt på 2-timers vaskeprogram på vår maskin, må jeg altså vente med min klesvask. Har også tenkt på hva som skjer hvis maskina vår ryker, vil hun være med på spleiselaget da? Hvor ofte hun låner maskina vår er vanskelig å følge med på, siden mannen min og jeg er på jobb på dagtid, mens hun jobber turnus, og kan glatt bruke maskina vår uten at vi merker det.

Jenta er både hyggelig og trivelig, så jeg er usikker på om jeg skal nevne min irritasjon over dette. Hva hadde du gjordt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Du må jo bare si ifra hvis det irriterer deg, hvis ikke så tar det ikke slutt. Hvis hun ellers er en hyggelig og trivelig jente, så er det sikkert ikke verre enn at hun ikke har tenkt over at dette kan bli et problem for deg. Snakk med henne og ordne opp i det, jeg skjønner ikke helt hvorfor du spørr her en gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Raindrops. Hvis hun er en ellers hyggelig og søt jente, har hun helt sikkert ikke tenkt over at dette kan være et problem for deg, og vil sikkert ta det veldig pent om du sier fra på en hyggelig måte at det er best om hun holder seg til sin egen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Raindrops: Hun spørr fordi hun lurer!

Ts: Fortell henne at du ikke liker det.

Jeg hadde ikke godtatt dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min første tanke er at du SELVFØLGELIG må ta en prat med henne og forklare at du syns dette ikke sømmer seg. Noe annet er hva som står i leiekontrakten? Jeg leide nemlig en gang hos et par som i kontrakten spesifiserte hva jeg kunne disponere av deres ting, og da var det ingenting å lure på! Men ta en prat så fort som overhodet mulig! Hvis hun har problemer med å organisere tiden sin slik at vasken hoper seg opp, kan du bruke meg som eksempel:

Bodde i et hybelhus med 65 andre. Vi delte totalt 2 maskiner! Vi hadde vaskeliste som vi måtte skrive oss på. Hendte stadig jeg måtte takke nei til å bli med på ting på kvelden fordi jeg hadde vasketime. Men som måtte det bli! Jeg ble veldig flink til å planlegge i hvertfall :fnise:

Med andre ord syns jeg ikke synd på leieboeren din hvis det er dårlig planlegging som er problemet hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tepose

Hun leier av svigerfar, som også bor her i huset, så VI har ingen leiekontrakt med henne. Han har sin egen vaskemaskin, og hun "låner" hans` maskin også. Hehe, ikke meningen å lage storm i vannglass, "Raindrops" og "gjesten", men noen irritasjoner er det greit å lufte i et anonymt plenum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsTux

Hun er heldig som dispnerer en egen vaskemaskin som hybelboer. Skjønner at du irriterer deg, men si fra, så slipper du å irritere deg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Raindrops: Hun spørr fordi hun lurer!

Hello, Captain Obvious.

Jeg synes bare det er merkelig at en voksen kvinne er usikker på om det er greit å si ifra til noen at hun helst ser at vedkommende ikke bruker hennes vaskemaskin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt til henne på en pen måte at hennes bruk av deres vaskemaskin skaper problemer for dere. Hun måtte gjerne bruke den, men da forventer dere at hun ringer på og spør dere først slik at dere ikke må vente på å få vasket deres egne klær bare fordi hun skal vaske så mye på en gang. Jeg hadde også sagt i fra om at hvis maskinen hadde gått i stykker mens hun brukte den så fikk hun være med å betale for å få den reparert.

Jeg hadde nok og poengtert at det har skjedd at dere må vente på å vaske klær i egen maskin fordi hun bruker begge, og at det ikke er riktig. Så lag en avtale med henne om at hun skal ringe, sende sms, eller ringe på hos dere og spørre om det passer at hun låner maskinen.

Er hun så søt og grei som du sier ts, så burde ikke dette være noe problem for henne :) en kan ikke bare ta seg til rette uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Hadde veldig enkelt sagt som følger: Så lenge du sier i fra før du bruker vaskemaskinen, og får godkjenning, så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...