Gå til innhold

Skjønner meg ikke på han!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei! Jeg har akkurat blitt kjent med en gutt på 28 i år. Men han virker så sinnssykt barnslig noen ganger. Han ruser seg, og når vi er ute og han spør om han kan mekke (noe han alltid gjør), så sier han at han ikke vil ha tobakksmekk, men et heftig bønnemekk (altså at jointen blir sterkere, mer hasj i). Det er vel vanlig å bruke rundt et halv gram eller mindre i ett mekk, men han sier ALLTID "ååh, vi må jo ha 1gram eller 1,5gram i mekket". Og da ser jo selvfølgelig de andre rart på han da han ikke røyker fast eller mye. Han skal også lage ny hele tiden, mye oftere enn "vanlig" og ingen andre enn hann orker så mye mer. Da ler han og prøver å pushe de andre til å røyke mer! Han blir masete og høylytt også.

Med alkoholen blir han alltid for full. Og vil alltid ha mer. Jeg har opplevd han slå i taket mitt fordi jeg holdt på å hive han ut pga han er for høylytt!! Husker ikke mere i farten, men han oppleves for meg ekstremt usikker. Jeg merker d veldig godt når han er påvirket av noe.

I nykter/edru tilstand viriker han mer selvsikker, men fortsatt litt usikker. Jeg har begynt å få følelser for han. Han ringer meg også OFTE!! i allefall 4 ganger om dagen. Korte tlfsamtaler som regel, og han bor bare femten minutter unna meg så det blir til at vi har hengt sammen nesten hver dag.

Vet ikke helt hva jeg ville med denne. Noen tanker/råd, tips ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hei! Jeg har akkurat blitt kjent med en gutt på 28 i år. Men han virker så sinnssykt barnslig noen ganger. Han ruser seg, og når vi er ute og han spør om han kan mekke (noe han alltid gjør), så sier han at han ikke vil ha tobakksmekk, men et heftig bønnemekk (altså at jointen blir sterkere, mer hasj i). Det er vel vanlig å bruke rundt et halv gram eller mindre i ett mekk, men han sier ALLTID "ååh, vi må jo ha 1gram eller 1,5gram i mekket". Og da ser jo selvfølgelig de andre rart på han da han ikke røyker fast eller mye. Han skal også lage ny hele tiden, mye oftere enn "vanlig" og ingen andre enn hann orker så mye mer. Da ler han og prøver å pushe de andre til å røyke mer! Han blir masete og høylytt også.

Med alkoholen blir han alltid for full. Og vil alltid ha mer. Jeg har opplevd han slå i taket mitt fordi jeg holdt på å hive han ut pga han er for høylytt!! Husker ikke mere i farten, men han oppleves for meg ekstremt usikker. Jeg merker d veldig godt når han er påvirket av noe.

I nykter/edru tilstand viriker han mer selvsikker, men fortsatt litt usikker. Jeg har begynt å få følelser for han. Han ringer meg også OFTE!! i allefall 4 ganger om dagen. Korte tlfsamtaler som regel, og han bor bare femten minutter unna meg så det blir til at vi har hengt sammen nesten hver dag. Legger til at når vi snakker så later han som han kan ting virker d som og han lyver/legger på.

Vet ikke helt hva jeg ville med denne. Noen tanker/råd, tips ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat blitt kjent m en gutt som ruser seg? Skjønner ikke at du gidder. Ønsk bedre for deg selv! Har du så dårlig moral?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hørtes absolutt ikke ut som en gutt å satse på.

Høres ikke akkurat ut som kjærestemateriale :/

Hva slags forhold ser du for deg at dere kan ha sammen? Han virker ikke som en fyr som tar livet så seriøst..? Hvor ser han seg selv om 5 år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå har det seg sånn at jeg sliter med rus selv. Meningen var å fortelle hvordan han var og at det gjør meg usikker. Takk for svar:-) Han er jo virkelig en fin gutt med positive sider også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Det slår deg ikke at du kan ha lettere for å komme deg ut av rusmiljøet dersom du har en kjæreste som IKKE vanker der?

Lykke til :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har akkurat blitt kjent med en gutt på 28 i år. Men han virker så sinnssykt barnslig noen ganger. Han ruser seg, og når vi er ute og han spør om han kan mekke (noe han alltid gjør), så sier han at han ikke vil ha tobakksmekk, men et heftig bønnemekk (altså at jointen blir sterkere, mer hasj i). Det er vel vanlig å bruke rundt et halv gram eller mindre i ett mekk, men han sier ALLTID "ååh, vi må jo ha 1gram eller 1,5gram i mekket". Og da ser jo selvfølgelig de andre rart på han da han ikke røyker fast eller mye. Han skal også lage ny hele tiden, mye oftere enn "vanlig" og ingen andre enn hann orker så mye mer. Da ler han og prøver å pushe de andre til å røyke mer! Han blir masete og høylytt også.

Med alkoholen blir han alltid for full. Og vil alltid ha mer. Jeg har opplevd han slå i taket mitt fordi jeg holdt på å hive han ut pga han er for høylytt!! Husker ikke mere i farten, men han oppleves for meg ekstremt usikker. Jeg merker d veldig godt når han er påvirket av noe.

