Gå til innhold

Hva gjør en kjæreste til en god kjæreste?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det at han lytter til dine problemer? Han viser deg stolt frem til verden? Du vet du kan stole på ham og at han ville aldri gjøre deg noe vondt?

Hva mener du gjør en kjæreste til en fantastisk kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Det som gjør MIN kjæreste til en god kjæreste er :

Han...

- er tålmodig

- kan kommunisere

- er til å stole på

- viser tillit

- er stabil og rolig

- har hodet på rett plass

- økonomisk sans

- er ikke overstadig negativ

- er glad i meg

- har tanker om fremtiden

- har samme behov for å sosialisere og ikke, som meg.

Og listen kan sikkert bli lenger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med listen over, men blant det viktigste synes jeg er evnen til å kommunisere godt. Mitt forhold er veldig bra, mye takket være vi snakker helt fritt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg akkurat noen kjæreste. Men tror vel egentlig at en god kjæreste (for meg) skal være litt på denne måten:

Stabil og balansert: God til å være problemløser. Det vil si at han ser løsninger og ikke problemer.

Ydmyk: Han kjenner til sine feil, mangler og begrensninger. Og vet når han har overskredet en grense.

Mann: På den måten at du føler deg litt trygg, feminin og vernet om. Du vet at du kan stole på hans avgjørelser. Og at han ikke er hjelpesløs (har vært i et forhold der jeg følte meg som mer mann enn dame. Måtte ordne opp i absolutt alt). og at tanker og handlinger henger sammen. Han mener ikke en ting og gjør noe helt annet.

Jah...kommer ikke på mer i farten :sjenert: Er forresten en delvis motstander av at en god kjæreste skal lytte til mine problemer. En kjæreste skal ikke være psykologen min. Det må være skrekkelig slitsomt for kjæresten å være en klagemur. Men på den annen side er det kjekt at han hører etter og bryr seg hvis det en sjelden gang skulle være noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kominikasjon er alfa omega!

Hadde ikke vi hatt det så ville vi kanskje ikke vert der vi er i dag.

-Glad i meg, og sier det hver dag

-Er til å stole på, og viser det

-Evne til å Lytte -Hører på hva jeg har å si, uten å må føle at han må løse mine 'problemer' men bare hører og viser:

-Empati - om han ikke skjønner, bare vis empati og en god klem. Til dere menn: Det hjelper mer enn dere tror!

-Respekt - for dine avgjørelser, uten på død å liv må mene at han har rett bestandig

-Felles interesser

-Sunne interesser

-Viser tillit

-Er stabil

-Stabil økonomi, og flink med pengene sine. Regninger først, andre goder etter dette.

-Fast jobb, og lojal til jobben sin. (I min alder har ikke alle fast jobb, men for meg er det viktig. Og ikke ringer seg inn syk for litt ont i hodet.. noen gjør jo det og)

-Ikke snakker på andre

-Måteholden med alkohol

Dette skal selvfølgelig være gjensidig da 'gjør mot andre som man vil de skal gjøre mot deg'.

Kunne sikkert skrevet mer her men dette er det jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...