I nykter/edru tilstand viriker han mer selvsikker, men fortsatt litt usikker. Jeg har begynt å få følelser for han. Han ringer meg også OFTE!! i allefall 4 ganger om dagen. Korte tlfsamtaler som regel, og han bor bare femten minutter unna meg så det blir til at vi har hengt sammen nesten hver dag.

Vet ikke helt hva jeg ville med denne. Noen tanker/råd, tips ?? :-)

Du bør i hvertfall ikke innlede noe forhold til denne mannen. Det vil garantert føre ulykke med seg. En rusavhengig person kan aldri gi deg det du trenger, og du vil tilbringe store deler av tida med å være bekymret, usikker, redd eller sint. Han kan bli voldelig mot deg når han er rusa. Det vil nok også bli vanskeligere for deg å gi opp rus selv.

Endret av Tullepia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten du sliter med rus selv eller ikke, høres dette ut som en type som kommer til å ende i rennesteinen - og rive deg med i dragsuget. God tur! :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det slår deg ikke at du kan ha lettere for å komme deg ut av rusmiljøet dersom du har en kjæreste som IKKE vanker der?

Lykke til :klemmer:

Jo. Selvfølgelig. Jeg har både nyktre og ikke nyktre venner jeg omgås.

Tusen takkk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enten du sliter med rus selv eller ikke, høres dette ut som en type som kommer til å ende i rennesteinen - og rive deg med i dragsuget. God tur! :goodbye:

Nettopp derfor jeg startet tråden. For å få andres tanker rundt dette. Så jeg sier takk for alle svar, for for min del har jeg lett for å være veldig naiv og bli litt blendet.. Spesielt sikkert siden jeg omgås så mange forskjellige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg sliter med rus selv. Meningen var å fortelle hvordan han var og at det gjør meg usikker. Takk for svar:-) Han er jo virkelig en fin gutt med positive sider også.

Jeg skjønner,men det at han hele tiden pusher på å ha med hasj/pott i jointen, og vil røyke oftere ogsånn, det vil jo føre til at du kommer til å ruse deg mer. Og vil du ikke heller ha en gutt som får frem de positive sidene ved deg selv, og kanskje ikke noe av det du sliter med?

Hadde han vært noe for deg, så tror jeg ikke du hadde vært så usikker fra starten av..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Run TS, run!

Slike mannfolk er ikke noe å samle på! At han ruser seg mye burde få varsellampene til å gå amok. Hold deg unna sier jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest André

Hei hei!

Jeg er en gutt på 26 år, tok minimalt med utdanning, har alltid likt å leke(merk motorsykler, biler osv), har aldri tatt livet veeeldig seriøst.

Nå har jeg karret til meg to fagbrev, begge betalt av arbeidsgiver.

Har en godt betalt og sikker jobb.

Er herre i egen villa i en av Norges dyreste byer mtp eiendomspriser.

Har en meget ryddig økonomi.

Røyker ikke, drikker ikke, har ALDRI rørt narkotika.

Mitt poeng er at det er forskjell på å ikke ta verden altfor seriøst og det å gi totalt faen i seg selv og omgivelsene!

Dump vraket, få styr på livet ditt og vær litt egoist :)

André

(Ja, jeg er gutt, men ser mye på kvinneguiden)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har akkurat blitt kjent m en gutt som ruser seg? Skjønner ikke at du gidder. Ønsk bedre for deg selv! Har du så dårlig moral?

tror neppe du mener at det er rusen i seg selv som er problemet her. det er vel det at han bruker hasj. jeg skal vedde på at du selv kjenner flere som ruser seg på alkohol.

antar det var formuleringen din som var helt på trynet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du bør i hvertfall ikke innlede noe forhold til denne mannen. Det vil garantert føre ulykke med seg. En rusavhengig person kan aldri gi deg det du trenger, og du vil tilbringe store deler av tida med å være bekymret, usikker, redd eller sint. Han kan bli voldelig mot deg når han er rusa. Det vil nok også bli vanskeligere for deg å gi opp rus selv.

man er da ikke rusavhengig fordi man drikker seg FOR full eller mekker sterkere jointer enn vanlig.

er man rusavhengig så MÅ man ha det ellers fungerer man ikke optimalt. jeg ser ikke akkurat et rusavhengigproblem her. et problem ja men ikke at han er avhengig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

tror ikke det er hajsen/alkoholen som er det faktiske problemet her. men at han er ekstremt umoden til å takle å ruse seg både på hasj og alkohol. jeg kjenner flere som både drikker å røyker i blant uten at de oppfører seg slik.

man havner ikke automatisk i rennesteinen selv om man røyker. da burde i tilfelle min samboer vært i rennesteinen for lenge siden. han røyker til tider, har høyere utdannelse og god jobb.

men jeg syns fyren din virker umoden. det at han maser på andre til å røyke også syns jeg er ganske lavmål. 1,5 gram i en vanlig joint er MYE. kan være han har høy toleranse for det though. at han blir utagerende i fylla er jo også et varseltegn. jeg mener at når man er så gammel så burde man ha litt mer kontroll enn det, om man mister kontrollen i fylla så burde man rett og slett holde seg unna alkohol.

jeg var selv veldig utagerende i fylla da jeg var rundt 20. jeg slutta å drikke i over et år rett og slett fordi jeg ikke taklet alkohol på det tidspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...